A címben szereplő mondat eredetileg úgy hangzik a pesti zsargonban, hogy „Védd a fákat, egyél hódot”! Mi azért senkit sem buzdítanánk ilyen véres tettre, hiszen a hódok aranyos kis állatok, nem tehetnek róla, hogy az evolúció úgy teremtette meg őket, hogy fákat kell enniük.
Azonban sokat tehetünk a környezetünkért és a fákért, na meg a hódokért, akár az e-mail marketinggel is. Hiszen egy e-mail kiküldése sokkal olcsóbb és környezetbarátabb megoldás, mint egy papír alapú hírlevél előállítása, talán az egyik legzöldebb marketing eszköz is.
A Mailigen marketingesei össze is állítottak egy érdekes infografikát arról, hogy hogyan is védhetjük a környezetet az e-mail marketing segítségével.
A felmérésükből kiderül,hogy:
- Szinte minden internet felhasználónak van e-mail fiókja, ez 2013-ban 3,9 milliárd db-ot jelentett,
- Az elektronikus hírlevelek 9-szer olcsóbbak, mint a nyomtatott hírlevelek, így még a marketing költségvetést is kíméli, nem csak a természetet,
- A felmérésük szerint 2013-ban naponta mintegy 182,9 milliárd emailt küldtek ki, A/4-es méretű papírokból pedig ugyanennyit gyártottak.
- A marketingesek jelentése szerint 256%-al nagyobb ROI-t lehet elérni az e-mail marketing
- Az okos eszközök terjedésének köszönhetően a hírlevelekkel már bárhol, bármikor elérhetőek a címzettek.
Ugye Te is véded a környezeted, és inkább e-maileket küldesz?