interjú Ragó Sándorral, a Profession.hu B2B marketing menedzserével
Az idei E-mail marketing konferencia témája a marketing automatizáció. A konferencia egyik előadója, Ragó Sándor egy esettanulmánnyal érkezik. Azt mutatja be, hogyan működik a marketing automatizáció a Profession.hu esetében. Mai interjúnkban Sándort kérdeztük, aki megosztott velünk néhány előzetes gondolatot az előadásából.
Protopmail: A jelenlegi pozíciódban mi a feladatod a Profession.hu-nál?
Ragó Sándor: B2B marketinggel foglalkozom, ami a Profession-nél a direkt értékesítés, a lead generálás és az e-kereskedelmi csatornánkon történő értékesítés kommunikációs támogatását jelenti.
P: Mióta foglalkozol marketing automatizációval, és hogy kerültél kapcsolatba a marketingnek ezzel az új, innovatív területével?
R.S.: Közel másfél éve foglalkozom a témával. A Profession-nél nagyjából egy éve indult a marketing automatizációs megoldásokkal történő kísérletezés. Azóta folyamatosan tanulunk és keressük a cégünkre szabott optimális megoldásokat, fejlesztéseket.
P: A mindennapi munkád során milyen marketing automatizációval kapcsolatos feladatok, célok jelentik a legnagyobb kihívást?
R.S.: Jelenleg a legnagyobb kihívást a különböző rendszerek összekapcsolása jelenti. A dinamikus adatáramlás a CRM, az automatizációs rendszer és a segéd szoftverek között sokszor tartogat számunkra meglepetéseket. De legalább ilyen súlyú feladat az, hogy a sok ezer ügyfelünket egyedi, a számukra releváns tartalommal érjük el időről-időre.
P: Milyen jellegű gyakorlati tanácsokra számíthatunk a konferencia előadásodban?
R.S.: Az előadásomban egy konkrét példán keresztül igyekszem bemutatni, hogy milyen eszközöket alkalmazunk és milyen folyamatokból áll nálunk egy egyszerűbb automatizált kampány.
P: Ha valaki most kezdene hozzá, mit javasolnál neki? Hogyan tegye meg az első lépéseket a marketing automatizáció felé?
R.S.: Az első és legfontosabb lépés, hogy az értékesítés és marketing által használt rendszereket, folyamatokat közös nevezőre kell hozni, és közösen határozzák meg a buyer personákat, illetve az értékesítési tölcsérben az egyes szinteket.
Köszönjük az interjút! Az érdeklődők találkozhatnak veled október 12-én az V. E-mail marketing konferencián, ahol további részleteket hallhatnak majd, és további konkrét ötleteket kaphatnak saját marketing automatizálási projektjük elindításához.
Foglalja le a helyét már most, hogy le ne maradjon! Kattintson ide a regisztrációhoz!