HTML

E-mail marketing szoftver

Üdv a Protopmail e-mail marketing rendszer blogjában! Blogunkban elsősorban e-mail marketinggel kapcsolatos szakmai cikkeinket olvashatod,valamint a legújabb fejlesztéseinkkel ismerkedhetsz!

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

Opt-in, vagy a double opt-in feliratkozás, melyik a jobb választás?

2014.05.22. 14:29 protopmail

A hírlevél küldések egyik legmeghatározóbb szereplői maguk a feliratkozók. Igen ám, de hogyan lehet törvényes és helyes a feliratkozók gyűjtése?! A feliratkozók egyszerű gyűjtéséről a múlt heti bejegyzésünkben adtunk néhány tippet, erről itt olvashatsz bővebben.

single-optin-vs-double-optin.jpg

Ma azonban egy olyan kérdéssel foglalkozunk, amely akkor jön elő, amikor a feliratkozó már ott van a kapuban, és éppen a feliratkozó űrlapot tölti ki. Ekkor jön el ugyanis az a lépés, mely talán a legfontosabb, jóvá kell hagyatni vele a feliratkozását.

Magyarországon ugyanis a feliratkozások a 2001. évi CVIII. törvény értelmében a csak abban az esetben törvényesek, és érvényesek, ha a címzett hozzájárulását adja, és a nyilatkozat tartalmazza a nevét.

A megerősítésnek a két legáltalánosabb módja az opt-in és a double opt-in megerősítés. Azonban persze mint mindennek, ezeknek is van előnyük és hátrányuk.

Az opt-in feliratkozást minden esetben alkalmazni kell. Az opt-in feliratkozás azt jelenti, hogy a hírlevél feliratkozó a weboldalon, a feliratkozás során beleegyezik abba, hogy kapjon tőlünk hírlevelet. Ennek a módszernek a legelterjedtebb formája az, amikor a regisztrációs, vagy feliratkozó űrlapon ki kell pipálni egy beleegyező chekbox-ot. Ez talán a legegyszerűbb formája a beleegyezés kérésnek. Azonban ennek a módszernek az a hátulütője, hogy nem biztos, hogy értékes feliratkozókat tudunk vele gyűjteni, ugyanis túl egyszerű megoldás ehhez.

Biztosabb és értékesebb adatbázis építéshez az ún. double opt-in rendszert ajánlott használni.

A double opt-in feliratkozás megerősítés, a hogy a nevében is benne van, kétszer kéri a feliratkozót, hogy erősítse meg feliratkozási szándékát. Első alkalommal, akkor, amikor a weboldalon feliratkozik, majd második lépésben egy megerősítő e-mailt kap, amelyben meg kell erősítenie a feliratkozási szándékát. Ez legtöbbször egy megerősítő link segítségével történik. Ha erre a linkre kattint a regisztráló, akkor kerül fel az e-mail listára.

Természetesen ennek a módszernek is meg van a maga hátulütője, például az, hogy a feliratkozás ilyenkor több lépésből áll, ezért elriaszthatja a feliratkozókat a végleges megerősítéstől, így félő, hogy nem kerül fel a hírlevél listára.

De a nagy előnye is pont ebben rejlik. Azaz, akit tényleg érdekel a kiküldendő hírlevél az biztos, hogy kattintani fog a megerősítő e-mailben érkező linkre. Így pedig egy olyan értékes érdeklődőkből álló listát kaphatunk, amelyek a későbbiekben nagyobb valószínűséggel lesznek visszatérő vásárlók, érdeklődők, mint azok, akik a sima opt-in rendszerrel iratkoztak fel.

 

Te milyen feliratkozási formát használsz, szerinted melyik a hatékonyabb? Oszd meg velünk, mert érdekel a véleményed!

Címkék: feliratkozás double opt-in hírlevél feliratkozás opt-in feliratkozás megerősítése email megerősítés

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

A bejegyzés trackback címe:

https://emailmarketingszoftver.blog.hu/api/trackback/id/tr776195263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása