HTML

E-mail marketing szoftver

Üdv a Protopmail e-mail marketing rendszer blogjában! Blogunkban elsősorban e-mail marketinggel kapcsolatos szakmai cikkeinket olvashatod,valamint a legújabb fejlesztéseinkkel ismerkedhetsz!

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

Típushibák, amiért spam mappába kerülhetnek a hírleveleid

2014.03.27. 15:33 protopmail

Miért került a hírlevelem spam mappába, pedig nem is spammelek?! Ezt a kérdést sajnos gyakran teszik fel nekünk a Protopmail ügyfelei.

Azonban egyértelműen még mindig nem tudjuk megválaszolni a feltett kérdést. Azt azonban tudjuk, hogy van néhány olyan típus hiba, ami miatt nagy valószínűséggel spam mappába kerülhetnek a levelek.

spam_mappa_típushiba_hírlevél_emailmarketing.jpg

Ezeket a leggyakoribb típushibákat gyűjtöttük össze, hogy elkerülhessétek a spam mappákat:

1, Tárgymező

A tárgymező a sikeres hírlevél megnyitások egyik tényezője. Azonban ha nem ügyelünk rá, akkor ez lehet a spam mappába kerülés egyik oka is. A spamszűrők vizsgálata során ugyanis a tárgymező az egyik elsődleges szempont, amit vizsgálnak egy hírlevél kézbesítésekor. Ha a tárgymezőben spam-re utaló tényezőket talál a spamszűrő, nagy valószínűséggel a kéretlen levelek mappájába teszi az e-mailt. Ezért a tárgymezőben érdemes elkerülni:

  •  CSUPA NAGYBETŰ használatát,
  •   különböző karakterek, írásjelek használatát, pl.: <3, :) , :(
  •   tipikusan spamre utaló kifejezéseket: AKCIÓS,
  •   és nem utolsó sorban a megtévesztő tárgy használatát

2, Tartalom

A nem megfelelő tartalom miatt is spam mappába kerülhetnek a hírleveleink, azonban ezt már sajnos nem a spamszűrő dönti el, hanem a címzett. Ha úgy érzi, hogy számára a tartalom nem elég releváns, akkor ő maga is spam-nek jelölheti a kapott e-mailt. Ezért ügyelni kell rá, hogy a levél tartalma minél inkább releváns, érdekes, a címzett számára értékes legyen.

3, Képek a hírlevélben

Képekkel nagyon könnyen lehet érzelmeket kiváltani a címzettekből, ezáltal átkattintásra buzdítani. Azonban erre is jó odafigyelni. Lehetőleg egyenlő legyen a képek és a szöveg arány a levélben. A képekre írt szöveget sajnos a spamszűrők nem tudják olvasni, ami miatt szintén rossz pontszámot adnak a spamszűrők. A képekkel az is összefügg, hogy növelik a hírlevél méretét, ami szintén emeli a spambe kerülés kockázatát.

4, Címlista

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a címlistáknak ugyanakkora jelentősége van a spam mappába kerülésnek, mint a legtöbb technikai tényezőnek. Sajnos még a mai napi nagyon sokan használnak vásárolt e-mail címlistákat. A vásárolt e-mail címlistákkal a legtöbbször az a probléma, hogy nagy valószínűséggel olyan e-mail címeket tartalmaznak, amelyeknek a tulajdonosai nem tartoznak a célközönségünkbe. Ezért ebben az esetben is a címzett miatt kerülhet az e-mail a spam mappába.

A saját épített címlistával dolgozó marketingeseknél pedig az szokott problémát okozni, hogy elfelejtik frissíteni és tisztítani a címlistájukat. Ezért gyakran olyan e-mail címekre is küldenek levelet, amely már rég megszűnt. Ha egy nagyobb címlistára küldesz hírlevelet, akkor a nagy e-mail tárhely szolgáltatók, mint pl. a Freemail és a Gmail figyelik, hogy a hozzájuk tartozó e-mail címekre küldött kampányodban milyen arányban vannak nem létező e-mail fiókok, és ha ez átlép egy kritikus arányt, akkor a létező e-mail fiókokra küldött leveleid is a spam mappában landolnak. Ezért célszerű negyedévente karbantartani, kipucolni a címlistákat.

Természetesen még nagyon sok ok van, ami miatt spam mappába kerülhetnek a hírlevelek, azonban, ha ezt a néhány pontot felülvizsgálod a saját hírlevelid küldésekor, akkor biztosan csökken a spam mappába kerülés esélye.

Címkék: spam email marketing email hírlevél kéretlen hírlevél

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

A bejegyzés trackback címe:

https://emailmarketingszoftver.blog.hu/api/trackback/id/tr905881425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása