HTML

E-mail marketing szoftver

Üdv a Protopmail e-mail marketing rendszer blogjában! Blogunkban elsősorban e-mail marketinggel kapcsolatos szakmai cikkeinket olvashatod,valamint a legújabb fejlesztéseinkkel ismerkedhetsz!

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

Ismerkedj meg közelebbről az ajánló motorokkal és növeld a bevételeidet a segítségükkel!

2013.03.25. 13:05 protopmail

Korábbi bejegyzésünkben, az Amazon.com e-mail marketing stratégiáit bemutató sorozatunk első részében már találkozhattál az ajánló motorok fogalmával. Ezek az ajánló motorok nem másra hivatottak, mint a weboldalak böngészési eredményeit alapul véve különböző ajánlásokat tesz a visszatérő vásárló számára.

recommendation-stamp-photo.jpg

Az Amazon.com sikere többek között ezekben az ajánló motorokban is rejlik. Szinte minden marketinges álma, hogy úgy tudjon az ügyfelei, látogatói közelébe kerülni, hogy ismeri az ügyfél minden tulajdonságát, viselkedését, és ez alapján tud célzott marketing stratégiát kialakítani a számukra.

Azonban ez nem mindig olyan egyszerű, hiszen nem csak a marketingesek, de még az egyszerű emberek sem látnak bele egymás fejébe, nem tudjuk, mit gondol a másik. Viszont vásárlási szokásaik alapján modellek alkothatóak, melyek alapján általános marketing stratégiákat lehet létrehozni.

Az online világban ez az egyik nagyszerű dolog, hogy olyan technikai megoldások állnak rendelkezésre, amelyek lehetővé teszik a vásárlói szokások pontos megfigyelését, ezáltal célzott, személyre szabott marketing stratégiákat, ajánlásokat lehet készíteni.

Hogyan működnek az ajánló motorok?

Működési elvük nagyon egyszerű. Saját algoritmusaik segítségével, a keresési előzmények alapján állítják össze azokat az ajánlásokat, amelyek illeszkednek a látogató keresési eredményein alapuló, megismert profiljába. Ezáltal segíti a felhasználókat, hogy mindig a számukra legérdekesebb, legértékesebb tartalmat láthassák az aktuális kínálatából.

ajánlómotor.png

Jogosan merülhet fel az a kérdés, hogy ez miért is jó és hasznos megoldás, hiszen a látogatók, ha nem találnak valamit, akkor majd rákeresnek a webáruházban, nem?

Ez a legtöbb esetben így is van, ám sokszor ezek a keresések nem arra az eredményre vezetnek, amelyek tényleges vásárlásokhoz vezetnének, valamint terelhetik a látogató figyelmét is, amely még akár az oldal elhagyáshoz is vezethet. Azonban az ajánló motorok által kínált termékajánlásoknak köszönhetően a látogatónak nem kell további kereséseket kezdeményeznie, így akár elkerülhető az a veszély, hogy még vásárlás előtt elhagyná az oldalt.  Számokkal is alátámasztható, hogy ezek az ajánló motorok 30%-al növelik az értékesítési és konverziós mutatókat.

Hol tudod használni az ajánló motorokat?

Elsősorban weboldalak, webáruházak esetében, az e-mail marketing során, és más marketing csatornák esetében is hatékonyan alkalmazható.

Nem csak az Amazon.com, hanem a Pandora.com, az amerikai zene megosztó oldal is alkalmazza e-mail marketing stratégiája során az ajánló motorokat. Igen, az e-mail marketing stratégiájuk szerves része. A hírlevelek tartalma az ajánló motorok által kínált termékekre, szolgáltatásokra épül, személyre szabottan.

Ez az eredményes megoldás már Magyarországon is elérhető, a Protopmail fejlesztésének köszönhetően létrejött iEmail segítségével. Az iEmail lényegében ugyanezt a megoldást kínálja, azaz a keresési eredmények alapján személyre szabott e-mail marketing kampányok alkothatók vele. Hiszen annak a tudatában, hogy mit keres a vevő, tudjuk, hogy mi érdekli, mi érdekelheti, és így már könnyebb a célzott hírlevelek létrehozása is.

Mi az előnyük, és hogyan eredményezhetnek nyereséget az ajánló motorok?

Az ajánló rendszereknek nem csak az az előnye, hogy személyre szabott kampányokat lehet velük létrehozni, hanem azért is, mert plusz információkhoz juthatunk a látogatókról.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy helyettesíthet bármiféle statisztikát, például a sokak által használt Google Analytics-et, de sok hasznos információt szolgáltat, úgy, hogy a látogatóknak még vásárolniuk sem kell. Hiszen az ajánló motorok nem csak azt rögzítik, hogy ki, mit, mikor, mennyiért vásárolt, vagy tekintett meg egy terméket, hanem az is megfigyelhető velük, hogy mikor, mennyi időt töltöttek egy oldalon, mely aloldalak a leglátogatottabbak.

Hirdetések célzása során is jó alapot szolgáltat, mivel az ajánló motorok által szerzett információknak köszönhetően pontosabban lehet célozni, hiszen ebben az esetben már tudható, hogy melyik az a termék/szolgáltatás, ami iránt a legtöbben érdeklődnek.

Nem csak önmagában, egyedül lehet használni az ajánló motorokat, hanem összeköthetőek a hírlevél szoftverek által támogatott trigger funkciókkal is. Ennek köszönhetően létre hozhatóak olyan trigger levelek, melyek például arra irányulnak, hogy bizonyos számú oldal letöltés után célzott e-mailt küldjön a látogatónak, pl. kedvezményes vásárlásra jogosító kódot, vagy plusz információkat a termékről.

  A ProTopMail_Facebook_kiskep.jpgProtopmail teljes körű, professzionális e-mail marketing rendszer közép- és  nagyvállalatok számára-Keressen velünk pénzt!

 

 

Címkék: email marketing hírlevél google analytics trigger ajánló motor

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

A bejegyzés trackback címe:

https://emailmarketingszoftver.blog.hu/api/trackback/id/tr365170520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása