HTML

E-mail marketing szoftver

Üdv a Protopmail e-mail marketing rendszer blogjában! Blogunkban elsősorban e-mail marketinggel kapcsolatos szakmai cikkeinket olvashatod,valamint a legújabb fejlesztéseinkkel ismerkedhetsz!

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

E-mail marketing stratégia. Miért is kell?

2014.04.03. 14:57 protopmail

Igaz, hogy az e-mailről, mint marketing eszközről lassan 20 éve beszélünk, azonban még mindig nagyon kevesen használják, vagy mert nem ismerik, vagy mert úgy gondolják, hogy ez már egy lefutott, úgyis mondhatnánk nem trendi marketing csatorna.

Ám a tények pont ezt látszanak cáfolni. A Mashable felmérése szerint 2012-ben, mint egy 144,8 milliárd e-mailt küldtek ki a felhasználók világszerte, ennek nagy része, csaknem 89 milliárd üzleti célú, azaz reklám tartalmú levelek voltak. Tehát ebből is látszik, hogy az e-mail marketing él és virul, és sosem késő elkezdeni használni!

Email Strategy_email_stratégia.jpg

Azonban mielőtt hozzákezdesz az alkalmazásához érdemes stratégiát, vagy tervet készítened.

Hogy miért van szükség egy tervre/stratégiára? Mert a stratégia készítés során olyan kérdések merülnek fel, amelyek a későbbi munkádat megnehezíthetik, a költségvetésedet megnövelhetik, ha csak nincs rá terved, hogy hogyan is csináld. Egyszóval megkönnyíti a munkádat.

Amikor eldöntötted, hogy szeretnél a potenciális, vagy a már meglévő ügyfeleidnek is hírlevelet küldeni akkor egy sor kérdésre kell válaszolnod. Mi most ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásában segítünk, amely segít neked az e-mail marketing stratégiád megalkotásában és kivitelezésében.

Kinek küldjek hírlevelet?

Talán ez az első kérdés, amikor megfogalmazódik bennünk az elhatározás, hogy hírleveleket szeretnénk küldeni. A válsz rá nagyon egyszerű! Bárkinek, akinek birtokában vagy az e-mail címével, persze csak akkor, ha a beleegyezését adta arra, hogy az e-mail címét marketing célokra felhasználhatod.

Na de hogyan juthatsz e-mail címekhez, ha még nincs? A weblapodon keresztül gyűjthetsz feliratkozókat. Hogy hogyan érdemes feliratkozókat gyűjteni arról egy korábbi bejegyzésünkben már volt szó, amit itt találtok.

Azt se hagyd figyelmen kívül, hogy a címlistád lehetőleg ne vásárolt adatbázis legyen, hiszen ebben az esetben több veszélynek vagy kitéve. Az egyik pl. nem biztos, hogy a rajta található e-mail címek még érvényesek, mert olyan is előfordult már, hogy valaki olyan címekért fizetett, amelyeknek a többsége már rág megszűnt. A vásárolt e-mail marketing címlisták hátrányairól bővebben ebben a cikkben olvashatsz.

Alkoss célcsoportot. Gondold végig, hogy számodra ki lehet potenciális célcsoport. A feliratkozóidat rengeteg szempont szerint szegmentálhatod, és ezen szempontok alapján küldhetsz nekik hírlevelet, pl. csak nőknek, csak férfiaknak, vagy korosztályok szerinti bontásban.

Mivel küldjem ki?

Sajnos még mindig kapunk olyan e-maileket, amelyek hírlevelek szeretnének lenni, azonban egy egyszerű irodai levelező rendszer kézbesítették őket. Ennek a módszernek több hátránya van, mint előnye. Az egyik, hogy ebben az esetben az összes címzett neve látszik, ami ugye nem túl szép megoldás. A másik pedig az, hogy ha netán valamiért egyik-másik spamszűrő úgy véli, hogy a tőled ily módon érkező levelek spamek, akkor a céges levelező szervert feketelistára teheti, amitől az egész céges levelezés is leblokkolhat, addig, amíg le nem kerül a szerver a feketelistáról. Az pedig 2-3 napba is belekerülhet.

Ezért érdemes profi e-mail marketing szoftvert használni, mint pl. a Protopmail is, amellyel a fent említett problémák nem fordulhatnak elő, valamint még az automatikus monitorozás, valamint a visszapattanók kezelése is megoldott, és egyszerűen, könnyen kezelhető.

Mi legyen a hírlevél tartalma?

Meg van a célcsoport, meg van a rendszer, amivel majd tudsz hírleveleket küldeni, ilyenkor már csak az szokott kérdésként felmerülni, hogy mi legyen a levél tartalma? Mindenekelőtt próbálj meg olyan tartalmat előállítani, amit az olvasóid, a célközönséged érdekesnek, értékesnek tart, hiszen ezért válnak rendszeres olvasókká a címzetteid. Ügyelj arra, hogy a tartalom elsősorban ne értékesítés ízű legyen, hanem információ átadó. Az ilyen tartalmat ugyanis az olvasók jobban szeretik, mint a csupa akció és kupon esőt.

A technika előre haladtával ma már arra is van lehetőség, hogy személyre szabott tartalmat küldj az olvasóidnak, akár a honlapodon tett látogatásuk előzményei alapján. Ez a módszer lehet, hogy kicsit drágább, hiszen a technikát itt is meg kell fizetni, azonban jobb eredményeket lehet vele elérni, mint a vaktában küldött hírlevelekkel.

Ahogy az már az első pontban is említettük célcsoportok szerint is küldhetsz hírlevelet. Ugyanígy a célcsoportok szerint is alkothatsz tartalmat. Találj ki kampányt csak hölgyeknek, vagy uraknak, készíts hírlevelet életkor szerint. Ehhez nem kell más, mint az adatbázis építéskor kérd be ezeket az adatokat is.

Mikor és milyen gyakran küldj hírlevelet?

A célcsoport és a tartalom meghatározása után már csak azt kell eldöntened, hogy milyen rendszerességgel és mikor küld ki az e-maileket. Az általánosan elterjedt nézetek szerint a hírlevél küldésre a legalkalmasabb napok a szerda-csütörtök. Ezeken a napokon is a legalkalmasabbak a délelőtti órák. Azonban a legfrissebb kutatások szerint jól teljesítenek a hétvégi napok is a megnyitások és átkattintások számát tekintve. Igazából az a legjobb módszer, ha leteszteled, hogy a célcsoportodnak melyik időpont a legmegfelelőbb a kiküldésre. Ha több célcsoportod is van, akkor teszteld le mindent, melyik mikor nyitja meg a legtöbb hírlevelet és igazítsd az eredményekhez a kiküldéseket. Attól nem kell tartanod, hogy esetleg munkaidőn kívüli órákban kéne kiküldened a hírlevelet, hiszen a legtöbb e-mail marketing szoftverben, akár csak a Protopmailben is, időzíthető, előre beállítható a kiküldés ideje.

Ugye, milyen sok kérdésre kell felkészülni hírlevél készítéskor? Ezért érdemes stratégiát alkotni, hogy megkönnyítsd a magad dolgát és sikeres e-mail kampányokat küldhess ezek után!

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

A bejegyzés trackback címe:

https://emailmarketingszoftver.blog.hu/api/trackback/id/tr605896656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása