HTML

E-mail marketing szoftver

Üdv a Protopmail e-mail marketing rendszer blogjában! Blogunkban elsősorban e-mail marketinggel kapcsolatos szakmai cikkeinket olvashatod,valamint a legújabb fejlesztéseinkkel ismerkedhetsz!

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

Mit jelent pontosan a marketing automatizáció és miért alakítja át alapjaiban az e-mail marketinget

2016.08.23. 10:24 protopmail

damjanovich-nebojsa.pnginterjú Damjanovich Nebojsa inbound marketing tanácsadóval, a Senpai Consulting tulajdonosával

Az idei E-mail marketing konferencia témája a marketing automatizáció. A keynote előadó Damjanovich Nebojsa lesz, aki segít a témát azoknak is kontextusba helyezni, akik még nem foglalkoztak behatóbban a marketing automatizációval. Ebben az interjúban is az előadás témájával kapcsolatban kérdeztük.

Protopmail: Először is tegyük tisztába az alapfogalmakat! Mit is takar pontosan a marketing automatizáció?

Damjanovich Nebojsa: A marketing automatizáció (marketing automation, röviden MA) a legtöbb marketing folyamat automatizálását jelenti. Ezek leginkább online folyamatok, de lehetnek offline is. Az online folyamatokon belül automatizálhatunk sok marketing folyamatot, legfőképpen reklámkampányokkal kapcsolatos dolgokat, mint a landing oldalak, eDM-ek vagy email sorozatok (autoresponderek) készítését, de sok minden mást is. Az automatizálás abban segít, hogy ne kelljen manuálisan végeznünk ismétlődő folyamatokat.

P: Sok tévhit van a témával kapcsolatban. Tegyük tisztába ezt is! Mi az, ami nem marketing automatizáció? Illetve mi az, ami nem igaz a marketing automatizációra?

D.N.: A MA nem autoresponder sorozat, nem spam küldés, nem számláló a website-on, vagy más marhaságok. Vannak, akik egy sima hírlevél szoftvert már ebbe a kategóriába sorolnak, de a MA messze túlmutat az e-mail marketingen. Igaz, minden ezzel kezdődött, de már sok minden másról is szól.

P: A marketing automatizáció tulajdonképpen az e-mail marketingből nőtt ki. Mondanál pár szót erről az evolúciós folyamatról? Hogyan kapcsolódik a marketing automatizáció az e-mail marketinghez?

D.N.: 10-15 évvel ezelőtt a CRM rendszereket használó vállalatok rájöttek arra, hogy az online kampányaikat egyáltalán nem tudják összekapcsolni minden más, a CRM-ben működő tevékenységgel. Így nem maradt más, mint külön csinálni pl. a célcsoport leválogatást a CRM-ben, arra a listára küldeni a kampányokat, majd az eredményeket manuálisan vagy valamilyen import funkcióval bevinni, de erősen hiányosan, vissza a CRM-be.

Ezt az anomáliát elsősorban az e-mail marketing szoftvereket gyártók vették észre majd belekezdtek az őrült fejlesztésekbe. A fejlesztések lényege az volt, hogy API összekapcsolással a CRM-ek professzionális marketing eszközöket kapjanak a CRM-en belül. Az e-mail marketing szoftver gyártókat követtek az analitikai eszközök, landing oldal és CMS gyártók, majd a social média marketing megoldás szállítók.
A MA kora ebben a pillanatban elindult.

P: Szerinted mi vár a piacon azokra a cégekre, akik megmaradnak kizárólag a hagyományos e-mail marketinges eszköztárnál, és nem kezdik el a marketing automatizációt alkalmazni a marketingjükben?

D.N.: Magyarországon még nagyon korai fázisról beszélünk, azaz akár nagy akár kicsi a cég, még nagyon kevés helyen kezdték el bevezetni az ilyen megoldásokat. Enélkül is működött a marketing csak nehezebben. Itthon a válság óta fordult meg a piac, és a cégek kevesebb marketingessel kezdtek bele valami újba. Ez volt a marketing automatizálás. Tehát nem vagyunk elkésve, mert MA nélkül is lehet a marketinget csinálni, viszont azok, akik bevezették, azok egyértelműen kevesebb erőforrásból nagyobb eredményeket képesek produkálni. Volt szerencsém dolgozni MA rendszerek bevezetésén kis, de nagy cégeknél is, és egy fél év alatt már kimutathatóan jobb marketing eredményeket tudtak elérni.

