Az előző részekben a személyre szabott e-mail kampányokról volt szó, amit az Amazon nagyon jól csinál, viszont Magyarországon nem sok példa van erre. A mai részben megmutatjuk, hogy az Amazon milyen egyszerű módon küldi ki a személyre szabott ajánlatait a feliratkozóinak.
Vegyünk egy példát!
Amennyiben a vásárló egy, az Amazon siker termékét, a Kindle-t (e-book olvasó) vásárolja meg, akkor a vásárlás után ehhez a termékhez kapcsolódó szolgáltatások, ajánlatok a hírlevelek tartalma.
De nem akárhogy!
Ezekben a hírlevelekben is az egyszerűségre törekednek, nem bonyolítják túl a dolgokat, leginkább 1 ajánlat szerepel a hírlevélben.
Nagyon fontos viszont, hogy a hírlevélben nincs semmi olyan, kifelé mutató hivatkozás, amelynek segítségével máshova terelné az olvasó figyelmét, hanem csak arra az egy adott ajánlatra összpontosít!
A másik, amit szintén nagyon jól csinál, az a burkolt brand építés a hírlevelekben, azaz több helyen is összefuthatunk az Amazon nevével, de nem feltűnően, csak szépen lassan, hogy bekússzon az olvasó tudatalattijába és ott jól befészkelje magát.
A levélben elhelyezett linkekre kattintás esetén az olvasó egy olyan, végtelenül egyszerű, az Amazon felépítését követő, elkattintási lehetőséget nem biztosító oldalra érkezik, amely nem egy megszokott ajánlati oldal, ahol a vásárló az árral és a különböző költségekkel találkozik, hanem egy ajánló oldal, amivel nem a direkt értékesítést erősítik, hanem szépen lassan cserkészik be az olvasót.
Az összes ilyen technikával arra ösztönzi az Amazon az olvasóit és látogatóit, hogy ne kelljen gondolkodniuk, csak cselekedniük. Ez az az egyik ötlet, amit meg lehet tanulni az Amazon.com-tól.
Ne az legyen egy hírlevél készítésekor a legfontosabb tényező, hogy minél többet mondjon el a termékről, szolgáltatásról, hanem törekedjünk arra, hogy minél minimalistább legyen egy hírlevél kinézete, stílusa. Ne legyenek benne figyelem elterelő linkek, képek, feliratok, más ajánlatok. Ugyanezt a módszert alkalmazd a landing oldalaknál is, hiszen a hírlevél után az a másik fontos lépcső a vásárlási folyamatban.
Ez az egyszerű módszer nem csak azért jó, mert helyben tartja az olvasót és jobban ösztönzi a vásárlásra, hanem azért is, mert így kevesebb munkával jobb eredményeket lehet elérni.
Ugye, hogy ezt Te is tudod alkalmazni a hírleveleid készítésekor? ;)
A Protopmail teljes körű, professzionális e-mail marketing rendszer közép- és nagyvállalatok számára-Keressen velünk pénzt!