Hírleveleket tervezni nem könnyű, sőt sokszor kimondottan nehéz, hiszen számtalan kritériumnak meg kell felelnie, valamint még cselekvést is ki kell váltanunk velük. A helyzetet pedig még az is nehezíti, hogy mindösszesen 3 másodpercünk van arra, hogy meggyőzzük a címzettet, hogy megnyissa az e-mailt és rákattintson a hírlevélben található linkekre.
A jó dizájn azonban segítségére lehet a marketingeseknek a cselekvésre ösztönzésben.
Szóval melyek azok a tervezési hibák, amelyeket érdemes elkerülnötök hírlevél tervezés során?
Jelentéktelen fejléc
Ne hagyd, hogy a fejléc jelentéktelen legyen! Hiszen ez az az eleme a hírlevelednek, amelyet elsőként lát megnyitás után az olvasó, valamint ez alapján azonosít be. A fejléc lényegi információkat tartalmazzon, a cég logóját, ha van szlogenjét, esetleg ha van, a hírlevél címét. De bizonyos esetekben a kiemelt akciókat is elhelyezheted ezen a részen.
Olvashatatlan betűtípusok
A tipográfia ugyanolyan fontos dizájn eleme a hírleveleknek, mint a képek, és a gombok. Azonban ha nem jól választod meg a betűtípusokat, akkor az megnehezíti a címzett dolgát, azaz egyszerűen nem fogja tudni elolvasni a hírlevelet, ami hosszú távon leiratkozáshoz is vezethet. Ezért ügyelj arra, hogy a választott betűtípusok könnyen olvashatók legyenek, és a méretük is ideális legyen.
Lehetőleg ne használj 2-3 betűtípusnál többet, mert az már figyelem elterelő is lehet, a lényeges információról elvonhatja a figyelmet.
Csak képekkel manipulálunk
A képek használata az egyik legjobb megoldás az olvasók manipulációjára. Azonban a képek túlzott használatával is vigyázni kell. Ahogy arról már ebben a korábbi cikkünkben is írtunk, a túl nagy képek, és az egész képes hírlevelek alkalmazása spam veszélyt hordoznak magukban.
Ezért ügyelj a kép és szöveg összhangban tartására, a képeket lássuk el alt tagekkel, hogy akkor is legyen értelmük, amikor az e-mail kliens nem tudja megjeleníteni.
A linkek legyenek linkek
A linkek azok az elemei a hírlevélnek, amelyre az olvasók kattintanak. Ha a linkek nincsenek rendesen kiemelve, megkülönböztetve a szövegtől, akkor nem fogják elérni a céljukat, így csökkentik a hírlevél hatékonyságát. Ezért lehetőleg mindig emeld ki a linkeket, használj gombokat, színeket a megkülönböztetésükhöz.
Te mit gondolsz, milyen dizájn elemekkel lehet még növelni a hírlevelek hatékonyságát? Oszd meg velünk véleményed!