Gyakran elhangzó kérdés, hogy melyiket válasszam? Hiszen annyi lehetőség adott arra, hogy válassz az e-mail marketing szoftverek közül, főleg manapság, az internetnek köszönhetően számos olyan lehetőség közül is választhatsz, amelyekre korábban nem is gondoltál volna.
Amit előre le kell szögezni, hogy az e-mail marketing szoftvereket nem általános levelezésre használjuk, hanem célzottan, tömeges hírlevelek, akár milliós listákra való kiküldésére. Erre azonban már egy szimpla levelező rendszer nem alkalmas.
Az interneten található legtöbb e-mail marketing szoftver két csoportra osztható:
Az egyik csoport a hagyományos, „dobozos” termék, azaz egy kész szoftvert, amit egy fix díjért tudsz megvásárolni, és a szerveredre feltelepítve tudod használni. A másik csoportba pedig azok az e-mail marketing szoftverek tartoznak, amelyek internet alapúak, bárhonnan elérhetőek, nem igényelnek telepítést, csak internet elérést.
Azt mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy melyik megoldás a célravezetőbb számára, hiszen nem mindenkinek azonosak az igényei, azonban a döntést segítve összegyűjtöttünk néhány olyan tényezőt, amit érdemes figyelembe venned akkor, amikor e-mail marketing szoftvert keresel:
- Mindenképpen figyelj arra, akármelyik megoldást is választod, hogy ne csak pár százas listát tudjon kezelni a rendszer kisebb-nagyobb fennakadásokkal is, hanem például milliós méretűt is, hiszen lehet, hogy neked egy idő után már olyan nagy lesz a lista méreted, amit nem fog tudni kiszolgálni a rendszer.
- Érdemes arra is odafigyelni, hogy az új funkciókat, frissebb verziókat hogyan tudod beszerezni. A „dobozos” megoldások esetében sokszor külön meg kell vásárolni a frissebb verziókat, vagy a bővebb funkciókat, míg egy web alapú hírlevél szoftver esetében a frissítéseket folyamatosan, ingyenesen kapják az előfizetők.
- Az is jó, ha társul segítség a szoftver mellé. Nagyon sokszor ugyanis nem is olyan egyszerű egy telepítés, vagy egy HTML alapú hírlevél sablon elkészítése, mint ahogyan tűnik. Ezért jó, ha a szolgáltató, legyen az „dobozos” vagy web alapú, de nyújt valamilyen segítséget, ha van ügyfélszolgálat, amely készségesen áll rendelkezésedre bármilyen hiba, probléma esetén.
- Az sem árt, ha ma már nem csak egyszerű e-mail marketing szoftver funkciót töltenek be ezek a hírlevél küldő rendszerek, hanem alapszintű CRM rendszer funkciókkal is rendelkeznek, így megkönnyítve az ügyfélkapcsolatok ápolását.
- Ma már elengedhetetlen, hogy minden olyan funkcióval rendelkezzen, ami elősegíti a marketing kommunikáció automatizálását, ilyen például az autoresponder, a trigger és az időzítés funkciók is.
- Tudj nyomon követni! Minél részletesebb statisztikákkal rendelkezzen, a részletes nyomon követés és kiértékelés miatt.
- És persze elmaradhatatlan az ár. Azt mindenkinek magának kell eldönteni, hogy neki mi éri meg. Egy egyszeri díj kifizetése, majd a további funkciók, frissebb verziók folyamatos megvásárlás, a szerver bérleti díj, és még sorolhatnánk. Vagy egy olyan konstrukciót választ, amelyben havonta vagy évente egyszer fizeti ki a használati díjat, viszont ehhez megkap minden mást ingyen, a frissebb verziókat, az ügyfélszolgálatot, nem kell külön tárhely díjjal és más egyéb járulékos költséggel számolnia.
A Te e-mail marketing szoftvered minden igényedet kiszolgálja? :)
A Protopmail teljes körű, professzionális e-mail marketing rendszer közép- és nagyvállalatok számára-Keressen velünk pénzt!