HTML

E-mail marketing szoftver

Üdv a Protopmail e-mail marketing rendszer blogjában! Blogunkban elsősorban e-mail marketinggel kapcsolatos szakmai cikkeinket olvashatod,valamint a legújabb fejlesztéseinkkel ismerkedhetsz!

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

Így csalogasd vissza a kosár elhagyókat a hírlevelek segítségével

2013.11.14. 14:17 protopmail

Múlt heti cikkünkben azzal foglalkoztunk, hogy hogyan növelhetők a webáruházak hatékonysága az e-mailekkel, ezt itt olvashatjátok.

A mai részben ezt a sorozatot folytatjuk, melyben arra adunk ötleteket, hogy a kosár elhagyókat hogyan lehet visszatéríteni a vásárláshoz a hírlevelek segítségével.

A webáruház tulajdonosoknak az egyik legnagyobb fejtörést a kosár elhagyók okozzák, akik ugyan elkezdik a vásárlást, azonban valamilyen oknál fogva nem fejezik be.  Az ő visszacsalogatásuk és vásárlásra ösztönzésük az egyik legnehezebb feladat.

shopping-cart-abandonment.jpg

Ma már több olyan lehetőség is rendelkezésre áll, amelyeknek segítségével nyomon követhetők a vásárlók, kosár elhagyók, gondoljunk csak a Google Adwords Remarketing kampányaira. Azonban nem csak az Adwords nyújt lehetőséget arra, hogy visszaédesgesd a vevőidet, hanem a hírlevek is.

Az e-mail címeknek köszönhetően az ügyfeleidet, feliratkozóidat bárhol, bármikor elérheted testreszabott e-mailekkel. Ezek kosár elhagyásra is utalhatnak.

Hogyan érdemes kosár elhagyó e-mail kampányokat alkotni?

Először is a vásárlási folyamat során első lépésként a kosárba tételhez, regisztrációhoz kérd be a vásárló e-mail címét. Így máris meglesz az elérhetősége, és nem csak sikertelen, hanem sikeres vásárlások után is tudsz neki hírlevelet küldeni.

Kövesd nyomon a vásárlóidat. A legtöbb webshopban már lehetőség van nyomon követni az egyes vásárlók tevékenységeit, figyeld meg, hogy melyik az a pont, amelynél visszalépnek a vásárlástól.

Az e-mail marketing szoftverek többségében, a Protopmailben is, ma már megtalálható a trigger nevű funkció, melynek segítségével bizonyos eseményhez köthetően lehet e-mailt küldeni a feliratkozóknak, vásárlóknak. Készíts ilyen, trigger alapú emlékeztető e-mail sorozatot, amelyekkel visszacsalogathatod a vásárlóidat és így nagyobb eséllyel fogják befejezni a vásárlást is.

Mit tartalmazzanak az emlékeztető levelek?

- Természetesen ezeknél a leveleknél is figyelj a tárgymezőre, hiszen ez az első, amit majd látni fog a címzett a postafiókjában. Tehát törekedj arra, hogy már a tárgy mező is visszatérésre buzdítsa a vevőt. Emlékeztesd arra, hogy félbe maradt vásárlása van, és azt befejezheti.

-  A legcélravezetőbb, ha a félbehagyott kosárra mutató linket helyezel el a levélben, így azonnal a befejezetlen vásárlásnál találja magát a vevő, így kisebb az esély arra, hogy elnavigál a céloldalról.

-  Az első emlékeztető e-mailben arra is rákérdezhetsz, hogy miért nem fejezte be a vásárlást, esetleg valami problémája támadt? Az ilyen esetekre add meg az ügyfélszolgálatod elérhetőségeit, mert így könnyen lehet, hogy fény derül egy banális problémára, ami miatt nem fejezte be a vásárlást, viszont ha az ügyfélszolgálat segít neki, be tudja fejezni a vásárlást.

-  Az emlékeztető e-maileben akár határidőt is megszabhatsz, 2-3 napot, amíg befejezheti a vásárlást, és erre minden alkalommal figyelmeztetheted.

Akciókat, kedvezményeket is társíthatsz az emlékeztető e-mailekhez. Például házhozszállítási díjkedvezményt, kedvezményes vásárlásra jogosító kupont is felajánlhatsz, amit csak akkor válthat be, ha befejezi a vásárlást.

Mikor és mennyi emlékeztető e-mailt küldj ki?

- Először is fontos tudni, hogy az emlékeztető e-mailek sorozatban a leghatékonyabban, ami azt jelenti, hogy több emlékeztető e-mailt is érdemes kiküldeni egy kosár elhagyó vásárlónak.

- Számos kutatás kimutatta, hogy az első kosár elhagyó trigger kiküldésére az elhagyástól számított 1 órán belüli kiküldés a legeredményesebb időpont. A SaleCycle 2012 felméréséből kiderült, hogy a kosár elhagyástól számított 20 percen belül kiküldött üzenet 5,2%-os konverziónövekedést eredményezett az elhagyók körében, mint akiknek 24 órával a kosár elhagyása után küldtek ilyen jellegű e-mailt.

- Azonban egy fecske nem csinál nyarat, sokszor sajnos egy emlékeztető e-mail nem elég.  A második e-mailt az elhagyástól számítva 12-24 órán belül küld ki, majd a harmadikat 48-72 óra között.

- Majd az utolsót egy héttel a kosár elhagyása után.

 

Próbáld ki Te is az emlékeztető e-mail kampányokat, hidd el, nem fogsz mellé lőni vele!

 

 

Címkék: hírlevél webshop trigger webáruház ecommerce protopmail email marekting kosár elhagyók cart abandonment

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

A bejegyzés trackback címe:

https://emailmarketingszoftver.blog.hu/api/trackback/id/tr95633548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása