HTML

E-mail marketing szoftver

Üdv a Protopmail e-mail marketing rendszer blogjában! Blogunkban elsősorban e-mail marketinggel kapcsolatos szakmai cikkeinket olvashatod,valamint a legújabb fejlesztéseinkkel ismerkedhetsz!

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

Hogyan e-mailezünk mobilon?

2014.05.28. 10:43 protopmail

2014. május 22-én volt a XI. Elektronikus Kereskedelem Konferencia. Az idei címe: Élet a webshop után. A konferencián meghívott előadóként a Protopmail is képviseltette magát a „Hogyan e-mailezünk mobilon?” című előadással.

Az előadás azt mutatta be, hogy milyen arányban olvassuk mobilon az e-mail hírleveleket, és milyen az e-mail kampányok konverziós aránya mobil eszközökön. A szervezők a Protopmailt kérték fel a témában, mivel a jelenlegi, havi átlagos 20 millió e-mailes küldési mennyiséggel a Protopmail számít a legnagyobb e-mail marketing platformnak a magyar piacon.

Az előadás kivonata:

1. Hogyan e-mailezünk mobilon, előadó: Koncz Gábor, Protopmail

2. A statisztikák pontos értelmezéséhez és kontextusba helyezéséhez ismernünk kell az adatok hátterét:

  • Protopmail ügyfelek által küldött kampányok
  • Havonta kb. 20 millió e-mail
  • Dominánsan B2C adatok, nagy B2C adatbázisok

Az eredmények tehát főképp B2C esetre általánosíthatók.

3. Felmerül a kérdés, hogy mennyire reprezentálja ez a statisztika a magyar piacot? Ehhez meg kell vizsgálnunk, hogy kik is használják a Protopmailt.

A fő ügyfél típusok:

  • Bankok, biztosítók, pénzügyi szolgáltatók
  • Nagy szolgáltató cégek
  • Nagy ügyfélkörrel rendelkező webáruházak
  • Utazási irodák, szállodák

Emellett sok kis cég is, de mivel az ő adatbázisaik nagyságrendekkel kisebbek, ezért nincs érdemi hatásuk az összesített statisztikára.

Ha nem is reprezentálja 100%-ban ez az ügyfélbázis a magyar piacot, de jelenleg nincs másik olyan szolgáltató, aki legalább megközelítené ezt a havi 20 millió e-mailt, így most ennél reprezentatívabb felmérés nem készíthető.

4. A következő fontos háttér információ, hogy hogyan áll össze egy átlagos magyar B2C címlista:

  • FreeMail: 40%
  • Gmail: 34%
  • Citromail: 14%
  • Összes többi cím: 12%

Minta: Protopmailben található magyar ügyfelek összesített címlistái: Kb. 40 millió e-mail cím (egy e-mail cím többször is szerepelhet).

5. A statisztikák bemutatásában végig 2 fő paramétert vizsgálunk, a megnyitást és a kattintást. Ehhez viszont fontos ismerni, hogyan történik a megnyitások és kattintások mérése.

A kattintásokkal van az egyszerűbb dolgunk. A Protopmaillel kiküldött e-mailekben a linkeket a szoftver küldéskor lecseréli egy Protopmailes mérőkódra. Amikor a címzett kattint, akkor a mérő link alapján megtörténik a kattintás regisztrálása, majd a címzettet egyből a valódi címre irányítja a szoftver. A kattintások mérése ezért gyakorlatilag 100%-os pontosságú.

6. A probléma a megnyitások mérésénél kezdődik.Ez technikailag úgy történik, hogy küldéskor a Protopmail egy láthatatlan képet helyez el az e-mailben külső hivatkozással, és azt méri, hogy letöltődik-e a kép a címzett számítógépén. Ugyanezt a technológiát használja minden e-mail marketing rendszer, mivel más megoldás jelenleg nem létezik. A probléma ezzel csak annyi, hogy már közel 10 éve elindult az a tendencia, hogy az e-mail kliensek alapból blokkolják a képek betöltődését, csak akkor töltik le, ha a címzett külön rákattint, hogy kéri a képek letöltését. Így a megnyitás mérésben nincs benne mindenki, aki megnyitotta az e-mailt, azaz egzakt mérésre nem, csak több kampány összehasonlítására, tendencia vizsgálatára alkalmas.

7. 2013. december közepén ráadásul a Gmail bevezette az image proxy megoldását, ami azt jelenti, hogy a képek egyből megjelennek a címzettnek, de az először a Gmail tölti le a saját szerverére, ahol biztonsági vizsgálatnak veti alá. Ez jó a felhasználóknak, de nagyon rossz a küldőknek, mert a statisztikákat teljesen átrendezi, mivel nem a címzett gépéről kapunk statisztikát, hanem a Gmail image proxy szervereiről.

8. Így néz ki egy Gmail image proxy-ról érkező megnyitás:

  • Eszköz: PC / Laptop
  • Operációs rendszer: Windows
  • Kliens: Mozilla Firefox
  • IP cím: 66.249.x.x
  • Lokáció: USA, California, Mountain View

Korábban ugye láttuk, hogy egy tipikus B2C listának nagyjából a harmada Gmailes cím, ez nagyjából érzékelteti, hogy mennyire torzíthatja ez a mérést.

