HTML

E-mail marketing szoftver

Üdv a Protopmail e-mail marketing rendszer blogjában! Blogunkban elsősorban e-mail marketinggel kapcsolatos szakmai cikkeinket olvashatod,valamint a legújabb fejlesztéseinkkel ismerkedhetsz!

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

Mi számít jó megnyitási aránynak?

2014.03.20. 12:23 protopmail

Az e-mail kampány statisztikák vizsgálata során a marketingesek számára a legmeghatározóbb mutatószámok a megnyitási és az átkattintási statisztikák. Ugyanis ebből a két adatból derül ki leginkább, hogy mekkora sikere volt egy kampánynak.email-open-rates.jpg

Azonban az adatok értelmezése gyakran nem világos még a marketingesek számára sem. Sokszor nem tudják, hogy mihez viszonyítsák, mi számít jó megnyitási és mi számít jó átkattintási aránynak.

Ebben segítünk most egy kicsit, adunk néhány viszonyítási számot Magyarországról, és természetesen a nemzetközi helyzet alapján is.

Először is azt le kell szögeznünk, hogy a mutatónak nincs egy konkrét pontos számban meghatározható jó, vagy rossz értéke. Ugyanis a megnyitások és az átkattintások számát is sok minden befolyásolhatja.

Befolyásolhatja például, hogy kinek milyen tartalmú hírlevél mikor lett kiküldve. Azt is megfigyelhető, hogy ezek az adatok iparáganként, szektoronként is eltérő képet mutat, ezért sem lehet egy kalap alatt vizsgálni és egy egzakt számot megállapítani.

A nemzetközi adatok alapján az alábbi szektorokban a következő megnyitási számok az átlagosak:

Iparáganként

Megnyitási arány

Elektronikus kereskedelem

22,2%

Pénzügyi szektor

32,6%

Egészségügy

32,2%

Telekommunikáció

32,5%

Idegenforgalom

27,7%

Mezőgazdaság

45,4%

(Adatok: Mailchimp Email marketing Benchmark)

2013-ban a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség E-mail marketing tagozata is készített egy felmérést, a magyar helyzetről, igaz nem iparági szektoronként lebontva.A felmérésé alapján az átlagos megnyitási arány 25,4 %, ami a nemzetközi számoktól azért kicsit elmarad.

Az adatokból jól látszik, hogy a megnyitási arányok valamennyire eltérőek, nincs rá konkrét szám. Azonban az is elmondható, hogy a megnyitási számokat nem szabad egy adott időpontban vizsgálni, mindig időszakosan érdemes vizsgálni. Kiküldéstől számítva minimum 24 óra után vizsgáljuk az adatokat, hiszen ekkorra már bizonyos, hogy minden címzetthez eljutott a levél, és aki akarta az meg is nyitotta.

Ha a 24 óra eltelte után nem változik a statisztika, tehát nem nőnek a számok, akkor érdemes elgondolkozni azon, hogy mit csinálhattunk rosszul.

A kampányokat minden esetben érdemes tesztelni, akár A/B teszteket készíteni, ami segít eldönteni, hogy mitől sikeresebb egy email kampány, és választ adhat arra, hogy mi segíti elő a megnyitásokat.

Neked mekkora volt az eddig mért legmagasabb megnyitási arányod? Oszd meg velünk!

Címkék: email marketing hírlevél átkattintási arány megnyitási arány hírlevél statisztika

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

A bejegyzés trackback címe:

https://emailmarketingszoftver.blog.hu/api/trackback/id/tr35870937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása