HTML

E-mail marketing szoftver

Üdv a Protopmail e-mail marketing rendszer blogjában! Blogunkban elsősorban e-mail marketinggel kapcsolatos szakmai cikkeinket olvashatod,valamint a legújabb fejlesztéseinkkel ismerkedhetsz!

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

Mit jelent pontosan a marketing automatizáció és miért alakítja át alapjaiban az e-mail marketinget

2016.08.23. 10:24 protopmail

damjanovich-nebojsa.pnginterjú Damjanovich Nebojsa inbound marketing tanácsadóval, a Senpai Consulting tulajdonosával

Az idei E-mail marketing konferencia témája a marketing automatizáció. A keynote előadó Damjanovich Nebojsa lesz, aki segít a témát azoknak is kontextusba helyezni, akik még nem foglalkoztak behatóbban a marketing automatizációval. Ebben az interjúban is az előadás témájával kapcsolatban kérdeztük.

Protopmail: Először is tegyük tisztába az alapfogalmakat! Mit is takar pontosan a marketing automatizáció?

Damjanovich Nebojsa: A marketing automatizáció (marketing automation, röviden MA) a legtöbb marketing folyamat automatizálását jelenti. Ezek leginkább online folyamatok, de lehetnek offline is. Az online folyamatokon belül automatizálhatunk sok marketing folyamatot, legfőképpen reklámkampányokkal kapcsolatos dolgokat, mint a landing oldalak, eDM-ek vagy email sorozatok (autoresponderek) készítését, de sok minden mást is. Az automatizálás abban segít, hogy ne kelljen manuálisan végeznünk ismétlődő folyamatokat.

P: Sok tévhit van a témával kapcsolatban. Tegyük tisztába ezt is! Mi az, ami nem marketing automatizáció? Illetve mi az, ami nem igaz a marketing automatizációra?

D.N.: A MA nem autoresponder sorozat, nem spam küldés, nem számláló a website-on, vagy más marhaságok. Vannak, akik egy sima hírlevél szoftvert már ebbe a kategóriába sorolnak, de a MA messze túlmutat az e-mail marketingen. Igaz, minden ezzel kezdődött, de már sok minden másról is szól.

P: A marketing automatizáció tulajdonképpen az e-mail marketingből nőtt ki. Mondanál pár szót erről az evolúciós folyamatról? Hogyan kapcsolódik a marketing automatizáció az e-mail marketinghez?

D.N.: 10-15 évvel ezelőtt a CRM rendszereket használó vállalatok rájöttek arra, hogy az online kampányaikat egyáltalán nem tudják összekapcsolni minden más, a CRM-ben működő tevékenységgel. Így nem maradt más, mint külön csinálni pl. a célcsoport leválogatást a CRM-ben, arra a listára küldeni a kampányokat, majd az eredményeket manuálisan vagy valamilyen import funkcióval bevinni, de erősen hiányosan, vissza a CRM-be.

Ezt az anomáliát elsősorban az e-mail marketing szoftvereket gyártók vették észre majd belekezdtek az őrült fejlesztésekbe. A fejlesztések lényege az volt, hogy API összekapcsolással a CRM-ek professzionális marketing eszközöket kapjanak a CRM-en belül. Az e-mail marketing szoftver gyártókat követtek az analitikai eszközök, landing oldal és CMS gyártók, majd a social média marketing megoldás szállítók.
A MA kora ebben a pillanatban elindult.

P: Szerinted mi vár a piacon azokra a cégekre, akik megmaradnak kizárólag a hagyományos e-mail marketinges eszköztárnál, és nem kezdik el a marketing automatizációt alkalmazni a marketingjükben?

D.N.: Magyarországon még nagyon korai fázisról beszélünk, azaz akár nagy akár kicsi a cég, még nagyon kevés helyen kezdték el bevezetni az ilyen megoldásokat. Enélkül is működött a marketing csak nehezebben. Itthon a válság óta fordult meg a piac, és a cégek kevesebb marketingessel kezdtek bele valami újba. Ez volt a marketing automatizálás. Tehát nem vagyunk elkésve, mert MA nélkül is lehet a marketinget csinálni, viszont azok, akik bevezették, azok egyértelműen kevesebb erőforrásból nagyobb eredményeket képesek produkálni. Volt szerencsém dolgozni MA rendszerek bevezetésén kis, de nagy cégeknél is, és egy fél év alatt már kimutathatóan jobb marketing eredményeket tudtak elérni.

P: Ha valaki most kezdene hozzá, mit javasolnál neki? Hogyan tegye meg az első lépéseket a marketing automatizáció felé?

D.N.: Először nézze meg a saját e-mail marketing rendszerét! Lehet, hogy abban vannak olyan funkciók, amelyeket eddig nem használt, mint pl. a szegmentáció, viselkedés alapú kampány küldés, stb. Nézze meg a piacon lévő képzéseket inbound és marketing automatizálásról, és akár online végezze el! Ha kicsi a cég, akkor egy marketinges többre lesz képes, jobb eredményekkel, ha pedig nagyobb a cég és több ember dolgozik a marketingen, akkor mindenképpen vonjanak be külső tanácsadót, hogy a marketing automatizálás bevezetésben segítsen. Így gyorsabban és költséghatékonyabban lehet a bevezetést megoldani.

Köszönjük az interjút! Az érdeklődők találkozhatnak veled 2016. október 12-én az V. E-mail marketing konferencián, ahol további részleteket hallhatnak majd, és további konkrét ötleteket kaphatnak saját marketing automatizálási projektjük elindításához.

Foglalja le a helyét már most, hogy le ne maradjon! Kattintson ide a regisztrációhoz!

 

 

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

A bejegyzés trackback címe:

https://emailmarketingszoftver.blog.hu/api/trackback/id/tr1511354180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.