P: Ha valaki most kezdene hozzá, mit javasolnál neki? Hogyan tegye meg az első lépéseket a marketing automatizáció felé?

D.N.: Először nézze meg a saját e-mail marketing rendszerét! Lehet, hogy abban vannak olyan funkciók, amelyeket eddig nem használt, mint pl. a szegmentáció, viselkedés alapú kampány küldés, stb. Nézze meg a piacon lévő képzéseket inbound és marketing automatizálásról, és akár online végezze el! Ha kicsi a cég, akkor egy marketinges többre lesz képes, jobb eredményekkel, ha pedig nagyobb a cég és több ember dolgozik a marketingen, akkor mindenképpen vonjanak be külső tanácsadót, hogy a marketing automatizálás bevezetésben segítsen. Így gyorsabban és költséghatékonyabban lehet a bevezetést megoldani.

Köszönjük az interjút! Az érdeklődők találkozhatnak veled 2016. október 12-én az V. E-mail marketing konferencián, ahol további részleteket hallhatnak majd, és további konkrét ötleteket kaphatnak saját marketing automatizálási projektjük elindításához.

Foglalja le a helyét már most, hogy le ne maradjon! Kattintson ide a regisztrációhoz!

 

 

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

Magyarországi mobil e-mail olvasási statisztikák 2015

2015.09.23. 10:52 protopmail

Úgy látszik, hogy beigazolódott az elmúlt két év kulcsszava, azaz a mobil e-mail, és a responsive hírlevél, ugyanis a Protopmail legfrissebb kutatásából az derül ki, hogy ugrásszerűen nőttek a hírlevelek megnyitási arányai.

A legfrissebb mobil e-mail olvasási szokásokat felmérő kutatás eredménye nem azért megdöbbentő, mert nőttek a mobilos hírlevelek arányai, hanem azért, mert olyan ütemben nőttek, ami igen meglepő.

Míg 2013-ban még csak 16%-os volt a mobilon megnyitott hírlevelek aránya, addig 2014-re ez a szám már 20%-ra nőtt, 2015-re pedig még egyet kontrázott és 25,1%-nál állt meg ez az arány.

Az átkattintásoknál ugyancsak növekedés figyelhető meg. Míg 2013-ban csupán a hírlevél olvasók 8,25 %-a kattintott mobilról, addig 2014-ban már 12,5%-uk, 2015-re pedig ez az arány is majdnem megduplázódott 21,3%-os eredménnyel.

Ami szintén jól látszik a kutatás eredményeiből, hogy amennyivel csökken a PC-ken a megnyitási arány, addig a mobil telefonokon pont annyival nőtt a megnyitási kedv.

Szóval mobil hírlevelekre fel!

 

Korábbi mobilos felméréseinket itt találod:

Magyarországi mobil e-mail olvasási statisztikák 2013 Q/4

Magyarországi mobil e-mail olvasási statisztikák 2013 Q/3

Magyarországi mobil e-mail olvasási statisztikák 2013 Q1

Hogyan e-mailezünk mobilon?


ekonf_jpg.jpg

Címkék: email marketing protopmail mobil hírlevél mobil email resszponzív hírlevél

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

A hírlevél küldés haldoklik, megoldás a viselkedés alapú e-mail marketing

2015.08.13. 15:36 protopmail

Szerencsére nem a szó szoros értelemben, hanem a hagyományosan megszokott, tömegesen, minden címzettnek, ugyanazt a levelet kiküldöm módszer ma már nem elég.

Ha eddig Te is így csináltad az e-mail marketingedet, akkor felejtsd el, húzd le a vécén az egészet, mert ez ma már a 21. században már rég nem elég, ahhoz, hogy konverziókat növelj velük.

Miért mondom ezt?

Az elmúlt 2 hétben több előadást is tartottam, ahol a megkérdezettek közül szinte mindenki egyöntetűen válaszolta arra a kérdésemre nemmel, hogy megnyitnak-e egy hírlevelet. behavioral_email_target-714x402.png

Szerencsére a második kérdésemre, miszerint, megnyitják-e azokat a hírleveleket, amik testre szabottak és a tárgy mező alapján az érdeklődésüknek megfelel, már jóval többen válaszoltak igennel.

