HTML

E-mail marketing szoftver

Üdv a Protopmail e-mail marketing rendszer blogjában! Blogunkban elsősorban e-mail marketinggel kapcsolatos szakmai cikkeinket olvashatod,valamint a legújabb fejlesztéseinkkel ismerkedhetsz!

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

Marketing automatizációs esettanulmány, így csinálja a Profession.hu

2016.09.22. 10:59 protopmail

rago_sandor.jpginterjú Ragó Sándorral, a Profession.hu B2B marketing menedzserével

Az idei E-mail marketing konferencia témája a marketing automatizáció. A konferencia egyik előadója, Ragó Sándor egy esettanulmánnyal érkezik. Azt mutatja be, hogyan működik a marketing automatizáció a Profession.hu esetében. Mai interjúnkban Sándort kérdeztük, aki megosztott velünk néhány előzetes gondolatot az előadásából.

Protopmail: A jelenlegi pozíciódban mi a feladatod a Profession.hu-nál?

Ragó Sándor: B2B marketinggel foglalkozom, ami a Profession-nél a direkt értékesítés, a lead generálás és az e-kereskedelmi csatornánkon történő értékesítés kommunikációs támogatását jelenti.

P: Mióta foglalkozol marketing automatizációval, és hogy kerültél kapcsolatba a marketingnek ezzel az új, innovatív területével?

R.S.: Közel másfél éve foglalkozom a témával. A Profession-nél nagyjából egy éve indult a marketing automatizációs megoldásokkal történő kísérletezés. Azóta folyamatosan tanulunk és keressük a cégünkre szabott optimális megoldásokat, fejlesztéseket.

P: A mindennapi munkád során milyen marketing automatizációval kapcsolatos feladatok, célok jelentik a legnagyobb kihívást?

R.S.: Jelenleg a legnagyobb kihívást a különböző rendszerek összekapcsolása jelenti. A dinamikus adatáramlás a CRM, az automatizációs rendszer és a segéd szoftverek között sokszor tartogat számunkra meglepetéseket. De legalább ilyen súlyú feladat az, hogy a sok ezer ügyfelünket egyedi, a számukra releváns tartalommal érjük el időről-időre.

P: Milyen jellegű gyakorlati tanácsokra számíthatunk a konferencia előadásodban?

R.S.: Az előadásomban egy konkrét példán keresztül igyekszem bemutatni, hogy milyen eszközöket alkalmazunk és milyen folyamatokból áll nálunk egy egyszerűbb automatizált kampány.

P: Ha valaki most kezdene hozzá, mit javasolnál neki? Hogyan tegye meg az első lépéseket a marketing automatizáció felé?

R.S.: Az első és legfontosabb lépés, hogy az értékesítés és marketing által használt rendszereket, folyamatokat közös nevezőre kell hozni, és közösen határozzák meg a buyer personákat, illetve az értékesítési tölcsérben az egyes szinteket.

Köszönjük az interjút! Az érdeklődők találkozhatnak veled október 12-én az V. E-mail marketing konferencián, ahol további részleteket hallhatnak majd, és további konkrét ötleteket kaphatnak saját marketing automatizálási projektjük elindításához.

Foglalja le a helyét már most, hogy le ne maradjon! Kattintson ide a regisztrációhoz!

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

Lead generálás Real Time Bidding hirdetésekkel

2016.09.20. 11:08 protopmail

vandor_attila2.pnginterjú Vándor Attilával, a HOPPex - prémium programmatic piactér vezetőjével

Az idei E-mail marketing konferencia témája a marketing automatizáció, melynek egyik legfontosabb eleme a lead generálás. A konferencia egyik előadója, Vándor Attila arról beszél majd, hogyan lehet hatékonyan lead generálásra használni a Real Time Bidding hirdetéseket. Mai interjúnkban Attilát kérdeztük, aki megosztott velünk néhány előzetes gondolatot az előadásából.

Protopmail: Elsőként segítsünk képbe kerülni azoknak, akik még nem hallottak a Real Time Bidding hirdetésekről! Hogyan működik ez a hirdetési eszköz?

