Máris itt a spam ellenes világnap alkalmából indított sorozatunk folytatása, öveket becsatolni! (Az első részt itt olvashatjátok)
5. A küldő szerver beállításai
Minél nagyobb címlistára küldesz hírlevelet, ez annál kritikusabb kérdéssé válik. A nagyméretű kampányokat elfogadható hatékonysággal csak erre optimalizált és megfelelően beállított szerverparkkal lehet kiszolgálni. Havi pár ezer e-mailt kiküldhetsz bármilyen eszközzel, néhány tízezret valamilyen saját szerverre telepíthető dobozos megoldással, de ha több mint 100.000 e-mailt küldesz havonta, akkor már célszerű igénybe venni egy erre szakosodott e-mail marketing technológiát szolgáltató céget. Egy ilyen megoldás lehet pl. a Protopmail, amelyet kifejezetten a nagy mennyiséget küldők számára optimalizáltak.
6. A címlista karbantartása
A lista méretének növekedésével, és az eltelt idővel arányosan nő azon e-mail címek száma, amelyek szerepelnek a listán, de a hozzájuk tartozó e-mail fiók már megszűnt. Ha egy nagyobb címlistára küldesz hírlevelet, akkor a nagy e-mail tárhely szolgáltatók, mint pl. a FreeMail és a GMail figyelik, hogy a hozzájuk tartozó e-mail címekre küldött kampányodban milyen arányban vannak nem létező e-mail fiókok, és ha ez átlép egy kritikus arányt, akkor a létező e-mail fiókokra küldött leveleid is a spam mappában landolnak.
A problémát megelőzheted, ha karbantartod a címlistáidat, és a nem létező címekről visszapattanó e-mailek alapján letiltod a listákon a hozzájuk tartozó feliratkozókat. 2-3.000-es címlista esetében ez még akár manuálisan is megoldható, de ha több mint 10.000 címzett van a listádon, akkor csak olyan hírlevél rendszert szabad használnod, amely automatikusan kezeli a visszapattanó e-maileket, és automatikusan karbantartja a címlistát.
8. Az adatkezelés jogszerűsége
A spam szűrők ezt nem tudják ellenőrizni, de közvetve hatással van a többi szempontra, ezért nem hagyható ki egy spammel foglalkozó bejegyzésből. Kizárólag opt-in módon épített saját címlistára küldj hírlevelet. Az ideális, ha kettős opt-in megoldást használsz, akkor garantáltan csak az lesz rajta a listádon, aki valóban feliratkozott.
9. A címzettek véleménye
A végére hagytuk a legfontosabb szempontot. Eleget tehetsz az összes többi szempontnak, de ha itt elbuksz, akkor minden erőfeszítésed hiábavaló volt. Kritikus fontosságú, hogy a címzettek számára releváns és érdekes tartalmat tegyél a hírlevélbe. Ha haszontalannak, sőt zavarónak tartják, akkor egyre többen jelölik majd spamként a levelező rendszerükben, ez pedig előbb-utóbb oda vezet, hogy tényleg a spam mappában landolnak a tőled érkező levelek, de nem csak ezeknél a címzetteknél, hanem minden felhasználónál, aki azt az e-mail szolgáltatót használja.
Szorosan összefügg ezzel a leiratkozás egyszerűsége. Sok hírlevél küldő azt a stratégiát választja a leiratkozások elkerülésére, hogy nagyon megnehezíti a leiratkozási folyamatot, így aztán kevesen fognak leiratkozni. Ezzel azonban hatalmas öngólt lőnek, mert a címzettek találnak egyszerűbb módot a problémájuk megoldására: spamként jelölik az e-mailt a levelezőprogramjukban, ez pedig ugyanazt eredményezi, mint az előző eset: előbb-utóbb mindenkinél spambe kerül a hírlevelük.
A megoldás, hogy minden hírleveledben legyen jól látható helyen egy leiratkozási link, ahol egy kattintással, bármiféle további macera nélkül jelezheti a címzett, hogy nem kér több hírlevelet.
Ha csak egy tanácsot megfogadsz az összes közül, akkor az az utolsó pont legyen. Az olvasóid igényeinek a kiszolgálása legyen a fő szempont. Küldj számukra hasznos és releváns tartalmat! Ez a hatékony e-mail marketing alapja. Minden más csak utána jön. „Content is king” - ahogy azt már sokan megmondták.
Hasznosnak találtad ezeket az információkat? Az ismerőseid is hálásak lennének érte! Tudod mi a dolgod, oszd meg bátran … :)
Szeretnél rendszeresen hozzájutni a friss bejegyzéseinkhez? A jobb oldali sávban találod a hírlevél feliratkozást. Ne félj, soha nem spammelünk, 3-4 hetente küldünk egy összefoglalót a friss bejegyzésekről.