A hatályos magyar törvények értelmében minden esetben lehetőséget kell adni arra, hogy a feliratkozók le tudjanak iratkozni a hírlevelekről.
Általában három féle formáját szokták alkalmazni a hírlevelekben:
- sima leiratkozó link a hírlevélben, ez az egyik legegyszerűbb módja, hiszen csak egy kattintás és kész is,
- egy megadott e-mail címre kell válasz üzenetben kérni a leiratkozást,
- a webáruházaknál gyakori módszer, hogy a személyes fiókban lehet leiratkozni a hírlevelekről
Az Amazon.com ugyanezt, a 3. módszert alkalmazza akkor, amikor hírlevél leiratkozásról van szó.
Nagyon egyszerűen be kell jelentkezni a felhasználói fiókba és ott lehet leiratkozni a hírlevelekről.
Ezt a módszert a felhasználók annyira nem szokták szeretni, de érdemes elgondolkozni az alkalmazásán, hiszen egy win-win szituációt eredményez. Úgy is kifejezhetnénk, hogy jut is marad is módszer.
Azaz az ügyfélnek lehetősége van leiratkoznia a különböző hírlevelekről, azonban az Amazon.com nem csak egy leiratkozási lehetőséget kínál fel, hiszen a különböző böngészési, vásárlási eredményeknek köszönhetően több, különböző e-mail marketing kampányt állít be a felhasználóknak. A leiratkozás során ezekről a verziókról iratkozhat le az olvasó.
Hogy eredményez ez win-win szituációt?
Úgy, hogy a feliratkozónak felajánlott lehetőségek közül kell választani, és Ő dönthet úgy is, hogy nem az összes hírlevélről fog leiratkozni, hanem csak arról, ami már nem érdekli.
Hiszen gondoljunk csak bele, a felhasználók életciklusa folyamatosan változik, nem biztos, hogy már tankönyveket fog keresni az iskola befejezése után 1-2 évvel is, így valószínű, hogy csak az adott témájú hírlevelekről iratkozik le, de az általános hírlevélről nem. Tehát jut is marad is.
Bármelyik módszert is kínálod a feliratkozóidnak, arra mindig ügyelj, hogy minden esetben lehetőséget kell adni a hírleveledről való leiratkozásra!
A Protopmail teljes körű, professzionális e-mail marketing rendszer közép- és nagyvállalatok számára-Keressen velünk pénzt!