Amint azt Ti is tudjátok a hírlevél küldés alapja a jó hírlevél. A jó hírlevél pedig nem más, mint egy jól megírt reklám üzenet, amit rendszeresen, küldesz ki a hírlevél feliratkozóidnak.
Azonban egy jó hírlevélhez nem csak egy jól kitalált szövegre és termékre van szükség, hanem technikai oldalról egy jó hírlevél sablonra is szükség van hozzá.
Mivel nagyon gyakori kérdés, hogy milyen legyen egy hírlevél sablon, ezért most ebben segítünk. Összegyűjtöttünk néhány dolgot, amelyekre érdemes odafigyelni hírlevél sablon készítéskor.
Miért is kell hírlevél sablon?
Több oka is van annak, hogy hírlevél sablonokkal dolgozz.
Az egyik ok, hogy amikor az offline céges leveleidet küldöd ki postán, akkor sem a nyomtatóból veszel ki egy sima levelet, és arra kezdesz el írni, hanem előkeresel egy céges levél sablont, majd arra veted le magvas gondolataidat, hiszen a céges levélpapír mégis csak a cég arculatát tükrözi.
Na, pontosan ilyen okokból (is) használunk hírlevél sablonokat.
Kiváló reklámhordozók, brand építő eszközök lehetnek. Ehhez pedig nem is kell más, mint hogy egységes céges vagy márka arculatot tükrözzön, tartalmazza a különböző logókat, márka neveket, amelyekkel egyértelműen azonosítani lehet a márkát.
A másik oka, kicsit technikaibb jellegű. Ugyanis a hírlevél sablonok egyféle keretként működnek, amelynek segítségével, sokkal könnyebb a hírleveleket megszerkeszteni, valamint kevesebb esély van arra, hogy a levelező kliensek széttördeljék azt.
Milyen legyen, hogyan nézzen ki?
Az, hogy milyen legyen kicsit nehéz megválaszolni, hiszen az emberek többsége azt szeretné, ha eredményes, és szép lenne, valamint a szubjektív véleményüknek megfelelne.
Ezért mi most nem is mennénk bele, hogy milyen színű legyen, milyen háttérkép legyen benne, vagy a betűtípusok milyenek legyen.
Sokkal inkább azt mutatjuk meg, hogy a nemzetközi trendek alapján milyen elrendezésű sablonokat használnak.
1, Hagyományos: Azaz áll egy fejlécből, láblécből és közte egy nagy szöveges tartalmi részel, amelyben egy-két kép található
2, Több címsoros: A több címsoros sablonok egy fejlécből és egy láblécből, valamint több címsorból állnak. Ezek a címsorok tartalmazzák az egyes ajánlatokat, és a hozzájuk tartozó képeket. Természetesen tetszőlegesen lehet a képeket jobbra, vagy balra rendezni. Talán ez a legkedveltebb forma.
3, Képeslap: A képeslap szerű hírlevél sablonok általában egy nagy képből és egy kisebb szöveges részből állnak.
4,Több hasábos elrendezés: Nem muszáj ragaszkodni a hagyományos elrendezéshez, hanem lehet több hasábos elrendezésű is egy hírlevél. Ez azt jelenti, hogy egymás mellett 2, vagy 3 hasáb ad helyet a tartalmi résznek.
Az is gyakori kérdés, hogy milyen széles és hosszú legyen a sablon.
A sablonok szélessége általában 800 és 1000 pixel szokott lenni. A hosszúsága pedig a tartalom méretétől függ, tehát ezt nem szoktuk pixelek közé bekategorizálni, de ha nagyon muszáj, akkor általában 1200-1500 pixel hosszúságú az általános.
Amikre még érdemes figyelni a sablonok készítése során:
A hírlevélben használt képek fájl mérete ne legyen túl nagy, mivel az lassíthatja a kiküldést, valamint a spambe kerülés kockázatát is hordozza.
Az átkattintásra használt gombok jól látható helyen legyenek, a képektől lehetőleg különüljenek el, hogy az átkattintásra fordított figyelmet semmi se zavarhassa.
A sablonok tartalmazzák a leiratkozó, továbbító linkeket is, valamint a social ikonokról se feledkezz meg.
Valamint arról se, hogy mobil barát legyen, azaz reszponzív legyen.
A reszponzív design azt jelenti, hogy minden képernyő méretnél jól jelenik meg a hírlevél. Tehát egy telefonon, tableten, vagy kisebb méretű monitoron is ugyanolyan jól fog kinézni.
Ha még nincs hírlevél sablonod, de szeretnél, akkor rendelj egyet a Protopmail csapatától ide kattintva.