HTML

E-mail marketing szoftver

Üdv a Protopmail e-mail marketing rendszer blogjában! Blogunkban elsősorban e-mail marketinggel kapcsolatos szakmai cikkeinket olvashatod,valamint a legújabb fejlesztéseinkkel ismerkedhetsz!

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

A spam szűrők lelki világa - 2. rész

2013.07.04. 09:49 protopmail

Máris itt a spam ellenes világnap alkalmából indított sorozatunk folytatása, öveket becsatolni! (Az első részt itt olvashatjátok)

5. A küldő szerver beállításai

Stop-Spam.pngMinél nagyobb címlistára küldesz hírlevelet, ez annál kritikusabb kérdéssé válik. A nagyméretű kampányokat elfogadható hatékonysággal csak erre optimalizált és megfelelően beállított szerverparkkal lehet kiszolgálni. Havi pár ezer e-mailt kiküldhetsz bármilyen eszközzel, néhány tízezret valamilyen saját szerverre telepíthető dobozos megoldással, de ha több mint 100.000 e-mailt küldesz havonta, akkor már célszerű igénybe venni egy erre szakosodott e-mail marketing technológiát szolgáltató céget. Egy ilyen megoldás lehet pl. a Protopmail, amelyet kifejezetten a nagy mennyiséget küldők számára optimalizáltak.

6. A címlista karbantartása

A lista méretének növekedésével, és az eltelt idővel arányosan nő azon e-mail címek száma, amelyek szerepelnek a listán, de a hozzájuk tartozó e-mail fiók már megszűnt. Ha egy nagyobb címlistára küldesz hírlevelet, akkor a nagy e-mail tárhely szolgáltatók, mint pl. a FreeMail és a GMail figyelik, hogy a hozzájuk tartozó e-mail címekre küldött kampányodban milyen arányban vannak nem létező e-mail fiókok, és ha ez átlép egy kritikus arányt, akkor a létező e-mail fiókokra küldött leveleid is a spam mappában landolnak.

A problémát megelőzheted, ha karbantartod a címlistáidat, és a nem létező címekről visszapattanó e-mailek alapján letiltod a listákon a hozzájuk tartozó feliratkozókat. 2-3.000-es címlista esetében ez még akár manuálisan is megoldható, de ha több mint 10.000 címzett van a listádon, akkor csak olyan hírlevél rendszert szabad használnod, amely automatikusan kezeli a visszapattanó e-maileket, és automatikusan karbantartja a címlistát.

8. Az adatkezelés jogszerűsége

A spam szűrők ezt nem tudják ellenőrizni, de közvetve hatással van a többi szempontra, ezért nem hagyható ki egy spammel foglalkozó bejegyzésből. Kizárólag opt-in módon épített saját címlistára küldj hírlevelet. Az ideális, ha kettős opt-in megoldást használsz, akkor garantáltan csak az lesz rajta a listádon, aki valóban feliratkozott.

9. A címzettek véleménye

A végére hagytuk a legfontosabb szempontot. Eleget tehetsz az összes többi szempontnak, de ha itt elbuksz, akkor minden erőfeszítésed hiábavaló volt. Kritikus fontosságú, hogy a címzettek számára releváns és érdekes tartalmat tegyél a hírlevélbe. Ha haszontalannak, sőt zavarónak tartják, akkor egyre többen jelölik majd spamként a levelező rendszerükben, ez pedig előbb-utóbb oda vezet, hogy tényleg a spam mappában landolnak a tőled érkező levelek, de nem csak ezeknél a címzetteknél, hanem minden felhasználónál, aki azt az e-mail szolgáltatót használja. spam_szűrő.jpg

Szorosan összefügg ezzel a leiratkozás egyszerűsége. Sok hírlevél küldő azt a stratégiát választja a leiratkozások elkerülésére, hogy nagyon megnehezíti a leiratkozási folyamatot, így aztán kevesen fognak leiratkozni. Ezzel azonban hatalmas öngólt lőnek, mert a címzettek találnak egyszerűbb módot a problémájuk megoldására: spamként jelölik az e-mailt a levelezőprogramjukban, ez pedig ugyanazt eredményezi, mint az előző eset: előbb-utóbb mindenkinél spambe kerül a hírlevelük.

A megoldás, hogy minden hírleveledben legyen jól látható helyen egy leiratkozási link, ahol egy kattintással, bármiféle további macera nélkül jelezheti a címzett, hogy nem kér több hírlevelet.

Ha csak egy tanácsot megfogadsz az összes közül, akkor az az utolsó pont legyen. Az olvasóid igényeinek a kiszolgálása legyen a fő szempont. Küldj számukra hasznos és releváns tartalmat! Ez a hatékony e-mail marketing alapja. Minden más csak utána jön. „Content is king” - ahogy azt már sokan megmondták.

Hasznosnak találtad ezeket az információkat? Az ismerőseid is hálásak lennének érte! Tudod mi a dolgod, oszd meg bátran … :)

 

Szeretnél rendszeresen hozzájutni a friss bejegyzéseinkhez? A jobb oldali sávban találod a hírlevél feliratkozást. Ne félj, soha nem spammelünk, 3-4 hetente küldünk egy összefoglalót a friss bejegyzésekről.

Címkék: spam email marketing kéretlen levél hírlevél küldő spam szűrő hírlevél küldés

1 Szólj hozzá! (1 hozzászólás)

A bejegyzés trackback címe:

https://emailmarketingszoftver.blog.hu/api/trackback/id/tr845390403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fábián Levente 2013.07.08. 10:33:00

Szépen felsorolt szempontok és olvasmányos is.
Fontos szempont a témában, hogy a használt szoftverbe ne lehessen könnyen bekerülni, mint küldő; csak dupla opt-in lehetőség legyen a feliratkozók gyűjtésére; amelyik címzett spamnek jelölte a levelet, azt azonnal vegye le a listáról; és a kézbesítettségi arány közel legyen a 100%-hoz.