HTML

E-mail marketing szoftver

Üdv a Protopmail e-mail marketing rendszer blogjában! Blogunkban elsősorban e-mail marketinggel kapcsolatos szakmai cikkeinket olvashatod,valamint a legújabb fejlesztéseinkkel ismerkedhetsz!

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

E-mail marketing benchmark a DIMSZ-től 2015

2015.05.06. 14:30 protopmail

A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség E-mail marketing tagozata 2013-as évhez hasonlóan ismét felmérést készített az e-mail kampányok hatékonyságáról. A tagozat a 2014-es évi kézbesítési, megnyitási, átkattintási és leiratkozási arányokat vizsgálta. A kiküldések 15 különböző szektorban történtek, az iparági adatokat a DIMSZ E-mail marketing tagozata biztosította, a felmérésben természetesen a Protopmail is részt vett. Meglepő eredmények születtek!

email_benchmark_protopmail.png

 

A szakemberek a saját, illetve a bérelt adatbázisok esetét szektoronként külön-külön vizsgálták. Saját lista esetében a kézbesítési arány átlaga 97,58% volt. A legmagasabb kézbesítési arányt az egészségügyi szektorban mérték, mely 99,13% volt. Bérelt lista esetében a kézbesítési arány átlaga 99,92% volt. A legmagasabb kézbesítési arányt az FMCG, a gyógyszeripar, a tartós fogyasztási cikkek, az autóipar, valamint az oktatás és képzés területén mérték, mindegyik esetben 100%-os eredményt mutatott.

Hasonló eredmények keletkeztek a megnyitási arányok esetében is; a saját lista megnyitási arány átlaga 14,44%, a bérelt lista megnyitási arányának átlaga pedig 16,25% volt.

A kutatás  megmutatta, hogy a bérelt adatbázisok  kézbesítési eredményei magasabbak, mint a saját listára kiküldött e-maileké, ennek okai sok esetben a cégek saját adatbázisainak elhasználtsága, a rendszeres karbantartás hiánya lehet. Fontos megemlíteni azt is, hogy a saját adatbázisok általában egy nyereményjáték kapcsán épülnek fel, az adatok kevésbé szegmentálhatóak, míg az ügynökségek adatbázisai több szempont, így érdeklődési körök alapján is szűrhetőek. Szintén fontos ok lehet, hogy esetenként a saját építésű listákat jobban „túlhasználják” és ezzel romlik a hatékonyság, kézbesítési ráta és profitabilitás. Ezeket a feltevéseket a kapott adatok kézbesítési, megnyitási és kattintási eredményei is alátámasztják, ahol a saját építésű listák rendre alacsonyabb értéket értek el.

Az e-mail marketing stratégia hatékonyság növelése érdekében a tagozat javasolja, hogy a tömeges levélküldést marketing célokra használó, saját listával rendelkező küldők folyamatosan kísérjék figyelemmel az adatbázisok frissességét, és a visszapattanók megfelelő kezelésével emeljék a hatékonyságot.

Emellett érdemes lenne még a megfelelő szegmentációs stratégia kialakítása, ahol a kommunikációs üzenethez igazított célcsoport képzés és aktivitási minták, elvárt eredmények alapján képzett csoportok eltérő üzenetet kapnak/kaphatnak, megfelelő tartalommal, időzítéssel, motivációs eszközökkel személyre szabva a kiküldött e-mailt.

A tagozat egyik alapvető feladata, a szakmai érdekképviselet mellett, hogy piaci edukációt is végezzen. Ezért igyekszünk a soron következő szakmai konferenciák, szemináriumok alkalmával, vagy akár a DIMSZ közvetlen megkeresésével, minél többet megtenni, hogy az érdeklődők számára segítséget nyújthassunk megfelelő szakmai háttérrel rendelkező szakemberekkel.

Az E-mail marketing tagozat tagjai: AVON Cosmetics, Bakker, Bin, Bisnode Magyarország, Crane, d-code, Invitel, Magyar Posta, M.C. Direct Kft., Multicom, Origo, Proaktív Tanácsadás, Protopmail, ReachMedia és a Visionline.

 

A tanulmány további részleteiről érdeklődni a Direkt és Interaktív Marketing Szövetségnél lehet.

Címkék: DIMSZ Protopmail e-mail marekting e-mail marketing benchmark

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

A bejegyzés trackback címe:

https://emailmarketingszoftver.blog.hu/api/trackback/id/tr537434852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.