Biztosra vehető volt, hogy a Google idén is folytatja az újabbnál újabb funkciók bevezetését a Gmail-nél. Nem is kellett rá sokat várni, meg is érkezett az év első újítása, ami a leiratkozásokat könnyíti meg.
A Gmail február 20-án jelentette be, hogy leiratkozó gombokat helyez el a levelekbe. Minden olyan levélben meg fog jelenni a leiratkozó gomb, amelyről a Gmail azt feltételezi, hogy az olvasó számára nem érdekes.
A leiratkozó gomb előnyét azzal magyarázzák, hogy az olvasónak ezentúl nem kell majd végig böngésznie a levelet a leiratkozó linkig, hanem azonnal, ha úgy látja a címből, feladóból, tartalomból, hogy az számára nem érdekes, akkor a gomb megnyomásával azonnal leiratkozhat róla. A Gmail ugyanis egy automatikus e-mailt küld a címzett nevében a feladónak, hogy szeretne leiratkozni a hírlevélről.
Magyarországon a leiratkozás folyamatát törvény írja elő, azaz kötelező a hírlevelekbe leiratkozó linket elhelyezni, amire kattintva leiratkozhat az olvasó. De előfordulhatnak olyan esetek, hogy valamilyen külföldi cég levelezőlistájára kerülünk fel, ilyenkor jól jöhet a Google újítása.
Azt egyelőre nem tudjuk megmondani, hogy mennyire fogják igénybe venni az olvasók a gomb használatát, azt azonban leszögezhetjük, hogy újabb leckét adott a Google az e-mail marketingeseknek, mégpedig a releváns tartalmakról. Hiszen, ha a tartalom nem elég releváns a címzettnek, akkor oda kerül az a kis gomb, és egy kattintás és le is iratkozott az olvasó.
Az információt köszönjük a(z): http://www.itworld.com/internet/406120/gmails-unsubscribe-tool-comes-out-weeds