HTML

E-mail marketing szoftver

Üdv a Protopmail e-mail marketing rendszer blogjában! Blogunkban elsősorban e-mail marketinggel kapcsolatos szakmai cikkeinket olvashatod,valamint a legújabb fejlesztéseinkkel ismerkedhetsz!

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

Adatkezelési szabályok - 1. rész

2012.08.04. 15:27 protopmail

Szakmai tartalmat ígértünk a blog indítóban, kezdjük mindjárt egy cikksorozattal, ami egy elég húsba vágó témát érint, az adatkezelési szabályokat. 

Méltán sok fórum témája az adatvédelem, méghozzá a 2011. évi CXII. törvény kapcsán, mely az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról rendelkezik és melyet az Országgyűlés 2011. július 11-én fogadott el. 

Cikksorozatunk ezzel a törvénnyel foglalkozik, melynek ismerete kulcsfontosságú lehet.

Az adatvédelmi törvényt mindenkinek alkalmaznia kell, aki Magyarországon személyes adatokat kezel, teljesen mindegy, hogy milyen technológiáról vagy mekkora adatbázisról van szó. Ebből eredően vitathatatlan, hogy bizony akár az egyszemélyes vállalkozásra is vonatkozik, ahol akár egy sima Excel táblázatban találhatóak meg az ügyfelek személyes adatai.  

Célszerű a kályhánál kezdeni, azaz tisztázni, pontosan mit nevezhetünk személyes adatnak:

Személyes adat az Ügyfél vagy munkavállaló neve, címe, a születési adatok, igazolvány szám, végzettségre és képességekre vonatkozó információk, TAJ szám, adóazonosító jel, magán telefonszám, magán e-mail cím, arckép, hang, kézjegy. Összességében azok az információk, ismeretek, adatok tartoznak ide, amely egy konkrét, élő természetes személlyel közvetlenül vagy akár közvetve kapcsolatba hozható, beazonosítható, valamint az adatból levonható, az érintett személyre vonatkozó következtetés.

Amikor egy adat beazonosíthatóvá tesz egy konkrét személyt, azaz személyes adattá válik, akkor értelemszerűen személyes adatként kell kezelni.  Ilyen például az IP cím, mely közvetetten is, de beazonosíthatóvá teszi a felhasználót.   

Amennyiben jogszerűek szeretnénk lenni és el kívánjuk kerülni az esetleges szankciókat, néhány alapelvnek okvetlenül eleget kell tenni:  

1. Célhoz kötöttség elve
2. Az adatkezelés jogalapja
3. Egyértelmű, részletes tájékoztatás
4. Adatvédelmi nyilvántartás

1. Célhoz kötöttség elve

Személyes adatokat kizárólag előre meghatározott célból lehet kezelni, valamely jog gyakorlása vagy kötelezettség teljesítése érdekében; azaz indokolatlanul nem. Jó példa erre egy webáruház, mely a megrendelések kezelésére, teljesítésére, azaz a számlázás, postázás céljából kezeli a személyes adatokat. Csak olyan adatokat lehet „begyűjteni”, melynek oka illetve funkciója van; azaz az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlenül szükséges legszűkebb, még indokolható mértékben meghatározásra kerülő adatfajtákat lehet kezelni. 

Egy példa erre: Adott egy rendezvény és a résztvevők között nyereményeket szeretnének kisorsolni, mely kétféle módon valósulhat meg; az egyik esetben a játékosok nevét és címét tartalmazó részvételi lapokat sorsolják ki, és a nyertes nevét bemondják, míg a másik esetben sorszámozott tombolaszelvényeket osztanak ki a résztvevők között, és a kihúzott sorszámmal megegyező tombola birtokosa nyer. 

Mivel a másodikként leírt eljárás is tökéletesen alkalmas az adott cél elérésére, az elsőként vázolt eset nem lesz jogszerű, mivel ott feleslegesen kezelik a játékosok adatait. Személyes adat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben kezelhető.  

Ha postai úton kívánunk kommunikálni az Ügyfeleinkkel, akkor indokolható a postacímek kezelése, ha az Ügyfeleinknek születésnap alkalmából gratulációt szeretnénk küldeni, akkor indokolatlan a teljes születési dátum kezelése, elegendő a hónap és nap ismerete. Azonban, ha korcsoport szerint más és más köszöntést küldenénk, máris indokolttá válik a születés évének a kezelése. 

Következő bejegyzésünkben az adatkezelés jogalapjával fogjuk folytatni.

Az adatkezeléssel kapcsolatos cikksorozatunk szakmai hátterét a Privacy Policy Online Services biztosítja.

A ProTopMail_Facebook_kiskep.jpgProtopmail teljes körű, professzionális e-mail marketing rendszer közép- és  nagyvállalatok számára-Keressen velünk pénzt!

Címkék: adatkezelés adatvédelmi törvény célhoz kötöttség elve hírlevél küldés adatvédelmi bírság

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

A bejegyzés trackback címe:

https://emailmarketingszoftver.blog.hu/api/trackback/id/tr254695541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása