HTML

E-mail marketing szoftver

Üdv a Protopmail e-mail marketing rendszer blogjában! Blogunkban elsősorban e-mail marketinggel kapcsolatos szakmai cikkeinket olvashatod,valamint a legújabb fejlesztéseinkkel ismerkedhetsz!

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

Hírlevél A/B tesztelés. Kell vagy sem?

2014.10.31. 12:48 protopmail

Hangzott el a fenti kérdés a legutóbbi E-mail marketing meetupon, ahol mi is rendszeres résztvevők vagyunk.

Az előadó által adott válasz kicsit megdöbbentett minket, szerinte nem érdemes A/B tesztelni, mert nagyon idő igényes, és fárasztó, valamint persze költséges is. Mi azért ezzel más véleményen vagyunk, amit most veletek is megosztunk.

split test.jpg

A/B tesztelni sok mindent lehet, és adott esetben kell is. Abban az esetben, ha biztosak vagyunk a célcsoport igényeivel, elvárásaival, tehát ismerjük őket, akkor lehet tényleg nincs rá szükség.

De mi van akkor, ha újonnan kezdesz bele egy kampányba, legyen szó hírlevél küldésről, vagy akár PPC kampányokról is. Akkor is biztosan tudod, hogy mi kell a célközönségnek?

Ha nem tudod eldönteni, hogy milyen tartalom, kínálat, megjelenési forma lenne a legeredményesebb, na akkor viszont már érdemes A/B tesztelned!

Néhány példa, hogy mit érdemes tesztelni:

Tárgysor: A tárgysor az, ami az egyik legfontosabb tényező egy hírlevél esetében, hiszen ezzel találkozik először a címzett. Ha ez nem elég megkapó, akkor nem biztos, hogy megnyitásra kattint a címzett. Ezért ha nem tudod eldönteni, hogy milyen tárgysorokat alkalmazz, akkor teszteld le azokat. Nem kell teljesen átfogalmazni az eredetit, van, amikor egy kis módosítás, szórend csere is elegendő lehet. Azzal is játszhatsz, ha rövidebb, vagy hosszabb tárgyat írsz, beleírod esetleg az árat, stb. Ebben az esetben a levél tartalmát hagyd változatlanul és csak a tárgysort írd át, és nézd meg, hogy kiküldés után melyik tárgysor volt eredményesebb, azaz melyik hírlevelet nyitották meg a legtöbben.

Feladó neve: Tesztelheted azt is, hogy melyik a hatékonyabb, ha cég vagy márka név szerepel a feladó nevében, vagy akár személynév szerepel a feladó sorában. Ebből kiderítheted, hogy a címzetted inkább egy úgymond arctalan vállalattal szeretnek-e kommunikálni, vagy inkább azt szeretik, ha egy hús-vér ember szól hozzájuk.

Tartalom: A leglényegesebb kérdés mindig a tartalom. Milyen hosszú, vagy rövid legyen? Szeretik a sok képes tartalmat? Vagy elegendő egy sima szöveg? Melyik a jobb, gombok vagy egyszerű szöveges linkek? Milyen legyen az elrendezése? És még sorolhatnánk. Legegyszerűbb módja a tesztelésnek, a készítesz két különböző hírlevelet ugyanazzal a tartalommal, de az egyik legyen csak sima tartalmi, a másik pedig tartalmazzon grafikai elemeket is. Ebből ki fog derülni, hogy melyik hatékonyabb.

Természetesen most a legalapvetőbb elemeket ragadtuk ki, még nagyon sok mindent lehet és kellene is tesztelni, de talán ezek azok a legegyszerűbb trükkök, amelyeket könnyen és kis energia befektetéssel ki lehet próbálni.

Ne habozz, tesztelj, ismerd meg jobban a célcsoportod és legyenek hatékonyabbak a hírleveleid!

Címkék: email marketing hírlevél küldés A/B teszt split teszt a/b test Split test

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

A bejegyzés trackback címe:

https://emailmarketingszoftver.blog.hu/api/trackback/id/tr616851081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.