Vándor Attila: Van nagyon rövid és nagyon hosszú válasz is. A programmatic és azon belül is az RTB az elmúlt évek buzz word-je konferenciákon, de sokaknak még mindig egy absztrakt fogalom. Ha tisztában vagyunk az automatizált rendszerek működésével (pl Adwords – Adsense), akkor már csak egy lépésre vagyunk a programmatic megértésétől. Technológiák, algoritmusok végzik a kampányok optimalizációját, kizárólag CPM alapú árazással. Nagy előnye még, hogy különböző kapcsolódó technológiák bekapcsolásával további hozzáadott előnyökre is szert tehetünk (például user adatokra való célzás).

P: Ha szeretnénk kipróbálni, mit kell tennünk, hol érthető el?

V.A.: Jelenleg ahhoz, hogy egy hirdető programozott módon tudjon vásárolni, szüksége van egy DSP-re (Demand Side Platfomra). Ha rendelkezik ilyennel, akkor szinte minden programozott módon értékesítésre ajánlott inventory-t elérhet. Ha nincs DSP-je, akkor érdemes felkeresni egy trading desket (ez gyakorlatilag programmatic médiaügynökség) és rajtuk keresztül bonyolítani a vásárlást. Ők nem csak technológiával rendelkeznek, hanem komoly szaktudással is.
Kiadók oldaláról egy másik technológiára van szükség, mely az értékesítést végzi, ez az SSP (Supply Side Platform), de itt is van lehetősége a szereplőknek nem csak technológiai szolgáltatóhoz fordulni, hanem szaktudással rendelkező szereplők is vannak már Magyarországon – ilyen például a HOPPex is.

P: Mennyire számít drága hirdetési eszköznek? Nagyjából mennyiért tudok egy látogatót, vagy lead-et „venni”?

V.A.: Az árazás dinamikus módon történik, ezernyi paraméter figyelembevételével. Nem mindegy, hogy milyen kampányt szeretnénk programozott módon futtatni (prémium branding, forgalomterelés, esetleg konverzió fókuszú) és természetesen a kiadók is más-más módon „árazzák” be (minimál ár) a portékájukat.

P: Milyen volument lehet ezzel az eszközzel elérni? Napi 100-200 látogatót, vagy akár több ezret, vagy esetleg még többet?

V.A..: Kiadó oldali szereplőként azt tudom mondani, hogy az értékesítésre ajánlott impression-ök száma milliárdos tétel havonta. A HOPPex kiadóinak ráadásul 90% körüli elérése van 15+ magyar internetezők körében (teljes forgalmukat tekintve).

P: Ha valaki most kezdene hozzá, mit javasolnál neki? Hogyan tegye meg az első lépéseket a Real Time Bidding hirdetések kipróbálásában?

V.A.: Nem szabad megijedni tőle! Sokszor a félelem a legnagyobb gát, holott ez sem „rocket science”. Néha ijesztőek a rövidítések, a szakszavak, de ezekhez már nagyon jó magyarázatok lelhetőek fel, például a HOPPex oldalán is. Ha pedig a másik sapkámat veszem fel, akkor IAB programmatic munkacsoport vezetőjeként már csak egy kis türelmet kell kérnem, hamarosan egy „beginner’s guide-dal” jelentkezünk, ami a legtöbb kérdésre választ ad.

Köszönjük az interjút! Az érdeklődők találkozhatnak veled október 12-én az V. E-mail marketing konferencián, ahol további részleteket hallhatnak majd, és további konkrét ötleteket kaphatnak saját Real Time Bidding hirdetési projektjük elindításához.

Foglalja le a helyét már most, hogy le ne maradjon! Kattintson ide a regisztrációhoz!

