Néhány hónapja bejelentette a [freemail], hogy folyamatosan új spamszűrőt tesztelnek a biztonságosabb kézbesítések érdekében. Az alábbi levelet a mai napon kaptuk tőlük, amelyben a spamszűrő-tesztelés eredményeiről számolnak be. A levelet egészben közöljük:
„Mint azt már korábban is jeleztem, folyamatos harcot folytatunk jelenleg [freemail]-en a spamek ellen. Ez a harc elérkezett most egy olyan ponthoz, hogy a tesztrendszerünkben pár fiókon vizsgálva már sikerült elérni a „tiszta inbox” állapotot. Ezt a működést fogjuk most tesztelni az éles rendszeren is bízva a legjobbakban.
A jelenlegi megoldás mellékhatása, hogy a valós spamek mellett nagy eséllyel a jogosan érkező marketing leveleket is a spam mappába helyezi. Van megoldási javaslatunk erre a problémára is, de mindenek előtt szeretnénk látni, hogy az éles rendszeren is tudjuk-e reprodukálni a spammentes inbox-ot. Ha ez sikerül, azonnal elkezdünk dolgozni a jogosan érkező marketing levelek spamnek ítélése elleni módosításon.
Tehát amit tapasztalhattok a közeljövőben a [freemail]-en:
Az eddig inboxba érkezett leveleitek nagy eséllyel a spam mappába kerülhetnek. A marketing jellegű levelek esetén a pár napos (maximum egy hetes) tesztidőszak alatt nem tervezünk lépéseket tenni ez ellen, minden küldő türelmét kérjük, a teszt után dolgozunk azon, hogy ez ne így legyen. Az eldobás logikájában nem történt változás, így a módosítás miatt nem szabadna megnövekedett visszapattanással találkoznotok a [freemail] irányából. „
Ezért felhívjuk mindenki figyelmét, hogy aki [freemail]-es e-mail címekre hírlevelet küld, az kövesse nyomon hírlevelei útjait, és ne ijedjen meg, ha spam mappába kerülnének, mert ez a teszt időszak alatt természetes lesz.
FONTOS: a tesztidőszak alatt folyamatos kapcsolatban vagyunk a [freemail]-esekkel, akik kérték, hogy jelezzük nekik, ha valakinek esetleg az adminisztratív jellegű levelei (regisztrációs, tranzakciós) kezdenének el az inboxból a spam mappába kerülni, illetve ha a szokásosnál nagyobb arányú visszapattanást tapasztalna [freemail] irányból. Kérjük tehát, ha valaki ilyet tapasztal, az jelezze az ügyfélszolgálatunknak a help@protopmail.com címen. Az ilyen jellegű problémákat azok is elküldhetik nekünk, akik nem a Protopmailt használják a küldéshez.