9. Most már minden körülményt ismerünk, nézzük a legfrissebb mobil e-mail statisztikákat! Időszak: 2014. 1. negyedév, minta: Protopmailből küldött 65 millió e-mail

10. Megnyitás eszköz típusonként:

  • PC / laptop: 88%
  • Mobiltelefon: 9,4%
  • Tablet: 2,6%

11. Kattintás eszköz típusonként:

  • PC / laptop: 87,7%
  • Mobiltelefon: 10%
  • Tablet: 2,3%

12. Megnyitás operációs rendszerek szerint:

  • Windows: 85,4%
  • iOS: 7,3%
  • Android: 3%
  • Egyéb OS: 4,3%

13. Kattintás operációs rendszerek szerint:

  • Windows: 84,3%
  • iOS: 4%
  • Android: 7,1%
  • Egyéb OS: 4,6%

14. Megnyitás e-mail kliensek szerint:

  • Firefox: 53,9%
  • Chrome: 16%
  • Internet Explorer: 9,1%
  • Outlook: 4,7%
  • Egyéb: 17%

15. Kattintás e-mail kliensek szerint:

  • Firefox: 37,7%
  • Chrome: 33,1%
  • Internet Explorer: 8,5%
  • Safari mobilek: 6,9%
  • Egyéb: 14,4%

16. A statisztikákban megjelenik néhány érdekesség, ami elsőre talán nem tűnik fel, nézzük meg ezeket!

17. Bár iOS-ről közel kétszer annyi megnyitás érkezik, mint Androidról, a kattintások esetében éppen fordított a helyzet. Ez látszólag ellentmondás, de megvan rá a magyarázat. iOS-en a képek automatikusan betöltődnek, míg Androidon, csak külön kattintásra, és az elején láttuk, hogy a megnyitás mérés tulajdonképpen azt jelenti, hogy betöltődtek-e a képek. Azt lehet tudni, hogy Magyarországon jóval több az Andriodos telefon, mint az iPhone, és ez jól látszik a kattintási arányokból. A megnyitásoknál csak azért van lemaradva az Android, mert a statisztikában nem látszanak azok, akik nem engedélyezték a képek letöltődését az e-mailben.

18. Outlookból csak a megnyitások 4,7%-a érkezik. Ennek oka, hogy a B2C listákon csak 12% azon címek aránya, amelyek nem a 3 nagy szolgáltatóhoz (Freemail, Gmail, Citromail) tartoznak. Figyelem! Ez lehet teljesen más arány is B2B küldés esetén.

19. Ha megvizsgáljuk, hogy mi a helyzet a kampányok kiküldése után 1 órával, akkor azt látjuk, hogy ilyenkor még jóval magasabb a mobilos megnyitási arány. Ennek nyilvánvaló oka, hogy a mobilunkon egyből meg tudjuk nyitni az e-mailt, míg az asztali gépen, vagy laptopon csak akkor, majd ha odaülünk elé.

20. Megnyitási arányok 1 órával a küldés után:

  • PC / laptop: 79,9%
  • Mobiltelefon: 15,3%
  • Tablet: 4,8%

21. Immár ötödik negyedéve tesszük közzé a mobil e-mail olvasási statisztikákat. Nézzük meg mi történt negyedévről-negyedévre!

Azt látjuk, hogy a kattintások folyamatos növekedést mutatnak minden negyedévben a megnyitásoknál viszont 2013. utolsó negyedévében elindul egy csökkenés, ami elég jelentős lesz 2014. első negyedévére. Erre is megvan az egyszerű magyarázat. A 8. dián látható, hogyan befolyásolja a 2013. vége felé megjelent Gmail image proxy a megnyitási adatokat. Ahhoz, hogy megfelelő adatokat kapjunk, korrigálnunk kell ezzel az adatokat.

22. Ha a Gmail image proxy hatással korrigáljuk a statisztikát, akkor már a várakozásnak megfelelően alakul a grafikon. Ez alapján mostanra gyakorlatilag elérte a 20%-ot a mobilon olvasott e-mailek aránya.

23. Adódik a kérdés: hogyan tovább, mit hozhat a jövő?

A kérdés megválaszolható lenne jóslással, ha meghosszabbítanánk a grafikonon látható trendvonalat, de támaszkodhatunk biztosabb adatokra is. Nézzük meg a magyar adatokkal összehasonlítva mi a helyzet a régióban, illetve az USA piacán. Mivel a régióból van több ügyfelünk is, ezért saját mintán meg tudtuk nézni a régiós adatokat is, és azt látjuk, hogy ott már 26% a mobil megnyitási arány, valószínűleg ehhez mi is felzárkózunk előbb-utóbb. Az USA piacról egyelőre nincs reprezentatív mennyiségű saját adatunk, de van sok elérhető publikus statisztika, és ezek alapján ott már megfordult az arány, az e-mailek több, mint felét már mobilon olvassák.

Mi ebből a konklúzió?

A mobil forradalom már nálunk is zajlik, és belátható időn belül akkora arányt képeznek a mobil e-mail olvasók, hogy egyetlen marketinges sem hagyhatja figyelmen kívül ezt a tényt hírlevél sablonjának, kreatívjának tervezésekor.

 

Címkék: email marketing szek.org szek konferencia mobil email marketing gmail image proxy mobil email statisztika

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

A bejegyzés trackback címe:

https://emailmarketingszoftver.blog.hu/api/trackback/id/tr536222694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása