A weboldal látogatók 50%-a visszafordul, elhagyja a kosarát, azaz nem fejezi be azt a folyamatot, amit elkezdett. Visszacsalogatni, visszaszerezni nagyon nehéz őket, pedig vannak már erre is kiváló megoldások. Többek között az e-mail marketing is nagyszerű és hatékony megoldás lehet az egykori látogatók visszacsalogatására.
Na de mi is az a retargeting?
A retargeting nem más, mint a korábbi weboldal látogatók, webáruházakban ún. kosár elhagyók visszacsalogatása az adott oldalra különböző módszerek segítségével.
Az egyik ilyen megoldás lehet az e-mail marketing. Ez az egyik legegyszerűbb formája, hiszen ha pl. egy regisztráció során elkéred az érdeklődő e-mail címét és nevét már félig meg is nyerted a látogatót, hiszen a személyes adatai már megvannak, tudod követni!
Hogy hogyan csináld?
Ahhoz, hogy minél jobban hatékony legyen az e-mail retargetálás, már a begyűjtés során is képezz szegmenseket. Az adatbázisba ne ömlesztve gyűjtsd ezeket az adatokat, hanem kisebb, csoportoknak megfelelően, pl.: akciós feliratkozók, kosárelhagyók, termékcsoportok szerint, vagy akár a visszafordulás helye szerint is.
Majd ezeknek a szegmenseknek megfelelően küldj ki, lehetőleg személyre szabott tartalommal hírlevelet.
A technika ma már lehetővé teszi, hogy mindenki számára, - legyen szó korábbi látogatóról, vagy kosárelhagyóról, - egyedi tartalmú hírlevelet küldj. Ezzel a módszerrel nem csak csökkentheted a kiküldések gyakoriságát, de olyan üzenetekkel tudod elérni a címzetteket, amelyek feltehetőleg érdeklik őt, hiszen korábban már érdeklődtek iránta, valamint ezzel a megnyitások és átkattintások számát is növelheted.
Kosárelhagyóknak küldhetsz akár egyszerű emlékeztető üzenetet, amelyben felhívod a címzett figyelmét arra, hogy nem fejezte be a műveletet. Ilyenkor akár rá is kérdezhetsz a kosár elhagyás okára, így közelebbről is megtudhatod, hogy mit gondolnak a termékről vagy a vásárlói felületről a látogatók.
Az e-mail retargeting hatékonysága abban is rejlik, hogy milyen gyakran szólítod meg az egykori látogatókat. Ne feledd, egy fecske nem csinál nyarat, ezért érdemes legalább 2-3 alkalommal olyan hírlevelet küldeni számára, amely felkelti az érdeklődését és a visszafordulóból vásárló lesz végül.
Retargetingről, a vásárlók, látogatók visszacsalogatásáról további érdekes és hasznos tippeket hallhatsz, ha eljössz 2014.október 2-án a III. E-mail marketing konferenciára.
A regisztráció nyitott, jegyek már kaphatók!
További részletek és regisztráció>>
Minden regisztrálót 1 db 1 éves Üzlet&Pszichológia előfizetéssel ajándékozunk meg.