Itt az év vége és ilyenkor szeretünk visszatekinteni az elmúlt év eseményeire, számadást készíteni.
Az e-mail marketingesek is sok újdonsággal találkozhattak ebben az évben, főleg azok akik Protopmail előfizetők, hiszen ők egy új és letisztult kezelő felületet kaptak ebben az évben.
De ami még ennél is fontosabb, hogy az egyik legnagyobb ingyenes kliens szolgáltató a Gmail idén bevezette a Tab funkciókat, ami igen csak borsot tőr a marketingesek orra alá. (Erről a funkcióról bővebben itt olvashattok).
Ám ebben az évben szerencsére nem csak olyan újításokkal állt elő a Google, amelyek megnehezítik a munkánkat, hanem a múlt héten egy olyan bejelentést is tettek, amely a jövőre tekintve kedvezőleg hathat minden e-mail marketinges életére. Nevezetesen, hogy bevezetik a képek automatikus megjelenítését a levelekben.
Ez a lépés azért lehet lényeges minden e-mail marketinggel foglalkozó számára, mert a hírlevelek mérése a képek megjelenítésétől függ.
Eddig úgy működött a képek megjelenítése, hogy a felhasználónak külön egy linkre kattintva kellett engedélyeznie, hogy megjelenhetnek-e a képek vagy sem. Azonban mostantól automatikusan meg fognak jelenni az e-mailekhez csatolt képek, anélkül, hogy külön engedélyeztetni kellene.
A korábbi engedélyeztetést a Google egyébként biztonsági intézkedésekkel magyarázza, miszerint így tudták megszűrni az esetlegesen idegen feladótól érkező vírusokat tartalmazó képeket. Ez a védelem továbbra is fenn áll majd, hiszen, ahogy a Gmail a nyilatkozatában állítja, a képek ezen túl a Google biztonságos proxy szerveréről jelennek majd meg, amelynek segítségével ugyanúgy átesnek majd egy alapos vírusellenőrzésen.
Ez az új beállítás azért lehet kedvezőbb, mint a korábbi, mivel a hírlevelek mérése a képek megjelenésétől nagyban függ. Ugyanis a megnyitások mérése úgy működik, hogy a hírlevél szoftver kiküldéskor, minden e-mailben elhelyez egy láthatatlan képet úgy, hogy az nincs beágyazva az e-mailbe, hanem utólag töltődik be az e-mail megnyitásakor. Ezt a láthatatlan kép betöltődési eseményt rögzíti az analitikai rendszer. Minden egyes ilyen képet egyedileg rögzítve, ezáltal a konkrét hírlevelet és címzettet is azonosítva.
Azonban az automatikus megjelenéssel megváltozhat ez a mérési módszer is, hiszen így már biztosabb, hogy meg fognak jelenni a képek, így a láthatatlan képek is betöltődnek majd megnyitás után. ezek azonban még csak feltevések, hiszen arról, hogy a mérések módszere is változni fog ettől a lépéstől, a Google nem adott tájékoztatás.
Valószínűleg erre a bejelentésre már csak a jövő évben fog sor kerülni, de addig is kövessétek a bejegyzéseinket, mert minden friss információról tájékoztatunk benneteket továbbra is!
Boldog karácsonyi ünnepeket és megnyitásokban, átkattintásokban gazdag új évet kívánunk minden kedves olvasónknak!