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

Tartalom gyártás automatizált marketingfolyamatokhoz

2016.09.15. 10:16 protopmail

sipos_zoli.jpginterjú Sipos Zoltánnal, a Marketingszoveg.com főszerkesztőjével

A marketing automatizáció egyik legnagyobb kihívása, hogy hogyan töltsük meg tartalommal az automatizált marketing folyamatainkat. A leggyakoribb probléma, amivel a Protopmail tanácsadói egy marketing automatizációs bevezetési projekt során találkoznak, hogy az ügyfél nem tudja, hogyan állíthat elő megfelelő tartalmat az automatizált e-mail sorozataihoz, csalikhoz, blog bejegyzésekhez. Az ezzel kapcsolatos problémákra ad választ Sipos Zoltán előadása az idei E-mail marketing konferencián. Ebben az interjúban a fenti probléma lehetséges megoldásairól kérdeztük.

Protopmail: Az idén te is előadsz az E-mail marketing konferencián. Mondanál pár mondatot arról, mi is lesz az előadásod témája, és nagyjából miről fog szólni?

Sipos Zoltán: Átvesszük, hogy hogyan lehet automatizált marketingfolyamatokhoz tartalmakat készíteni – ez egyre fontosabb és fontosabb téma lesz, ahogy a marketingautomatizáció terjed.

A tartalomkészítés egyszerre könnyebb és nehezebb. Könnyebb, mert ha egyszerre készíted el egy teljes folyamat anyagait, akkor egységesebb lesz, könnyebb azonos üzenetet adni, nagyobb rálátásod van a teljes képre.

Nehezebb viszont, mert egy időben több anyagot kell készítened, hogy el tudjon indulni a folyamat. Tapasztalataim szerint a klasszikus kampányt szívesen kiadják ügynökségeknek, az automatizálást viszont szakértővel (akár belső, akár külső), ügynökséggel oldják meg, és magára a folyamatra fókuszálnak – így lesz egy kiváló csontváz, amibe írt valami szöveget jobb esetben a marketinges, és jó esetben vonzó. Ha ezt kiadják, akkor sokszor csak azt adják át, hogy 6 hírlevél ide, 8 blogbejegyzés oda, ez a téma, ez a cél – de a teljes stratégiát nem adják át, vagy nem adnak felhasználói fiókot a szövegírónak, hogy maga kedvére felfedezze a funnelt.

Számítunk persze arra, hogy a technológia beérik, és szorosabb együttműködésekkel gyönyörű és hatékony automatizált folyamatok születnek.

P: Ha valaki most kezd hozzá egy marketing automatizációs rendszer bevezetéséhez, akkor tartalom stratégia és tartalom gyártás szempontjából mik az első lépések, amit meg kell tennie?

S.Z.: Mérje fel pontosan, hogy mi az a folyamat, amit automatizálni fog, és minden hibalehetőségre nézzen rá. Például a számlázást automatizáltan is ellenőrizned kell, ha egy ügyfél által kitöltött űrlapról húzod be az infókat - ha elgépeli és te kiszámlázod rossz névre vagy címre, akkor büntethetnek.

P: Sokan azt mondják, hogy nincs ötletük, hogyan tudnának a potenciális ügyfeleiket érdeklő tartalmat előállítani. Mit javasolsz nekik, honnan merítsenek ihletet?

S.Z.: Fogd fel úgy a tartalomkészítést, mint a termékfejlesztést – hiszen valóban terméked van, csak épp a figyelmi piacon, ahol kattintásokkal, oldalon töltött idővel és feliratkozásokkal fizetnek.

A témák, kérdések és rengeteg adat már megvan a cégben (ügyfélszolgálat, bejövő kérdések), a fórumokban, kulcsszókutató eszközökben. Az ihletmerítés és témakeresés nem kitalálás, hanem rátalálás.

P: A másik szokásos kifogás, hogy még ha ötletük lenne is, de se idejük se energiájuk erre. Nekik mit mondanál?

S.Z.: Szervezzék ki. Ha van rá keret, és megértették, hogy a jó szövegen múlik az eladások nagy része, akkor logikus lépés a kiszervezés – ha felismerem, hogy vannak profik, akik nálam jobban csinálják, illetve kiszámoltam, hogy a jobb szöveggel elért nagyobb megnyitásom, több lájkom és több eladásom bőven fedezi, akkor üzleti öngyilkosság nem kiszervezni.