Mit jelent ez? Azt, hogy a címzettek körében kezd kialakulni egy ún. mass mail vakság, ami azt jelenti, hogy olyan leveleket, amelyek számukra nem relevánsak meg sem nyitnak, sőt egyből törölhetik is a postafiókjukból. Akkor? Van értelme továbbra is így küldeni a hírleveleidet? Ugye Te is belátod, hogy nincs.

Akkor hogyan küldjem ki a hírleveleimet?

Merülhet fel benned a kérdés. A válasz pedig nagyon egyszerű, személyre szabottan, testhez álló tartalommal.

A személyre szabott üzenet pedig nem azt jelenti, hogy perszonalizálva, nevén szólítva küldesz mass mailt, hanem azt, hogy olyan tartalommal töltöd meg az egyes leveleket, amelyek pl. a látogató előzményéből, viselkedéséből tudsz meg.

Minderre természetesen egy hagyományos hírlevél küldő rendszer nem lesz elegendő, hanem olyan marketing automatizálási szoftvert kell keresned, amellyel mérni tudod a látogatói előzményeket, viselkedési szokásukat, és annak alapján tudsz nekik újabb, már viselkedés alapú e-mailt küldeni.

Milyen viselkedés típusok lehetnek, amiket tudsz mérni?

1, Megnyitások: A legegyszerűbb viselkedési forma, amit tudunk mérni az a megnyitás. Ok, természetesen a megnyitásokat a képbetöltések miatt nem tekintjük egzaktnak, de azért mégis tudunk következtetni a tendenciák alapján. Tehát tudod mérni, hogy megnyitotta-e a hírlevelet, vagy sem. Ha nem akkor küld el neki újra. Várj 1-2 napot és küld ki neki újra a levelet, hátha csak nem volt ideje rá, és azért nem nyitotta még meg.

2, Kattintások: Nagyon pontosan tudjuk mérni az egyes címzettek kattintásait. A kattintások segítségével már könnyedén be tudod azonosítani azt, hogy mi érdekli a címzetteket.

3, Website előzmények alapján: Ez a megoldás már egy kicsit bonyolultabb, és ehhez már tényleg szükséged lesz egy marketing automatizálási szoftverre. Ugyanis ebben az esetben a weboldaladon történő viselkedést egy scripttel tudod mérni, majd a marketing automatizálási szoftverben összegyűlt adatokból egy nagyon pontos vásárlói profil épül, ami alapján teljesen testreszabott hírleveleket tudsz küldeni a feliratkozóidnak.

4, Kosár elhagyások: A webáruházak esetében elég gyakori jelenség, hogy a vásárlásokat nem fejezik be a látogatók. Mit tehetsz ilyenkor? Nézz bele a kosárba! Nézd meg, monitorozd, hogy mit hagyott a kosárban a látogató. Ez alapján is épülhet a vásárlói profilja, hiszen abból, hogy mit tesz a kosárba, már lehet következtetni a szokásaira.

 Ugye, hogy Te is jobban örülnél olyan hírleveleknek, amik tényleg érdekelnek? Akkor vedd kezedbe az irányítást, és próbáld ki a viselkedés alapú e-mail marketinget!

Címkék: email marketing e-mail marketing hírlevél küldés viselkedés alapú email marketing

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

E-mail marketing benchmark a DIMSZ-től 2015

2015.05.06. 14:30 protopmail

A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség E-mail marketing tagozata 2013-as évhez hasonlóan ismét felmérést készített az e-mail kampányok hatékonyságáról. A tagozat a 2014-es évi kézbesítési, megnyitási, átkattintási és leiratkozási arányokat vizsgálta. A kiküldések 15 különböző szektorban történtek, az iparági adatokat a DIMSZ E-mail marketing tagozata biztosította, a felmérésben természetesen a Protopmail is részt vett. Meglepő eredmények születtek!

email_benchmark_protopmail.png

 

A szakemberek a saját, illetve a bérelt adatbázisok esetét szektoronként külön-külön vizsgálták. Saját lista esetében a kézbesítési arány átlaga 97,58% volt. A legmagasabb kézbesítési arányt az egészségügyi szektorban mérték, mely 99,13% volt. Bérelt lista esetében a kézbesítési arány átlaga 99,92% volt. A legmagasabb kézbesítési arányt az FMCG, a gyógyszeripar, a tartós fogyasztási cikkek, az autóipar, valamint az oktatás és képzés területén mérték, mindegyik esetben 100%-os eredményt mutatott.

Hasonló eredmények keletkeztek a megnyitási arányok esetében is; a saját lista megnyitási arány átlaga 14,44%, a bérelt lista megnyitási arányának átlaga pedig 16,25% volt.

