HTML

E-mail marketing szoftver

Üdv a Protopmail e-mail marketing rendszer blogjában! Blogunkban elsősorban e-mail marketinggel kapcsolatos szakmai cikkeinket olvashatod,valamint a legújabb fejlesztéseinkkel ismerkedhetsz!

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

Az e-mail marketing mutatószámai

2013.11.06. 09:57 protopmail

Az e-mail marketing nem csak azért kedvelt, mert könnyen és eredményesen használható, valamint emellett még költséghatékony is, hanem azért is, mert az egyik legjobban mérhető a többi marketing eszközzel szemben.

Talán már túl sok is azon mérési módszereknek a száma, amelyek a hírlevelek hatékonyságát mérik és mutatják. Ezért is fordul elő még mindig oly gyakran, az a kérdés, hogy akkor ez a szám tulajdonképpen mit is jelent?Emailwith_metrics.jpg

Korábbi bejegyzésünkben már itt írtunk a megnyitások méréséről, és arról, hogy a megnyitásokat hogyan is kell értelmezni. Most ezt a sorozatot folytatva bemutatjuk a többi olyan statisztikai mutatót, amelyeket minden marketingesnek, aki e-mail marketinggel is foglalkozik ismernie, kell, legalábbis ajánlott.

A legfontosabb e-mail marketing mérőszámok:

Megnyitások (OR - Open Rate): Korábbi bejegyzésünkben már részletesen foglalkoztunk, ezért most itt nem ejtünk róla szót, itt olvasható korábbi cikkünk.

Átkattintások (CTR - Clik Through Rate): A legtöbb marketinges ezzel a mérőszámmal leginkább a kattintás alapú hirdetések mérésekor találkozik, pedig nem csak ott használatos, hanem az e-mail marketingben is nagyon fontos szerepet tölt be. Az átkattintásokkal nem mást mérünk, mint a hírlevelekben elhelyezett külső linkekre való kattintások számát. Az átkattintásokat mérjük összesen is, ami az összes linkre vonatkozik, de mérhetjük külön linkenként is.

A CTR csak úgy, mint a megnyitások száma is arányszám, Sikeres kiküldések/Összes kattintások alapján számolható ki. Arra figyelni kell, hogy a sikeres kiküldések nem egyenlők az összes kiküldéssel. A sikeres kiküldés egyenlő az összes kiküldött hírlevéllel mínusz a visszapattant (kemény+puha visszapattanások) hírlevelekkel.

Az átkattintási arányok tiszta képet adnak arról, hogy mely ajánlatok voltak érdekesek, relevánsak a címzett számára. A magas megnyitási aránynak mindenki örül, azonban ha ez alacsony, akkor el kell azon gondolkodni, hogy mi lehetett rossz az ajánlaton. A cím, a szöveg, az ár, stb.

Azért az átkattintásokat nem szabad a hatékonyság egyedi mércéjének tekinteni, hiszen e mellett azt is meg kell vizsgálnunk, hogy a landing oldal, amely a tényleges ajánlatot tartalmazza milyen konverziós arányokat produkált.

Visszapattanások: Nem minden szoftver tudja mérni a visszapattanások számát, vagy ha méri is nem tartalmazzák a belső statisztikák, pedig egy fontos mérőszám ez is, hiszen ez alapján lehet frissíteni az e-mail listákat, valamint ennek az adatnak a segítségével lehet kiszámolni a sikeres kiküldések számát.

A visszapattanásoknak 2 fajtáját különböztetjük meg. Beszélhetünk kemény és lágy visszapattanásokról is. A kemény visszapattanások esetében a legtöbbször nem létezik az e-mail cím, vagy véletlenül elgépelt az e-mail cím, de az is lehet, hogy megszűnt már a domain cím. A puha visszapattanások okai legtöbbször a fogadó fél postafiókjában rejlenek, mint pl. a megtelt postafiók.

A visszapattanások száma mindig egy adott tény adat, tehát nem arányszám, a kemény és puha visszapattanások összességéből adódik. A Protopmail statisztikájában van mód a visszapattanások mérésére, legyen szó akár kemény-, akár puha visszapattanásokról.

Leiratkozások: Talán ez az a mutató, amit a leginkább elhanyagolnak a marketingesek, pedig elég nagy figyelmet kellene szentelni neki. Hiszen nem csak a megnyitások és átkattintások szolgálnak hatékonysági mutatóként, hanem a leiratkozások is. Hiszen ez a szám is arról ad visszajelzést, hogy tetszik-e a hírlevél az olvasóknak, vagy sem.

Azért a leiratkozások számának vizsgálatakor azt is vegyük figyelembe, hogy sok esetben az emberek nem leiratkoznak a hírlevelekről, hanem egyszerűen törlik őket. Ezért a leiratkozásoknál törekedjünk a lehető legegyszerűbb módszerekre, azért, hogy minden zökkenőmentes legyen, és így tényleges adatokkal tudjunk számolni.

Továbbítások: A Protopmailen belül lehetőség van a továbbítások mérésére is. Ezt egy „Továbbítás ismerősnek” típusú link beszúrásával tudjuk mérni.

A továbbításokat sajnos úgy nem tudjuk mérni, ha a címzett a saját postafiókjából tovább küldi azt egy másik e-mail címre, hiszen az ő postafiókjába nem látunk bele. Azonban, ha alkalmazzuk ezt a linket és ez alapján küldik tovább a levelet, akkor pontos képet kaphatunk arról, hogy a sikeresen kiküldött hírleveleink közül mennyit továbbítottak. Ez azért is jó, mert így pontos visszajelzést kapunk azokról is, akiknek továbbítva lett a levelünk.

Valamint vannak olyan további adatok is, amelyeket nem minden e-mail marketing szoftver tud mérni, ilyen például a mobil eszközökön való e-mail olvasási szokások mérése, a Protopmail-lel ez is mérhető.

Ugye Te is méred a hírleveleid hatékonyságát?

Címkék: statisztika ctr unsubscribe megnyitások email marketing mutatószámok open rate leiratkozások email metrics

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

A bejegyzés trackback címe:

https://emailmarketingszoftver.blog.hu/api/trackback/id/tr535617701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.