Ezt nem azért mondom, mert szövegírócég vagyunk. A marketingszöveg.comon külön cikk szól arról, hogy egy most induló cég miért ne szervezzen ki semmit erején felül, és hogyan írhatnak jó szövegeket – főleg az előfizetős anyagok felérnek egy képzésféleséggel.

Mi a postázást is kiszervezzük. Nem azért, mert én vagy a kollégáim nem tudnánk feladni a leveleket, hanem egyszerűen munkaidőben nem éri meg az, hogy sorban álljunk.

A szövegírásra embert felvenni nagyon nehéz: alig találsz tehetségeket (valószínűleg képezned kell), és ha egyedül van, akkor hamar kiég. Szükségszerűen eljut a növekedéssel minden cég oda, hogy kiszervezze a feladatokat.

P: Ha csak egy dolgot javasolhatnál egy cégnek tartalommarketingjének javítása érdekében, akkor mi lenne az?

S.Z.: Készítsenek olyan anyagokat, amiket ők is elolvasnának. Ha az anyag téged sem köt le, téged sem szórakoztat, te sem látod az értékét, akkor nem tartalommarketinget végzel, hanem webszemetet gyártasz.

Ez persze nem azt jelenti, hogy magadnak írj, hiszen valószínűleg a célcsoportod érdeklődése nem azonos a tiéddel.

A minőségi tartalommal megnyered a csata felét. A rossz tartalmat a legjobb terjesztés sem menti meg, a jó tartalom sokszor önmagától szárnyra kap.

A marketingautomatizálás egy eszköz, ami az ügyfeleket nem érdekli. Az ügyfél a végeredményért választ téged: jó anyagok, pontos szállítás, gyors visszajelzések – hogy ezt automatizációval oldod meg vagy anélkül, az végeredményben mindegy. Óvok minden marketingest attól, hogy a technológiafétisünk miatt elveszítsük a célt: az ügyfél elégedettségének szolgálatát.

Köszönjük az interjút! Az érdeklődők találkozhatnak veled október 12-én az V. E-mail marketing konferencián, ahol további részleteket hallhatnak majd arról, hogyan kell tartalommal megtölteni egy marketing automatizációs projektet.

Foglalja le a helyét már most, hogy le ne maradjon! Kattintson ide a regisztrációhoz!

 

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

Marketing automatizálás a gyakorlatban

2016.09.13. 10:01 protopmail

garaitimi.jpginterjú Garai Tímeával, az Antavo marketing menedzserével

Az idei E-mail marketing konferencia témája a marketing automatizáció. A konferencia egyik előadója, Garai Tímea egy esettanulmánnyal érkezik. Azt mutatja be, hogyan működik a marketing automatizáció egy nemzetközi piacot célzó B2B startup, az Antavo Loyalty Software esetében. Mai interjúnkban Tímeát kérdeztük, aki megosztott velünk néhány előzetes gondolatot az előadásából.

Protopmail: Mivel foglalkozik az Antavo? Milyen piacot, és azon belül milyen célcsoportot céloztok meg?

Garai Tímea: Az Antavo egy online lojalitás programokat készítő szoftver, webshopok számára. Célközönségünket így olyan marketing menedzserek, CMO-k és business tulajdonosok alkotják, akik webshopoknál dolgoznak, webshopokat üzemeltetnek. Nemzetközi piarca célzunk, de vannak magyar ügyfeleink is, mint a Shop.Builder, a MaiUtazás.hu vagy a Profession.hu.

P: A cégetek akkor kapott először nagyobb nyilvánosságot, amikor 2012-ben megnyertétek a Seedcamp startup versenyét, és befektetést is kaptatok tőlük, majd feltörekvő magyar startupként Londonban nyithattatok irodát. Mi történt azóta, hol tartotok most?

