HTML

E-mail marketing szoftver

Üdv a Protopmail e-mail marketing rendszer blogjában! Blogunkban elsősorban e-mail marketinggel kapcsolatos szakmai cikkeinket olvashatod,valamint a legújabb fejlesztéseinkkel ismerkedhetsz!

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

Kézbesíthetőségi tippek marketinges szemmel

2014.08.14. 12:38 protopmail

Minden hónapban megrendezésre kerül a Budapest E-mail marketing meetup, amin rendszeresen mi is részt veszünk.

A tegnapi nap során az e-mail deliverability, azaz a hírlevelek kézbesíthetősége volt a téma, amiről egy előadás erejéig mi is megosztottuk jó tanácsainkat.

Akik tegnap nem tudtak eljönni a meetupra, azok sem maradnak le a hasznos információkról,hiszen most megosztjuk mindenkivel, íme a prezentáció és az előadás kivonata.

Az előadás kivonata:

 

1, E-DM≠Spam: Sajnos nagyon sokan még mindig összetévesztik a legálisan küldött hírleveleket a spamekkel, azonban a kettő között nagy különbség van. A hírlevelek legálisan, a címzettek előzetes engedélye alapján kerül kiküldésre. Míg a spamek kéretlen levelek, és küldésükhöz nem járultunk hozzá.

2, Ki rakhat spam mappába?: Egy részről az e-mail marketingesek ős ellenségei, a spam szűrők juttatják a leveleket a spam mappákba, más felől pedig a felhasználók is oda tehetik őket, még a legálisan küldött hírleveleket is.

3, Min múlik? : Arra egyértelműen nincs magyarázat, hogy egy hírlevél miért kerül spam mappába, azonban, ha a felsorolt tényezőkre odafigyelünk, akkor nagy eséllyel csökkenthetjük a spam folderbe kerülést.

4, Adatkezelés: A helyes adatkezelés, adatvédelmi szabályok betartása az első lépés a spam mappába kerülés ellen. Hiszen, ha hiteles forrásból, saját épített adatbázisból dolgozol, akkor biztos lehetsz abban, hogy olyan címzetteknek küldesz hírlevelet, akik tényleg érdeklődnek a terméked, szolgáltatásod, hírleveled iránt.

Valamint arról se feledkezz meg, hogy a legjobb megoldás a double opt-in feliratkozás, ami azt jelenti, hogy feliratkozás után egy megerősítő e-mailben hozzá kell járulni a feliratkozáshoz. Igaz, hogy ez macerás megoldás, azonban így biztos, hogy számodra is releváns a célcsoport.

5, Kerüld a tárgymezőben: Nagyon sok tényezőt vizsgálnak a spamszűrők egy hírlevél esetében. Az egyik ilyen tényező a tárgymező. Itt érdemes kerülni a különböző karaktereket, a CSUPA NAGYBETŰT, és természetesen a megtévesztő tartalmat, mert azért már a felhasználó tesz spambe.

6, Conten is King: Ez így igaz, a hírlevelek egyik legfontosabb része a tartalom, azonban itt is követhetsz el olyan hibát, ami miatt kéretlen levélnek titulálja a spam szűrő a hírleveledet. Ezért érdemes, ha a tartalom nem csak egy nagy képből áll, mert az arra írt szöveget a spam szűrők nem tudják elolvasni, valamint nagyon nagy a méretük.

Ne használj csupasz linkeket, inkább gombokat tégy a levélbe, amelyek alá mennek a linkek. Kerüld az élénk, színes betűk használatát is. És ami még nagyon fontos, hogy a tartalom minél érdekesebb, értékesebb legyen a címzett számára.

A leiratkozás is a lehető legegyszerűbb legyen, ne nehezítsd meg a címzett dolgát, mert ha nem tud könnyen leiratkozni, akkor bosszúból bedobhat a spamek közzé.

7, Méret: Nincs korlát, azért arra figyelj, hogy 1,5 MB-nál nagyobb ne legyen. Pár évvel ezelőtt az volt a divat a spammereknél, hogy nagy méretű csatolmányokat küldtek, benne a vírusokkal, ezért ma már a spam szűrők a levelek méreteit is vizsgálja.

8, Technikai oldalról:A saját, házi levelező szerverekről kiküldött hírlevelek is gyakran a spam mappába kerülnek, amelyeknek különböző okai vannak. Az egyik, hogy új levelező szervert állít sorba valaki.  Ha egy új szerver, amely eddig nem küldött tömegesen e-maileket, hirtelen elkezd több százezer db-os kampányokat kiküldeni, akkor a levél fogadó szerverek az első időszakban „figyelőlistára” teszik, és valószínűleg csak késleltetéssel kézbesítik a tőle jövő leveleket.

Erre megoldás, hogy az új e-mail küldő szervereket fokozatosan kell ”bemelegíteni”, előbb csak néhány 100 db-os, majd néhány ezres kampányokat küldjünk vele, néhány nap után mehet a 20-30.000-es, majd 1-2 hét után már a 100.000 –nél nagyobbak is.

SPF-rekordok: A feladóként használt domain név DNS rekordjába a rendszergazdával fel kell vetetni az össze levélküldő szerverünk IP címét úgynevezett SPF rekordként.

És ami talán technikai oldalról a legfontosabb, hogy lehetőleg olyan hírlevél küldő szolgáltató választása, mint pl. a Protopmail, amely igazán nagy küldési infrastruktúrával és tapasztalattal rendelkezik a hírlevelek kézbesítéséről.

9, Ha Te kapsz: Na de mi a teendő akkor, ha mi kapunk spam leveleket? Ebben az esetben 3 megoldás ismert, az egyik, hogy spam mappába teszed a levelet, a másik lehetőséged, hogy a DIMSZ E-mail marketing tagozata által létrehozott Spam bejelentő oldalon elküldöd a levelet, amit ők kivizsgálnak, és a harmadik már kicsit bürokratikusabb. Ebben az esetben az NMHH-nál rendelkezésre álló feljelentő űrlapot tudsz kitölteni.

 

A témáról korábbi bejegyzéseinket az alábbi linkeken olvashatod:

A spam szűrők lelki világa 1. rész

A spam szűrők lelki világa 2. rész

Típushibák, amiért spam mappába kerülhetnek a hírleveleid

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

A bejegyzés trackback címe:

https://emailmarketingszoftver.blog.hu/api/trackback/id/tr306602599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.