HTML

E-mail marketing szoftver

Üdv a Protopmail e-mail marketing rendszer blogjában! Blogunkban elsősorban e-mail marketinggel kapcsolatos szakmai cikkeinket olvashatod,valamint a legújabb fejlesztéseinkkel ismerkedhetsz!

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

Így csinálják Ők - Lesd el az Amazon.com egyszerű, de nagyszerű e-mail marketing technikáit!

2013.02.28. 15:44 protopmail

Tavaly decemberben értesült a hazai piac arról, hogy az Amazon.com 2013-ban Magyarországon is megkezdi működését. Az új szereplő piacra lépése pedig hatalmas változást hozhat a hazai e-business szokásokban.

Mit jelent ez az online kereskedelem szereplői számára?

amazon_emailmarketing.jpgA fogyasztók örülnek neki, hiszen már nagyon sokan várják az Amazont Magyarországon, az online kiskereskedők pedig talán kevésbé fogadták pozitívan ezt a hírt. Pedig nem csak negatív hatása lesz annak, hogy itthon is elindul a működése.  Pozitív tulajdonsága lesz, hogy olyan technikák, folyamatok is megtanulhatók tőlük, melyeket eddig Magyarországon még nem nagyon használtak a piaci szereplők.

Itt rögtön gondolhatunk a marketing és logisztikai megoldásaira, melyek eléggé egyedülállóak és közkedveltek a felhasználók körében.

Éppen ezért egy új, 6 részes sorozatban bemutatjuk az Amazon.com egyedülálló e-mail marketing stratégiáját, technológiáját, amelyből nagyon sokat lehet tanulni, hogy mit hogyan érdemes és lehet csinálni.

Most persze joggal gondolhatnánk, hogy ó persze, könnyű az Amazonnak, hiszen egy világméretű cég! A sorozat végére érve, azonban kiderül majd, hogy olyan apró trükköket alkalmaznak, amelyeket bármely, kis és nagy vállalkozás könnyen elleshet és alkalmazhatja a saját e-mail marketing stratégiája során.

Kezdjük is rögtön az Amazon.com nyitó oldalával, hiszen minden itt kezdődik, ez képezi az e-mail marketingjük alapját is.

Kövesd nyomon a látogatóid minden lépését!

Már a nyitó oldalon is észrevehető, hogy mindent nyomon követnek a felhasználó viselkedésével kapcsolatban, hiszen az adat a legnagyobb hatalom a kezükben, és az Amazon mester is ebben.

A nyitó oldal mindenkinek másképp néz ki, nincs egyforma, hiszen teljesen személyre szabják az ajánlatokat. A jobb felső sarokban, ha regisztrált felhasználó vagy, neveden is szólítanak, perszonalizálnak. Ez ugye ma már a hírleveleknél is elmaradhatatlan.

Az egyes ajánlat részek, mint például a „New for You” is teljesen személyre szabott ajánlatokat mutatnak a korábbi keresési eredmények alapján. Az Amazon ugyanis folyamatosan nyomon követi a böngészéseket, a vásárlásokat, majd a rendszer megjegyzett adatok alapján ajánlásokat tesz az oldalon és e-mailben is.

Meg is nézhetjük, hogy mennyi adatot gyűjtött össze rólunk. Ehhez nem kell mást tenni, mint belépni az „Account” menüpontba, azaz a személyes ügyfélkapuba, itt tudjuk nyomon követni a megrendeléseinket, és szerkeszthetjük a személyes profilunkat is.

Nagyon jól megtervezett a felülete, könnyedén 1-2 kattintással módosíthatók a személyes adataink és a bankkártya adataink, és természetesen arra is van lehetőség, hogy a Facebookon vagy a Twitteren elcsiripeljük, hogy éppen mit vásároltunk.

Na de ugye az adatok gyűjtése nem véletlenül történik, hanem okkal. Természetesen marketing célokra használják fel őket, de nem a megszokott módon, simán a weboldalon való ajánlásra, hanem az e-mail marketingjükben is. A böngészések, vásárlások során begyűjtött adatokból személyre szóló e-mail marketing amazonA.pngkampányokat állít össze a rendszer. Ráadásul ez nem elég az Amazonnak, van olyan bátor, hogy sorozatosan, naponta küld hírleveleket az ügyfelei számára, nem általános tartalmakkal, hanem célzottan olyan ajánlatokkal, amelyek ezeken a begyűjtött adatokon alapulnak.

Ebben rejlik az e-mail marketing stratégiájuk legnagyobb előnye, hogy nem a sötétben tapogatóznak. Tudják, hogy az adott látogatók mit keresnek, és ennek megfelelően állítanak össze, személyre szabott ajánlatokat.

Manapság a hazai e-business területén még elég kevés helyen alkalmazzák, leginkább csak a nagyok, az ilyen, remarketing megoldáson alapuló ajánlást, pedig nagyon hatékony. Az e-mail marketing területén viszont kishazánkban egyáltalán nem elterjedt módszer, pedig szép eredményeket lehetne ezzel is elérni.

Meggondolva a magyar piacon elterjedt e-mail marketing szoftverek egyike sem igazán tudja támogatni ezt a funkciót, nem nyújt ilyen jellegű megoldást. Eddig egyetlen ilyen fejlesztésről lehetett hallani még 2012 szeptemberében az E-mail marketing konferencián, ez pedig a Protopmail által fejlesztett iEmail volt, melynek ugyanez a lényege.

Kövesd a blogunkat, mert hamarosan publikáljuk a sorozat következő részét, amelynek témája a következetesség és a sorozatos e-mailek.

 A ProTopMail_Facebook_kiskep.jpgProtopmail teljes körű, professzionális e-mail marketing rendszer közép- és  nagyvállalatok számára - Keressen velünk pénzt!

Címkék: hírlevél adatgyűjtés adatkezelés amazon.com e-mail marketing

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

A bejegyzés trackback címe:

https://emailmarketingszoftver.blog.hu/api/trackback/id/tr655110175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.