Teszt a lelke mindennek! Mert ugye azt mindannyian tudjuk, hogy mielőtt bármilyen publikációt, e-mailt kiküldenénk illik, sőt le is kell tesztelni, azért, hogy kiszűrhessük a különböző hibákat, nem jól működő linkeket, elcsúszó képeket.
Ám tesztelni nem csak így lehet az online marketing világában, hanem olyan teszteket is elvégezhetünk, a melyek arra szolgálnak, hogy fel tudd mérni az ügyfeleid, vagy leendő ügyfeleid, hírlevél feliratkozottaid szokását, ízlését. Mire gondolunk itt?
Az online marketing világában közkedvelten alkalmazzák az ún. A/B teszteket a weboldalak optimalizálásában. De nemcsak a weboldalak optimalizálására használhatod, hanem az e-mail kampányaid során is.
Na de lássuk is mi is pontosan az az A/B teszt.
Az A/B teszt nem más, mint egy összehasonlító teszt, amit arra használhatsz, hogy két különböző e-mailt hozol létre és azt két különböző csoport számára küldöd ki, majd számszerű eredmények tükrében láthatod, hogy melyik e-mail vált be jobban a feliratkozottaid körében.
Hogy érdemes A/B tesztet létrehozni?
Profi hírlevél küldő rendszerekkel pár perc alatt létre lehet hozni ilyen A/B teszt e-mail kampányokat. A Protopmailben „Összehasonlító teszt” néven találkozhatsz vele. Az e-mail kampányok tesztelése során az összehasonlítás alapja a megnyitási vagy átkattintási arány lesz.
Tehát a lényeg, hogy hozz létre két különböző tartalmú e-mailt (A/B), amiben nem feltétlenül kell az egész tartalmat variálni, elég lehet csak a tárgymezőt, a linkek elhelyezését variálni. Ezek után nincs más dolgod, mint kiküldeni az e-mail kampányok különböző verzióit a feliratkozóid egy részének. A feliratkozóid a megnyitásokkal/átkattintásokkal meghatározzák, hogy melyik a népszerűbb e-mail kampány.
Az A/B teszteket akár A/B/C/D tesztnek is hívhatnánk, hiszen nem csak két variációjú e-mailt hozhatsz létre, hanem akár többet is.
Próbáld ki Te is e-mail kampányaid során az A/B teszteket, a Protopmail demó verziójával ingyenesen tesztelhetsz!