G.T.: Nagyon sok minden változott. Egyrészt, lett egy második termékünk, másrészt duplájára nőtt a csapatunk. Sokan Facebook nyereményjáték-készítő platformként emlékezhetnek ránk (ez a termékünk még mindig él), de mostanra a fő prioritásunk az online lojalitás programok lettek. Itt a lényeg, hogy konkrétan webshopoknak segítünk abban, hogy megtartsák a már meglévő vásárlóikat azáltal, hogy beváltható hűségpontokkal jutalmazzák a vásárlói tevékenységeket. Itt olyan tevékenységekre kell gondolni, mint vásárlás, hírlevél megnyitás, termék videó megtekintés, vagy egy új vásárló ajánlása. Észrevettük azt, hogy sokkal nagyobb értéket tudunk adni ügyfeleinknek, ha olyan szoftvert készítünk, ami közvetlenül hozzájárul vásárlóik hosszabb távú megtartásához. Erről szól ma az Antavo.

P: Mire használjátok az Antavonál a marketing automatizációt, és milyen ezzel kapcsolatos feladatok, célok jelentik a legnagyobb kihívást?

G.T.: A probléma az, hogy egy lojalitás program bevezetésének kérdése nem egy perc alatt dől el. A célközönségünk már olyan méretű webshopokat feltételez, amik mögött egy komplexebb szervezet áll. Így több döntéshozót igényel egy lojalitás program bevezetése, illetve az értékesítési ciklusunk is hosszabb emiatt, ami körülbelül egy hónapos. A célunk, hogy kevesebb, mint egy hónap alatt rávegyük a termékünk iránt érdeklődőket, hogy a termékünk használata mellett döntsön. Erre használjuk az automatizációt a jelenlegi marketing stratégiánkban.

P: Milyen jellegű gyakorlati tanácsokra számíthatunk a konferencia előadásodban?

G.T.: Hogyan érdemes olyan B2B kampányokat készíteni, ahol több érintkezési ponton át, először tartalomfogyasztásra, majd termékvásárlásra inspirálod a potenciális vásárlóidat.


P: Ha valaki most kezdene hozzá, mit javasolnál neki? Hogyan tegye meg az első lépéseket a marketing automatizáció felé?

G.T.: Legyenek hipotéziseid arról, hogy a célközönséged milyen út megtétele során válik egyszeri érdeklődőből, a terméked vásárlójává. Ha erről vannak elképzeléseid, akár konkrét kutatásod, akkor könnyen tudsz elindulni az automatizáció útján.

Köszönjük az interjút! Az érdeklődők találkozhatnak veled október 12-én az V. E-mail marketing konferencián, ahol további részleteket hallhatnak majd, és további konkrét ötleteket kaphatnak saját marketing automatizálási projektjük elindításához.

Foglalja le a helyét már most, hogy le ne maradjon! Kattintson ide a regisztrációhoz!

 

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)

Lead generálás Gmail Sponsored Promotions hirdetésekkel

2016.09.07. 14:08 protopmail

feher_marton.jpginterjú Fehér Mártonnal, az Online Marketing Akadémia (OMA.hu) alapító trénerével

Az idei E-mail marketing konferencia témája a marketing automatizáció, melynek egyik legfontosabb eleme a lead generálás. A konferencia egyik előadója, Fehér Márton arról beszél majd, hogyan lehet hatékonyan lead generálásra használni a Gmail Sponsored Promotions hirdetéseket. Mai interjúnkban Mártont kérdeztük, aki megosztott velünk néhány előzetes gondolatot az előadásából.

Protopmail: Elsőként segítsünk képbe kerülni azoknak, akik még nem hallottak a Gmail Sponsored Promotions hirdetésekről! Hogyan működik ez a hirdetési eszköz?

Fehér Márton: A Gmail Sponsored Promotions (GSP) hirdetések a Gmail webes felületén megjelenő fizetett hirdetések. A korábbi sima szöveges hirdetéseket váltotta ez a megjelenésforma a Gmailben.
A hirdetés tulajdonképpen úgy néz ki, mint egy email, ami megjelenik a felhasználók levelei között, illetve ehhez tartozik szöveges és képes ajánló, ami szintén megjelenik a Gmail felhasználói felületén, hogy felhívja a figyelmet a beérkezett (reklám) üzenetre.

