HTML

E-mail marketing szoftver

Üdv a Protopmail e-mail marketing rendszer blogjában! Blogunkban elsősorban e-mail marketinggel kapcsolatos szakmai cikkeinket olvashatod,valamint a legújabb fejlesztéseinkkel ismerkedhetsz!

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

ROI az e-mail marketingben-Így számold ki!

2013.12.05. 14:26 protopmail

Korábban már két cikkben is (ebben és ebben) foglalkoztunk a hírlevelek hatékonyságát mérő mutatószámokkal, most ennek a sorozatnak a 3. része következik, amelyben a ROI-val, azaz a megtérülési mutatóval foglalkozunk.

A ROI (Return on Investment) mutatót nem csak az e-mail marketing, hanem több marketing csatorna megtérülési mutatója is. A ROI egyfajta sikerességi mutató, amelynek segítségével kiszámolható, hogy mely marketing eszköz volt hatékonyabb, mennyi hasznot, bevételt hozott a többivel szemben, mely marketing csatornákra érdemes többet, vagy akár kevesebbet költeni. 

Mivel a hírleveleket természetesen senki sem ingyen küldi ki a feliratkozói felé, ezért a megnyitási és átkattintási mutatók után a ROI-val is kell számolni.

A ROI a következő képen számolható ki a legegyszerűbben:ROI-600x411.jpg

Bevétel - Költség / Költség =ROI %-os arányban

A ROI mérése az e-mail marketing esetében sem bonyolult, ugyanúgy ki lehet számolni, mint bármely más marketing csatornáét. Csak össze kell hasonlítani az e-mail kampányok megtérülését.

A ROI kiszámítása során ne feledkezz meg a költség oldalon minden olyan tényezőről, amely kiadást jelentett az e-mail kampányok létrehozása során.

Azaz ne csak azt számold bele, hogy mennyibe került az egy e-mail kiküldése az e-mail marketing szoftvered segítségével, hanem azt is pl., hogy mennyi munkatársad dolgozik egy kampány kidolgozásán, ők mennyi munkaidőt töltenek el vele, azaz mennyibe kerül egy hírlevél, vagy egy landing page elkészítése. Ha ezeket a költésegeket is hozzáadod, akkor kapsz majd tényleges tiszta képet arról, hogy mennyi megtérülést hoz számodra egy e-mail kampány.

Ha nem szeretnél a számológépeden pötyögni, akkor itt van néhány egyszerű, ingyenes ROI kiszámoló alkalmazás, igaz ezek az alkalmazások nem számolnak Forintban, de Euróban és Dollárban igen, egy gyors árfolyamváltással megtudhatod, hogy mennyi is a kampányaid ROI értéke:

http://www.emailmarketingroi.com/

http://ncalculators.com/profit-loss/email-marketing-roi-calculator.htm

http://www.emailtools.co.uk/metrics/ROIcalculator.htm

 

Nos, neked mennyi jött ki?

Címkék: ROI E-mail marketing ROI mérés Return on Investment

2 Szólj hozzá! (2 hozzászólás)

A bejegyzés trackback címe:

https://emailmarketingszoftver.blog.hu/api/trackback/id/tr795677074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fábián Levente 2013.12.10. 08:35:43

Talán érdemesebb a bevétel helyett az árréssel számolni a képletben, pl.:
Költség: 50 000 Ft szoftver, 50 000 Ft élőmunka
Bevétel: 3 500 000 Ft; Nyereség (30%): 1 050 000 Ft

Bevétellel számolva: (3 500 000-100 000)/100 000=3400% ROI
Nyereséggel számolva: (1 050 000-100 000)/100 000=950% ROI
Mindkettő szép, de közel sem ugyanaz.

protopmail 2013.12.10. 12:22:05

Kedves @Fábián Levente!

Természetesen így is kiszámolhatod, ez a módszer is jó arra, hogy kiszámoljuk a hírlevél kampányok ROI értékét.

Köszönjük, hogy megosztottad velünk, és a többi olvasóval is!

Üdv,
Protopmail
süti beállítások módosítása