Mindannyian tudjuk, hogy az első benyomás a legfontosabb és az egyik legmeghatározóbb élmény egy találkozás során. Ez a mondás szinte az élet minden területére igaz, akár csak először találkozunk valakivel, vagy ha betérünk egy új üzletbe. És épp olyan fontos ez az e-business világában is.
Igaz itt egy kicsit azonban már bonyolultabba a helyzet, hiszen ebben az esetben elsőre nem személyes benyomás éri a látogatót. Azonban az e-mail marketing itt is segítségedre lehet.
Hiszen az e-business területén legtöbbször az első benyomás hírlevél feliratkozás, vagy regisztrálás után következik be, mégpedig egy üdvözlő üzenet formájában.
Az üdvözlő üzenetek fontosságáról márpedig hajlamosak vagyunk megfeledkezni, pedig a fentiek tekintetében is sokkal nagyobb figyelmet kellene rájuk fordítani.
Gondolj csak bele! Talán neked is lapul még a postafiókodban több évvel ezelőtti üdvözlő, vagy köszönő üzenet. Ezeket a legtöbben azért nem töröljük a postafiókjainkból, mert olyan adatokat is tartalmazhatnak, mint pl. belépési adatok, jelszavak, amelyekre bármikor szükségünk lehet, ezért nem töröljük, hiszen biztonságérzeted ad. Viszont bármikor visszakereshetőek.
Itt máris elérkeztünk az egyik pozitív tulajdonságához: bármeddig megtartható, bármikor visszakereshető, ezáltal az olvasó újra találkozhat azzal a pozitív benyomással, amivel, az első alkalommal.Hiszen ez a legfontosabb feladata a köszönő-, üdvözlő hírleveleknek, hogy pozitív, bizalmi viszonyt alakítson ki az olvasóval.
Tehát milyen legyen egy üdvözlő e-mail?
- Először is gyors. Minél hamarabb találkozzon újra a látogató a márkanévvel a postafiókjában is. Ezt ma már a hírlevél küldő rendszerek autoresponder funkcióinak köszönhetően nagyon egyszerűen beállítható, agy már egyből, a feliratkozás, regisztrálás után megkaphatja az üdvözlő e-mailt a címzett,
- Legyen pozitív. Mindenképpen törekedni kell arra, hogy pozitív hangvételű legyen a levél üzenete. Az olvasóban így lehet a legkönnyebben az első pozitív benyomást kialakítani.
- Adjon segítséget. Segítsen az olvasónak a vásárlás, vagy megrendelés során. Például néhány mondatban írd le, hogy melyek a vásárlás menetei, ezzel is ösztönözheted az olvasót a webáruházba való visszatérésre.
Ha a Te feliratkozóid, regisztrálóid is kapnak köszönő üzeneteket, akkor ne feledkezz meg róluk, itt az ideje elővenni és felfrissíteni egy kicsit őket! :)
A Protopmail teljes körű, professzionális e-mail marketing rendszer közép- és nagyvállalatok számára-Keressen velünk pénzt!