P: Ha szeretnénk kipróbálni, mit kell tennünk, hol érthető el?

F.M.: A GSP hirdetéseket is az AdWords felületéről tudjuk hirdetőként beállítani. A hirdetés beállítása, kezelése olyan, mint a többi AdWords hirdetésé, a megjelenése viszont inkább hasonlít egy eDM levélhez. Ez egy egzotikus hirdetési megoldás az AdWordsben, pár éve már elérhető a hirdetők számára, de máig viszonylag kevesen használják.

Alkalmazhatók a „klasszikus” célzások is, amit a Google hirdetéseknél megszokhattunk, tudunk demográfiai jellemzőkre és érdeklődési körökre is célozni. Sőt a GSP hirdetések esetében elérhető olyan célzás is, ami más típusú Google hirdetéseknél nem. Hatékonyan tudunk a versenytársak érdeklődőiből, sőt hírlevél olvasóiból is csipkedni! No, de erről bővebben majd az E-mail marketing konferencián!

P: Mennyire számít drága hirdetési eszköznek? Nagyjából mennyiért tudok egy látogatót, vagy lead-et "venni"?

F.M.: Mivel a végletekig finomítható ez a hirdetésformátum is a Google AdWordws rendszerében, akár konverzióra is tudunk optimalizálni, így viszonylag szerény összegekért el tudjuk érni az érdeklődőinket. A pontos összegszerű eredmények tág határok között mozoghatnak témától, hirdetői versenytől, az érdeklődők aktivitásától függően, de megpróbálok konkrét számokat is mondani. Kb. 10-20 Ft-ért átlagban el lehet érni 1-1 „email kinyitást”, és egy egyszerű feliratkozás típusú konverziót 50-300 Ft-ból meg lehet úszni.

P: Milyen volument lehet ezzel az eszközzel elérni? Napi 100-200 látogatót, vagy akár több ezret, vagy esetleg még többet?

F.M.: A Gmail felülete hatalmas, mivel óriási mennyiségű felhasználó, eléggé sok időt tölt a webes felületén. Ha volumen kell, akkor akár napi sokezer látogatót lehet szerezni, de ha a minőségi látogatókra fókuszálunk és költséghatékonyan szeretnénk leadeket szerezni, akkor érdemes megszűrni a megjelenéseket akár kombinált célzásokkal, melyekkel ugyan csökkentjük az elérést, viszont jobb minőségű forgalmat terelünk a landing oldalunkra. A mennyiség és a minőség általában egymással ellentétes elvárások a legtöbb hirdetési rendszerben. Egy népszerűbb témában akár napi több száz feliratkozót is szerezhetünk.

P: Ha valaki most kezdene hozzá, mit javasolnál neki? Hogyan tegye meg az első lépéseket a Gmail Sponsored Promotions hirdetések kipróbálásában?

F.M.: A GSP hirdetések megtervezéséhez, beállításához, optimalizálásához nem árt némi AdWords-ös jártasság, viszont a hirdetések (kreatívok) megtervezéséhez, üzenetének megírásához szükséges lehet email marketing tapasztalat is. A felhasználók szempontjából ugyanis ezek a hirdetések leginkább egy hírlevélre hasonlítanak, ezért a hírlevelezésnél szerzett tapasztalatokat itt is ragyogóan lehet kamatoztatni.

Köszönjük az interjút! Az érdeklődők találkozhatnak veled október 12-én az V. E-mail marketing konferencián, ahol további részleteket hallhatnak majd, és további konkrét ötleteket kaphatnak saját Gmail Sponsored Promotions hirdetési projektjük elindításához.

Foglalja le a helyét már most, hogy le ne maradjon! Kattintson ide a regisztrációhoz!

 

Szólj hozzá! (0 hozzászólás)