Már mindenen magyar felhasználónak átállt a Gmail fiókja, az új tabos nézetre. Van, aki idő közben már ki is kapcsolta, mert nem jött be neki ez a fajta nézet.
Na de mi van azokkal a felhasználókkal, akik használják a tabokat? Ennek járt utána a Strongview legfrissebb felmérésében.
A megkérdezettek kicsivel több, mint felének (54%) nem okoz problémát a tabok használata, nem befolyásolja a hírlevelek megnyitásában, akkor, ha pl. a kedvenc márkájuk hírleveléről van szó.
Azonban a másik fél, 40%, mondta azt, hogy ők a tabok bevezetésének köszönhetően kevesebb időt és figyelmet szánnak a hírlevelek megnyitására és elolvasására, mivel a promociós fül alá kerülnek, így számukra nincs eléggé szem előtt.
Csak 7%-a a megkérdezetteknek nyilatkozta azt, hogy több hírlevelet nyitnak meg a promóciós fülek segítségével. Viszont, ami érdekes, hogy ezek a válaszadók az ún. y generáció tagjai, azaz a 18 és 24 év közöttiek.
A felmérés azt is megállapította, hogy a fiatalok nagyobb részben naponta többször nézik meg a tabok alatt rejlő hírleveleiket, valamint elsődlegesen mobil eszközeiken csekkolják a beérkező e-maileiket.
Ezek alapján felmerül a kérdés, hogy a fiatalabb generációt nem zavarja a tabok bevezetése, és könnyebben lépnek túl az olyan, a marketingesek számára „kis” problémán, mint a tabok bevezetése?
Vajon a magyar e-mail olvasási szokásokat mennyiben változtatta meg a Gmail tabok bevezetése? Csökkentek, vagy éppen ellenkezőleg, nőttek a hírlevelek megnyitási arányai a promóciós fül bevezetése óta?
Ez is kiderül 2013. október 2-án a II. E-mail marketing konferencián, ahol publikáljuk a Protopmail nagymintás statisztikáját a Gmail tabok hatásáról.
Ha kíváncsi vagy a hazai adatokra, gyere el Te is!
Regisztráció: http://www.emailmarketingkonferencia.hu/regisztracio.html