A hírlevél küldés egyik alapja a feliratkozók. Feliratkozókat gyűjteni nem könnyű, sőt sokszor kimondottan nehéz. Főleg minőségi feliratkozókat nehéz gyűjteni.
A feliratkozók gyűjtésére ma általában 2 módszer létezik. Vagy vásárolt címlistából, vagy saját adatbázis építéséből kerülnek ki a feliratkozók.
Sajnos az előbbi megoldás nem túl célratörő és nem is szép megoldás, ezért nem is biztatunk erre senkit. Sokkal inkább a saját adatbázis építésre, feliratkozók gyűjtésére buzdítanánk mindenkit.
Ehhez adunk néhány olyan tippet, amit bárki egyszerűen alkalmazhat a feliratkozók gyűjtése során.
Készíts tervet
Először is, még mielőtt neki fognál a hírlevelek küldésébe tervezd meg, hogy milyen e-mail kampányokat fogsz küldeni, kinek szeretnéd azokat küldeni, ki a célcsoport, milyen adatokra lesz majd szükséged a kampányokhoz, stb. Egyszóval készíts egy e-mail marketing tervet. Nem kell hosszútávra, de azért egy egyéves ciklus ajánlott.
Ismerd meg a célcsoportod
A feliratkozók gyűjtése során ne felejtsd el megismerni őket. Igaz ez az online világban nem olyan egyszerű, hiszen nincs face-to-face kontakt a látogatóval, de ha az alap adatokon kívül (név, e-mail cím), más informatív jellegű adatokat is bekérsz, mint pl. nem, születésnap, névnap, akkor olyan e-maileket is tudsz nekik küldeni, amik nem kifejezetten értékesítési célúak, de a vásárlói elköteleződést elősegítik. Ebben az esetben tudsz majd születésnapi, névnapi, vagy akár nőnapi e-maileket is küldeni a feliratkozóidnak. Tehát szélesebb körben tudsz majd szegmentálni.
Vess be csalit
A legtöbb netező ma már egyre nehezebben iratkozik fel egy hírlevélre, vagy adja meg önként az e-mail címét. Ezért dobj eléjük csontot, azaz kínálj valami csalit, ami miatt megadják az e-mail címüket. Ezek a csalik azonban lehetőleg minél értékesebbek legyenek a célcsoportod számára, vagy egy olyan vonzó ajánlat, amit nem tud kihagyni. Ilyenek lehetnek a letölthető e-bookok, vagy nyereményjátékok.
Játssz a szavakkal
Ugyancsak abból kiindulva, hogy a felhasználók nehezen adják meg az e-mail címüket, ezért amikor például egy csali e-book letöltésére ösztönzöd a feliratkozódat, a feliratkozó gombon a feliratkozás helyett használd a „Töltsd le most” kifejezést. Ez egyrészt jobban megmozgatja a felhasználókat, másrészt nem hordozza egyből magában azt, hogy itt az e-mail címét kellene megadnia.
Használd ki a közösségi média előnyeit
A közösségi média és az e-mail marketing nagyon jól ki tudja egészíteni egymást, és egymás segítségére lehet, akár a feliratkozók gyűjtésében is. A közösségi média oldalaidon futtass nyeremény játékokat, amelyek során így könnyedén begyűjtheted az e-mail címeket a játékban résztvevőktől. Nagyon fontos, hogy ne az üzenőfalon, hanem arra alkalmas applikációval folytasd le a játékot, mert különben nem jutsz hozzá az e-mail címekhez. Valamint azt se felejtsd el, hogy a résztvevők engedélyét kérd az e-mail címük marketing célú felhasználására.
2 in 1
Ha több hírlevél listád is van, azonban a látogató csak egyre iratkozott fel, akkor a feliratkozás után egy, akár megerősítő e-mailben, hívd fel a figyelmét ezekre a listákra is. Ajánld fel neki, hogy ezekre is feliratkozhat.
Te hogyan gyűjtöd a feliratkozóidat? Írd meg hozzászólásban!
Ha pedig kíváncsi vagy a legfrissebb e-mail marketing trendekre, tippekre, akkor iratkozz fel a Protopmail hírlevelére, ITT !