A Protopmail ügyfelek rendszeresen felteszik a kérdést, mit is jelent tulajdonképpen az a szám, amit a statisztikában a hírlevelek megnyitásaként látnak, hogyan mérjük a megnyitást? Ez nem csak technikai szempontból érdekes, hanem az adatok értelmezése szempontjából is. A adatok értékelését is ehhez érdemes igazítanunk.
A megnyitás mérésére minden általunk ismert e-mail marketing rendszer ugyanazt a technikát használja (jelenleg nem is ismert más technika a megnyitások mérésére): a szoftver küldéskor minden e-mailben elhelyez egy láthatatlan képet úgy, hogy az nincs beágyazva az e-mailbe, hanem utólag töltődik be az e-mail megnyitásakor. Ezt a láthatatlan kép betöltődési eseményt rögzíti az analitikai rendszer. Minden egyes ilyen képet egyedileg rögzítve, ezáltal a konkrét hírlevelet és címzettet is azonosítva.
Sajnos van azonban egy probléma ezzel a technológiával. Ugyanezt használják a spammerek is, hogy ellenőrizzék, melyik levelük érkezett valóban létező e-mail címre, hogy utána azt még intenzívebben bombázhassák további üzeneteikkel. Ezt kivédendő már jó néhány évvel ezelőtt elindult az a tendencia, hogy az e-mail kliensek (pl. Outlook, GMail), alapértelmezés szerint blokkolják az e-mailben megjelenő képeket, és csak akkor jelenítik meg, ha a felhasználó rákattint egy gombra, vagy linkre, amivel kifejezetten kéri a képek megjelenítését az adott e-mailben.
Mi ebből a tanulság? Hogyan kell értékelni a hírlevél küldő rendszerekben látható megnyitási számokat? Az első, és legfontosabb, hogy egy megnyitási számot önmagában nem lehet értelmezni, mivel csak annyit tudunk, hogy a statisztika által mutatott címzettek biztosan megnyitották az e-mailt, de van egy további nagy csoport, aki szintén megnyitotta, de nem látszik a statisztikában.
Megnyitási számot, arányt mindig csak összehasonlításra érdemes használni, tendencia vizsgálatára. Pl.hogyan alakultak a megnyitások az elmúlt fél évben küldött hírlevelek esetében? Van-e kiugrás akár pozitív, akár negatív irányban? Ha igen, akkor az egy indikátor, hogy az adott hírlevelet meg kell vizsgálni részletesebben, mi okozhatta az eltérést. Ugyanígy összehasonlítható, hogy a különböző címlistákra küldött hírlevelek megnyitása mennyiben tér el egymástól.
Ha a hírlevél pontos konverzióját szeretnénk mérni, akkor nem a megnyitásra, hanem az átkattintásra kell koncentrálnunk, mivel az átkattintások száma pontosan azt fogja mutatni, hányan kattintottak az e-mailben található linkekre.
Ez elvezet bennünket egy következő elvhez, amivel pontosabbá tehetjük a statisztikáinkat: az e-mail tartalmát úgy érdemes összeállítani, hogy csak egy rövidebb, érdeklődést felkeltő szöveget tegyünk az e-mailbe, de az érdemi információ már a weblapunkon legyen, tehát akit valóban érdekel, annak kattintania kelljen a részletekért.
Mindezek ellenére érdemes tenni azért is, hogy növeljük a megnyitási arányt, hiszen ez a teljes konverziós folyamat hatékonyságát növeli. Íme néhány tipp, hogyan növelheti az e-mailek megnyitási arányát:
- A tárgy mező legyen figyelemfelkeltő, hiszen ez alapján dönti el a címzett, hogy megnyitja-e egyáltalán az e-mailt vagy sem
- A címlistákat szegmentálja, bontsa külön célcsoportokra, így személyre szabhatóbb üzeneteket küldhet
- A tartalom mindig legyen releváns, értékes az olvasó számára, hogy minden alkalommal érdemes legyen megnyitnia a hírlevelet
- Kérje meg olvasóit arra, hogy engedélyezzék a képek betöltését az Öntől érkező hírlevelekben
Tetszett a bejegyzés? Ne legyen fukar, ossza meg ismerőseivel is! Csak egy kattintás a lenti ikonfelhőben.