
Az idei E-mail marketing konferencia témája a marketing automatizáció, melynek egyik legfontosabb eleme a lead generálás. A konferencia egyik előadója, Fehér Márton arról beszél majd, hogyan lehet hatékonyan lead generálásra használni a Gmail Sponsored Promotions hirdetéseket. Mai interjúnkban Mártont kérdeztük, aki megosztott velünk néhány előzetes gondolatot az előadásából.
Protopmail: Elsőként segítsünk képbe kerülni azoknak, akik még nem hallottak a Gmail Sponsored Promotions hirdetésekről! Hogyan működik ez a hirdetési eszköz?
Fehér Márton: A Gmail Sponsored Promotions (GSP) hirdetések a Gmail webes felületén megjelenő fizetett hirdetések. A korábbi sima szöveges hirdetéseket váltotta ez a megjelenésforma a Gmailben.
A hirdetés tulajdonképpen úgy néz ki, mint egy email, ami megjelenik a felhasználók levelei között, illetve ehhez tartozik szöveges és képes ajánló, ami szintén megjelenik a Gmail felhasználói felületén, hogy felhívja a figyelmet a beérkezett (reklám) üzenetre.
P: Ha szeretnénk kipróbálni, mit kell tennünk, hol érthető el?
F.M.: A GSP hirdetéseket is az AdWords felületéről tudjuk hirdetőként beállítani. A hirdetés beállítása, kezelése olyan, mint a többi AdWords hirdetésé, a megjelenése viszont inkább hasonlít egy eDM levélhez. Ez egy egzotikus hirdetési megoldás az AdWordsben, pár éve már elérhető a hirdetők számára, de máig viszonylag kevesen használják.
Alkalmazhatók a „klasszikus” célzások is, amit a Google hirdetéseknél megszokhattunk, tudunk demográfiai jellemzőkre és érdeklődési körökre is célozni. Sőt a GSP hirdetések esetében elérhető olyan célzás is, ami más típusú Google hirdetéseknél nem. Hatékonyan tudunk a versenytársak érdeklődőiből, sőt hírlevél olvasóiból is csipkedni! No, de erről bővebben majd az E-mail marketing konferencián!
P: Mennyire számít drága hirdetési eszköznek? Nagyjából mennyiért tudok egy látogatót, vagy lead-et "venni"?
F.M.: Mivel a végletekig finomítható ez a hirdetésformátum is a Google AdWordws rendszerében, akár konverzióra is tudunk optimalizálni, így viszonylag szerény összegekért el tudjuk érni az érdeklődőinket. A pontos összegszerű eredmények tág határok között mozoghatnak témától, hirdetői versenytől, az érdeklődők aktivitásától függően, de megpróbálok konkrét számokat is mondani. Kb. 10-20 Ft-ért átlagban el lehet érni 1-1 „email kinyitást”, és egy egyszerű feliratkozás típusú konverziót 50-300 Ft-ból meg lehet úszni.
P: Milyen volument lehet ezzel az eszközzel elérni? Napi 100-200 látogatót, vagy akár több ezret, vagy esetleg még többet?
F.M.: A Gmail felülete hatalmas, mivel óriási mennyiségű felhasználó, eléggé sok időt tölt a webes felületén. Ha volumen kell, akkor akár napi sokezer látogatót lehet szerezni, de ha a minőségi látogatókra fókuszálunk és költséghatékonyan szeretnénk leadeket szerezni, akkor érdemes megszűrni a megjelenéseket akár kombinált célzásokkal, melyekkel ugyan csökkentjük az elérést, viszont jobb minőségű forgalmat terelünk a landing oldalunkra. A mennyiség és a minőség általában egymással ellentétes elvárások a legtöbb hirdetési rendszerben. Egy népszerűbb témában akár napi több száz feliratkozót is szerezhetünk.
P: Ha valaki most kezdene hozzá, mit javasolnál neki? Hogyan tegye meg az első lépéseket a Gmail Sponsored Promotions hirdetések kipróbálásában?
F.M.: A GSP hirdetések megtervezéséhez, beállításához, optimalizálásához nem árt némi AdWords-ös jártasság, viszont a hirdetések (kreatívok) megtervezéséhez, üzenetének megírásához szükséges lehet email marketing tapasztalat is. A felhasználók szempontjából ugyanis ezek a hirdetések leginkább egy hírlevélre hasonlítanak, ezért a hírlevelezésnél szerzett tapasztalatokat itt is ragyogóan lehet kamatoztatni.
Köszönjük az interjút! Az érdeklődők találkozhatnak veled október 12-én az V. E-mail marketing konferencián, ahol további részleteket hallhatnak majd, és további konkrét ötleteket kaphatnak saját Gmail Sponsored Promotions hirdetési projektjük elindításához.
Foglalja le a helyét már most, hogy le ne maradjon! Kattintson ide a regisztrációhoz!