Azt mindannyian tudjuk, hogy a legtöbben a linkekre kattintanak a hírlevelekben, na de azt, hogy hova érdemes elhelyezni egy linket, vagy akár egy képet, hogy minél figyelem felkeltőbb legyen, az sokszor kérdéses.
Pedig erre is van ma már módszer, hogy megtudjuk, hova néz, mire fókuszál a címzett legtöbbször a hírlevelekben.
Ez pedig nem más, mint a hőtérképes vizsgálat. A hőtérképes vizsgálatok segítségével kiderül, hogy hol és mit néznek meg legtöbben akár egy weboldalon, akár egy hírlevélben.
Több nemzetközi hőtérképes felmérés alapján kiderült, hogy a legtöbben sajnos csak átnézik a hírleveleket, a hosszabb tartalmakat azonban már nem olvassák el.
Az olvasási szokásainknak megfelelően először balról jobbra (ez az arab országokban természetesen fordítva igaz), fűrészfog alakban nézzük át a hírleveleket, derült ki pl. a Kissmetrics kutatásából.
Ebből a felméréséből az is kiderült, hogy a megnyitások után átlagosan 51 másodpercet töltenek a hírlevél átnézésével a címzettek. Ez az 51 másodperc ugyan soknak tűnhet, de kevés arra, hogy egy tartalmi blokkot elolvassanak, azonban arra elegendő, hogy a szalagcímeket és a képeket megnézzék.
Valamint az is érdekes, hogy ha megnézzük a hőtérképeket, látható, hogy a címsorokon belül az első két szót nézik meg a legtöbbször.
Ezért fontos, hogy érdekes és figyelemfelkeltők legyenek már maguk a címsorok és a képek is, azért, hogy minél többen átkattintsanak az ajánlatokra.
És az sem hanyagolható el, hogy hova helyezzük őket, ugyanis az alábbi példákból is ki fog derülni, hogy a képeket pl. érdemes balra helyezni, és arra is érdemes figyelni, hogy a termékről ne vonjuk el a figyelmet, más hangsúlyos képi elemmel, mint mondjuk egy cuki kisbaba képével.
Néhány példa, hogy hova, és mire néznek legtöbben egy hírlevélben:
Adage napi hírlevél: a címsor első két szavát olvassák el legtöbben
Forrás: http://blog.kissmetrics.com/eye-tracking-studies/
Power Tool napi hírlevél: a képekre pillantottak legtöbben
Forrás: http://masstransmit.com/broadcast_blog/6-email-tips-based-on-eye-tracking/
babyTM hírlevél: Cuki a baba ugye, de a pelenkát is látod?
Forrás: http://blog.kissmetrics.com/eye-tracking-studies/