Spam. Szitokszó a marketingben és már a hétköznapi életben is. Hiszen negatív tartalmat hordoz, mindenki utálja, senki sem kérte, mégis néha mindenki belebotlik. És sajnos sokszor a legális e-mail marketinggel is azonosítják.
Hogy miért lehet ez? Annak a legfőbb oka, hogy a spamek elektronikus levelezés útján terjednek. Azonban ez még nem jelenti azt, hogy mindenki, aki legálisan épít adatbázisokat, küld hírleveleket az szpemmelne. Habár néha velük is előfordul, hogy spam mappába kerülnek a beérkező postafiókba szánt levelek. Azt, hogy ezt hogyan lehet megelőzni már több korábbi cikkünkben is foglalkoztunk, amelyeket ide, ide és ide kattintva olvashattok.
Sőt most a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség E-mail marketing tagozata egy Spam kisokost is összeállított.
A spam típusuk, a spamszűrők működése, az email marketing jogi szabályozása mellett arról is információt ad a kiadvány, hogy milyen tényezőkön múlik, hogy egy e-mail spam mappában köt ki vagy eljut-e a fogyasztóhoz, és melyik hatósághoz forduljunk kéretlen levelek áradatánál.
A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség E-mail marketing tagozatában működő 19 cég által kiadott Spam kisokos a Tisztelt Vásárló program keretén belül valósult meg. Elsősorban adatbiztonsági szempontokat szem előtt tartva olyan ajánlásokat, tanácsokat fogalmaz meg, mely egy átlagos felhasználónak segítséget nyújt az e-mailek mindennapi kezelésében, de a marketingkommunikációs szakembereknek is válaszokat ad a felmerülő technikai vagy jogi kérdésekre.
A kiadvány az alábbi linkről letölthető: http://www.tiszteltvasarlo.hu/forum/spam-bejelentes
A Spam kisokos pontos útmutatást nyújt az elektronikus levelek helyes felépítésével, a technikai paraméterekkel kapcsolatban, de az is kiderül belőle, milyen következményei vannak annak, ha nem megfelelő forrásból vásárolunk adatbázist. Mindezeken túl a hazai és uniós szabályozásnak megfelelően a spameket küldő cégek felelősségre vonhatóak, ezért a DIMSZ arra törekszik, hogy mindenki számára tudatosítsa, az email marketing nem egyenlő a spamek küldésével.
A Spam kisokos szerkesztésében közreműködő cégek és személyek a tagozat elnöke, Dely Gábor mellett: Jeges Zsolt, Citromail, Damjanovich Nebojsa, Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda, Protopmail, Visionline, valamint a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség E-mail marketing tagozata.