A fogyasztók az internetnek és a kitágult világnak köszönhetően egyre jobban tisztában vannak a jogaikkal, így egyre tudatosabb fogyasztókká váltak. Azonban a DIMSZ és a KutatóCentrum 2012-es felméréséből kiderül, hogy a vásárlók a reklámüzenetekre vonatkozó tudása leginkább „hallomásokon”alapul.
Ezért 2012 decemberében a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség az Origóval közreműködve létrehozta a Tisztelt Vásárló Programot. A program közvetítő szerepet kíván vállalni a vásárlók, a marketingkommunikációs tevékenységet folytató cégek, és az illetékes hatóságok között azért, hogy a kommunikáció vásárlóbarát formában valósuljon meg, és hiteles tájékoztatásban részesüljenek a fogyasztók.
Az említett felmérésből kiderült, hogy az egyik legnagyobb bizonytalanság az elektronikus reklámüzenetekre vonatkozó ismeretekben érezhető, ahol például a válaszadók 31%-a nem tudja, további 40%-a rosszul tudja, hogy a személyhez nem köthető céges email címre (pl. info@) előzetes hozzájárulás nélkül is bárki küldhet reklámüzenet.
Ezért is jó, hogy létrejött egy ilyen program, hiszen így hiteles forrásból kaphatunk tájékoztatást arról, hogy mi a helyzet akkor, ha pl. a céges személyes e-mail címünkre kapunk kéretlen hírleveleket.
Valamint a vállalkozók részéről megkönnyíti a reklámtörvények és fogyasztóvédelmi törvények rögös útvesztőiben a kiigazodást.
Az alapítók, vagyis az Origo és a DIMSZ mellett több cég is segíti a program megvalósulását, köztük a Protopmail is, hiszen mi is a hiteles tájékoztatásban hiszünk.
A Protopmail teljes körű, professzionális e-mail marketing rendszer közép- és nagyvállalatok számára-Keressen velünk pénzt!