HTML

E-mail marketing szoftver

Üdv a Protopmail e-mail marketing rendszer blogjában! Blogunkban elsősorban e-mail marketinggel kapcsolatos szakmai cikkeinket olvashatod,valamint a legújabb fejlesztéseinkkel ismerkedhetsz!

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

A hírlevél küldés haldoklik, megoldás a viselkedés alapú e-mail marketing

2015.08.13. 15:36 protopmail

Szerencsére nem a szó szoros értelemben, hanem a hagyományosan megszokott, tömegesen, minden címzettnek, ugyanazt a levelet kiküldöm módszer ma már nem elég.

Ha eddig Te is így csináltad az e-mail marketingedet, akkor felejtsd el, húzd le a vécén az egészet, mert ez ma már a 21. században már rég nem elég, ahhoz, hogy konverziókat növelj velük.

Miért mondom ezt?

Az elmúlt 2 hétben több előadást is tartottam, ahol a megkérdezettek közül szinte mindenki egyöntetűen válaszolta arra a kérdésemre nemmel, hogy megnyitnak-e egy hírlevelet. behavioral_email_target-714x402.png

Szerencsére a második kérdésemre, miszerint, megnyitják-e azokat a hírleveleket, amik testre szabottak és a tárgy mező alapján az érdeklődésüknek megfelel, már jóval többen válaszoltak igennel.

Mit jelent ez? Azt, hogy a címzettek körében kezd kialakulni egy ún. mass mail vakság, ami azt jelenti, hogy olyan leveleket, amelyek számukra nem relevánsak meg sem nyitnak, sőt egyből törölhetik is a postafiókjukból. Akkor? Van értelme továbbra is így küldeni a hírleveleidet? Ugye Te is belátod, hogy nincs.

Akkor hogyan küldjem ki a hírleveleimet?

Merülhet fel benned a kérdés. A válasz pedig nagyon egyszerű, személyre szabottan, testhez álló tartalommal.

A személyre szabott üzenet pedig nem azt jelenti, hogy perszonalizálva, nevén szólítva küldesz mass mailt, hanem azt, hogy olyan tartalommal töltöd meg az egyes leveleket, amelyek pl. a látogató előzményéből, viselkedéséből tudsz meg.

Minderre természetesen egy hagyományos hírlevél küldő rendszer nem lesz elegendő, hanem olyan marketing automatizálási szoftvert kell keresned, amellyel mérni tudod a látogatói előzményeket, viselkedési szokásukat, és annak alapján tudsz nekik újabb, már viselkedés alapú e-mailt küldeni.

Milyen viselkedés típusok lehetnek, amiket tudsz mérni?

1, Megnyitások: A legegyszerűbb viselkedési forma, amit tudunk mérni az a megnyitás. Ok, természetesen a megnyitásokat a képbetöltések miatt nem tekintjük egzaktnak, de azért mégis tudunk következtetni a tendenciák alapján. Tehát tudod mérni, hogy megnyitotta-e a hírlevelet, vagy sem. Ha nem akkor küld el neki újra. Várj 1-2 napot és küld ki neki újra a levelet, hátha csak nem volt ideje rá, és azért nem nyitotta még meg.

2, Kattintások: Nagyon pontosan tudjuk mérni az egyes címzettek kattintásait. A kattintások segítségével már könnyedén be tudod azonosítani azt, hogy mi érdekli a címzetteket.

3, Website előzmények alapján: Ez a megoldás már egy kicsit bonyolultabb, és ehhez már tényleg szükséged lesz egy marketing automatizálási szoftverre. Ugyanis ebben az esetben a weboldaladon történő viselkedést egy scripttel tudod mérni, majd a marketing automatizálási szoftverben összegyűlt adatokból egy nagyon pontos vásárlói profil épül, ami alapján teljesen testreszabott hírleveleket tudsz küldeni a feliratkozóidnak.

4, Kosár elhagyások: A webáruházak esetében elég gyakori jelenség, hogy a vásárlásokat nem fejezik be a látogatók. Mit tehetsz ilyenkor? Nézz bele a kosárba! Nézd meg, monitorozd, hogy mit hagyott a kosárban a látogató. Ez alapján is épülhet a vásárlói profilja, hiszen abból, hogy mit tesz a kosárba, már lehet következtetni a szokásaira.

 Ugye, hogy Te is jobban örülnél olyan hírleveleknek, amik tényleg érdekelnek? Akkor vedd kezedbe az irányítást, és próbáld ki a viselkedés alapú e-mail marketinget!

Címkék: email marketing e-mail marketing hírlevél küldés viselkedés alapú email marketing

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

A bejegyzés trackback címe:

https://emailmarketingszoftver.blog.hu/api/trackback/id/tr217703786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.