A kutatás  megmutatta, hogy a bérelt adatbázisok  kézbesítési eredményei magasabbak, mint a saját listára kiküldött e-maileké, ennek okai sok esetben a cégek saját adatbázisainak elhasználtsága, a rendszeres karbantartás hiánya lehet. Fontos megemlíteni azt is, hogy a saját adatbázisok általában egy nyereményjáték kapcsán épülnek fel, az adatok kevésbé szegmentálhatóak, míg az ügynökségek adatbázisai több szempont, így érdeklődési körök alapján is szűrhetőek. Szintén fontos ok lehet, hogy esetenként a saját építésű listákat jobban „túlhasználják” és ezzel romlik a hatékonyság, kézbesítési ráta és profitabilitás. Ezeket a feltevéseket a kapott adatok kézbesítési, megnyitási és kattintási eredményei is alátámasztják, ahol a saját építésű listák rendre alacsonyabb értéket értek el.

Az e-mail marketing stratégia hatékonyság növelése érdekében a tagozat javasolja, hogy a tömeges levélküldést marketing célokra használó, saját listával rendelkező küldők folyamatosan kísérjék figyelemmel az adatbázisok frissességét, és a visszapattanók megfelelő kezelésével emeljék a hatékonyságot.

Emellett érdemes lenne még a megfelelő szegmentációs stratégia kialakítása, ahol a kommunikációs üzenethez igazított célcsoport képzés és aktivitási minták, elvárt eredmények alapján képzett csoportok eltérő üzenetet kapnak/kaphatnak, megfelelő tartalommal, időzítéssel, motivációs eszközökkel személyre szabva a kiküldött e-mailt.

A tagozat egyik alapvető feladata, a szakmai érdekképviselet mellett, hogy piaci edukációt is végezzen. Ezért igyekszünk a soron következő szakmai konferenciák, szemináriumok alkalmával, vagy akár a DIMSZ közvetlen megkeresésével, minél többet megtenni, hogy az érdeklődők számára segítséget nyújthassunk megfelelő szakmai háttérrel rendelkező szakemberekkel.

Az E-mail marketing tagozat tagjai: AVON Cosmetics, Bakker, Bin, Bisnode Magyarország, Crane, d-code, Invitel, Magyar Posta, M.C. Direct Kft., Multicom, Origo, Proaktív Tanácsadás, Protopmail, ReachMedia és a Visionline.

 

A tanulmány további részleteiről érdeklődni a Direkt és Interaktív Marketing Szövetségnél lehet.

Címkék: DIMSZ Protopmail e-mail marekting e-mail marketing benchmark

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

Bekeményített az Adatvédelmi Hatóság

2015.03.30. 12:48 protopmail

Az év elején nagy port kavart az a hír, miszerint az egyik adatbázis építéssel foglalkozó céget a NAIH (Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság), jogtalan adatkezelés miatt 10.000.000 Ft-os bírsággal büntetett.

adatvedelem_protopmail.jpg

Ennek az ügynek az apropóján a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség és a NAIH szervezett tájékoztatást, amin természetesen mi is részt vettünk.

A tájékoztatón hallottakat összefoglaltuk, hogy mire kell figyelned a jövőben, ha adatkezeléssel, adatfeldolgozással foglalkozol, és szeretnéd elkerülni a 10 milliós bírságokat. 

Alacsonyan szállnak a 10 milliós bírságok

Igen, jól hallottad, 10.000.000 bírság. A NAIH ugyanis nem csak az ellenőrzések terén keményített be, és lesznek egyre gyakoribbak, hanem a bírságok mértékében is. A bírságok 100.000 Ft-tól egészen 10 millió Ft-ig terjedhetnek!

Ezt a 10 milliós bírságot azonban nem csak egyszer szabhatja ki a hatóság, hanem pl. akár annyi alkalommal is, ahány alkalommal egy kampány során a nem megfelelően kezelt adatbázisra küldtél ki eDM-et, hírlevelet.

Vagyis ez azt jelenti, hogy ha van egy helytelenül kezelt adatbázisod, amire mondjuk, úgy küldesz hírlevelet, hogy előtte a feliratkozóknak nem jelzed egyértelműen, hogy kinek, mikor, milyen céllal gyűjtöd a feliratkozókat, akkor ahányszor erre az adatbázisra küldesz ki hírlevelet, annyiszor szoroz a hatóság, azaz nem csak 10 milliós lesz az a bírság.

