A Big Data az elmúlt néhány évben divatos buzzword lett, de az e-mail marketingbe mégsem gyűrűzött be. Még. Pedig nagyban hozzájárulhat annak hatékonyságához.
Mi is az a Big Data? A Big Data olyan nagy és változékony adathalmaz, amely rendkívül gyorsan keletkezik, azonban kezelése, adatfeldolgozása már nem oldható meg egyszerű manuális műveletekkel.
A Big Datával kapcsolatban a legtöbbször az a tévképzet él a fejekben, ami a definícióban is le van írva, hogy az egy borzasztóan nagy adathalmaz, ebből adódóan csak nagyon nagy cégeknél fordulhat elő, ezért másnak nem is kell ezzel a fogalommal, és a keletkező adatokkal foglalkoznia.
A legtöbb választ arra a kérdésre, hogy „Miért nem használod fel a meglévő adatokat a hírlevél kampányok szegmentálásához?” azt a megdöbbentő választ szoktuk kapni, hogy „De hát nekünk nincsenek ilyen adataink! „
Biztos? Nem! Sőt, ma már mindenkinek, aki bármilyen módon jelen van az online térben rendelkezésére állnak a szükséges adatok, ráadásul sokszor maguktól jönnek létre, akár egy szimpla weboldal látogatáskor, vagy hírlevél feliratkozáskor.
A hírlevelekkel egyre nehezebb megszólítani, elérni a feliratkozókat, hiszen naponta tömegével kapnak e-maileket, tömeg üzenetekkel. De éppen ebben lesz nagy segítségünkre a Big Data a jövőben.
A begyűjtött adatoknak köszönhetően ugyanis már az e-mail marketingesek birtokában lesznek olyan adatok, amelyek segítségével akár teljesen személyre szabható, egyedi ajánlatokkal teli hírleveleket küldhetünk.
Milyen adatok állhatnak rendelkezésre egy e-mail kampány kapcsán? Kapásból ott van az e-mail cím, a feliratkozó neve. Ezekből már lehet következtetni és szegmenseket képezni.
De ha egy lépéssel tovább megyünk, és a feliratkozás során nem csak ezeket az adatokat kérjük el, hanem a korra, nemre, lakhelyre is rákérdezünk, akkor már több adat áll rendelkezésünkre. Persze bárki mondhatja, hogy egy hírlevélért ennyi adatot senki sem fog megadni. Éppen ezért kell olyan „csalit” kitalálni, amiért érdemes lesz megadni az adatokat. Hogy mi legyen az a csali, az már egy másik történet. Vissza az adatokhoz.
Ha már ezeket az alapvető információkat tudjuk a feliratkozóinkról, akkor egy újabb lépéssel menjünk tovább, és vizsgáljuk meg a weboldal látogatói előzményeket. Tudjuk, hogy ebben nagy segítségünkre vannak a cookie-k. Mikor, milyen oldalakat látogatott a felhasználó, mit hagyott a kosárban, stb.? Ezek mind olyan adatok, amelyek értelmezéséhez akár a Google Analytics is elegendő.
De amikor ezek az adatok összeállnak egybe, egy nagy halmazt képeznek, amit már nem tudunk egyedül elemezni, akkor lesz szükség a marketing automatizálásra, és a marketing automatizációs szoftverek bevezetésére, alkalmazására.
Tehát miért van szükség az adatok elemzésére? Azért, hogy a jövőben ne mass mailekkel bombázzák a marketingesek a feliratkozóikat, hanem személyre szabott, egyedi tartalommal megtöltött hírleveleket tudjanak küldeni minden címzett számára. Hiszen a jövőben még nehezebb lesz kitörni a reklám zajból, valamint továbbra is fontos kulcsszó marad a költséghatékonyság, és az eredményesség.
A jövő marketing trendjeiről, az adatvezérlet marketingről és a Big Data jelentőségéről többet tudhatsz meg a 2015. október 7-én az E-mail marketing konferencián.
Gyere el és tudd meg, hogy neked milyen adatok állnak rendelkezésedre és azokat hogyan tudod az értékesítés növelés szolgálatába állítani!