Az interneten böngészve, webáruházakban járva, keresőkben keresve jelentős adatmennyiség keletkezik az interneten, amelyek mind a felhasználói szokásokról árulkodnak. Ezt a hatalmas adatmennyiséget nevezzük Big Datának.
Ma az információ hatalom, nem az gazdag, akinek sok pénze van, hanem az, akinek sok adat áll rendelkezésre, hiszen abból tudja, hogy ki mire költse a marketing költségvetését, és így miből lesz sokkal több bevétele.
Azonban amíg ezeket az adatok külön-külön kezeljük, nem biztos, hogy kellő mennyiségű és minőségű információt nyújtanak ahhoz, hogy hatékonyan kihasználhassuk a bennük lévő potenciális erőt és kinyerjük belőlük azt a tudást, ami a vásárlói, felhasználói szokásokra vonatkozik.
Azonban mára a technika és a marketing szoftverek, webanalitikai rendszerek segítségével már arra is lehetőségünk van, hogy ezeket az adatokat együtt is, egy csatornán belül vizsgáljuk.
Például arra is alkalmas, hogy a hírlevelek hatását abból az aspektusból is megvizsgáljuk, hogy a több interakciós lépésből realizálódó értékesítések esetében, hogyan segítik az egyes csatornák ezeknek a megvalósulását.
Vagyis, meg tudjuk vizsgálni azt, hogy a párhuzamosan használt marketingeszközeink mennyire hatnak egymásra. Így kiszámolható, hogy mire éri meg költeni, mennyire nyereséges egy kampány önmagában, vagy kiegészítve több marketing eszközzel.
Valamint természetesen arra is megoldás, hogy a felhasználói szokásokat minél jobban megismerve, minél jobban és hatékonyabban tudjuk kiszolgálni őket, pl. személyre szabott kampányokkal, ajánlatokkal.
Ezért fontos, hogy minél több információt begyűjtsünk a weboldal látogatókról, webáruházban vásárlókról, hírlevél megnyitókról.
Mennyi adat keletkezik az interneten?
Ha kíváncsi vagy, hogy hogyan tudod az analitikai adatokat konverzió növelésre használni, akkor gyere el a IV. E-mail marketing konferenciára, ahol az egész napot a témának szentejük!