Adatvédelmi nyilatkozat

Nem csak erre hívta fel a figyelmet a hatóság részéről dr. Keszey Gábor, hanem arra is, hogy sokszor találkoznak azzal a jelenséggel, hogy a különböző feliratkozási formoknál nem alkalmaznak adatvédelmi nyilatkozatot, pedig ezt is kötelező lenne feltüntetni, külön chekbox-xal, amit a feliratkozónak ki kell pipálnia, azaz el kell fogadnia és hozzá kell járulnia az adatai felhasználásához. Az ma már nem elegendő, ha a weboldalon ki van írva valahol az adatvédelmi nyilatkozat, azt jóvá is kell hagynia a feliratkozónak, ezért van szükség a chekboxra.

Ha 19 résztvevő, akkor 19 chekbox

További rossz hír, hogy ha több fél részére építesz adatbázist, akkor annyi chekbox és adatvédelmi nyilatkozat kell a form mellé, ahány partnered részt vesz az adatbázis építésben. Tehát pl., ha egy nyeremény játék során építesz adatbázist, amit több résztvevő szervez, és az adatokat az összes résztvevő megkapja, további marketing célú felhasználásra, akkor annyi adatvédelmi nyilatkozatot és annyi chekbox-ot kell külön feltüntetni a regisztráció során, ahány szervező van. Ha 19-en kapják meg később az adatbázist, akkor 19 chekbox kell a form mellé. Szép lesz. És ösztönző.

NAIH lajstromszám

Azt remélhetőleg mindenki tudja, hogy ha bármilyen adatgyűjtésbe kezd, akkor a NAIH-tól ún. adatvédelmi lajstromszámot kell kérni, hogy hivatalos és engedélyezett legyen az adatok gyűjtése, felhasználása. Sokszor ennél a pontnál hasalnak el a vizsgált ügyfelek, ugyanis még mindig gyakran találkoznak azzal a jelenséggel, hogy adatvédelmi nyilatkozat ugyan van, de lajstrom szám nincs, azaz nem szerepel az adatgyűjtő az Adatvédelmi nyilvántartásban, márpedig ez kötelező. Ennek hiányát is bünteti a NAIH.                                     (Akinek nincs NAIH lajstrom száma nagyon gyorsan itt kezdje el igényelni: http://www.naih.hu/bejelentkezes.html)

Adatfeldolgozó vs. Adatkezelő

Ugyancsak a lajstrom számmal összefüggő probléma, hogy a lajstromszámot igénylő felek nem tudnak, vagy hibásan tesznek különbséget adatkezelő és adatfeldolgozó között, és ennek megfelelően kérnek lajstromszámot a hatóságtól. Azonban a két szereplő szerepköre, adatkezelő vagy adatfeldolgozó, eltér egymástól.

A 2011. évi CXII. törvény azaz Info törvény szerint adatkezelő az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely önállóan vagy másokkal együtt az adatok kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az adatfeldolgozóval végrehajtatja.”

Adatfeldolgozó pedig „az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely szerződés alapján - beleértve a jogszabály rendelkezése alapján kötött szerződést is - adatok feldolgozását végzi.”

Elektornikus hírleveleket külön érinti

A hatóság munkatársa egy olyan apróságra is felhívta a figyelmünket, ami az elektronikus hírleveleket is közvetlenül érinti. Jó tanácsként említette, hogy a jövőben ajánlatos lesz feltüntetni a hírlevelekben azt is, hogy a címzett, honnan iratkozott fel a hírlevélre.

Továbbá azt is elmondta, hogy a leiratkozásra ugyanúgy, ahogy eddig, kötelező lehetőséget adni a hírlevelekben, a lehető legegyszerűbb módon.

 

Ha végig veszed ezeket a vizsgálati szempontokat, akkor rájöhettél, hogy ezek mind olyan apróságok, amiket ha Te is megvizsgálsz a honlapodon, vagy a hírleveleidben, akkor könnyű szerrel tudod őket orvosolni, így elkerülheted a 10 milliós bírságot.

 UPDATE: Az adatvédelmi bírásg 2015. október 1-től nem 10, hanem 20 millió forint!

Ha úgy érzed másnak is hasznos lehet a bejegyzés, ne resteld megosztani! 

Címkék: adatbázis hírlevélküldés adatvédelmi bírság naih adavédelem

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)