Ha megkérdezik tőlünk, hogy „ És Te mivel foglalkozol?” , akkor rendszerint elmondjuk, hogy hírlevél küldő szoftver fejlesztéssel, e-mail marketinggel. Erre a válasz általában az, hogy „ Jah, akkor te biztos spammer vagy!”. Azonban mindenkit ki kell ábrándítanunk, de nem vagyunk spammerek, hanem a legális e-mail marketingeseknek segítünk a Protopmail fejlesztésével, és e-mail marketing tanácsadással.
Ez a kis példa is jól érzékelteti, hogy mennyi titok és mítosz lengi körbe még mindig a hírleveleket, amelyeket most az Alchemy Worx felmérésének segítségével helyre teszünk.
1, A címzettek belefulladnak a hírlevelekbe: a megkérdezettek 60%-a naponta 6 hírlevelet kap, a maradék 40%-a hármat, vagy annál kevesebbet kapott, ami azért lássuk be nem olyan vészes.
2, A legjobb idő a kiküldésre a csütörtök 3 óra: Ezt mi is alátámaszthatjuk. A Protopmail saját felméréséből is kiderült, hogy a legtöbben délután 3 kor küldik ki a hírleveleiket. Lehet, hogy csütörtökön kapjuk a legtöbb hírlevelet, de ahogy kiderült, a címzettek 85%-a a kézbesítés után csak 2 nappal nyitják meg azokat.
3, 6 hónap után már nem érdemes hírlevelet küldeni: Ez sem igaz, 20%-uk megnyitja a hírleveleket, hat hónap inaktivitás után is, tehát érdemes felrázni a régóta feledésbe merült címzetteket is!
4, Mindent spamnek jelölnek: 2000 email közül kevesebb, mint egy e-mailt jelölnek spamnek a címzettek.
5, A rövidebb tárgymező hatékonyabb: 60 karakternél kisebb tárgymező esetében növekednek a megnyitások, 70 karakter felett pedig az átkattintások.
7, A tárgymező miatt a hírlevelek a spam mappában végzik: A tárgymezőben használt kulcsszavak nincsenek hatással arra, hogy miért tesznek egy e-mailt a címzettek spam mappába.
+1, A hírlevél ≠ spam: A hírlevél nem egyenlő a spammel, hiszen, ha a hírleveleket legálisan, a jogszabályoknak előírtan küldöd, a címzett előzetes hozzájárulásával, akkor az nem minősül spammelésnek, hanem legális hírlevél küldésnek.