Szerencsére nem a szó szoros értelemben, hanem a hagyományosan megszokott, tömegesen, minden címzettnek, ugyanazt a levelet kiküldöm módszer ma már nem elég.
Ha eddig Te is így csináltad az e-mail marketingedet, akkor felejtsd el, húzd le a vécén az egészet, mert ez ma már a 21. században már rég nem elég, ahhoz, hogy konverziókat növelj velük.
Miért mondom ezt?
Az elmúlt 2 hétben több előadást is tartottam, ahol a megkérdezettek közül szinte mindenki egyöntetűen válaszolta arra a kérdésemre nemmel, hogy megnyitnak-e egy hírlevelet.
Szerencsére a második kérdésemre, miszerint, megnyitják-e azokat a hírleveleket, amik testre szabottak és a tárgy mező alapján az érdeklődésüknek megfelel, már jóval többen válaszoltak igennel.
Mit jelent ez? Azt, hogy a címzettek körében kezd kialakulni egy ún. mass mail vakság, ami azt jelenti, hogy olyan leveleket, amelyek számukra nem relevánsak meg sem nyitnak, sőt egyből törölhetik is a postafiókjukból. Akkor? Van értelme továbbra is így küldeni a hírleveleidet? Ugye Te is belátod, hogy nincs.
Akkor hogyan küldjem ki a hírleveleimet?
Merülhet fel benned a kérdés. A válasz pedig nagyon egyszerű, személyre szabottan, testhez álló tartalommal.
A személyre szabott üzenet pedig nem azt jelenti, hogy perszonalizálva, nevén szólítva küldesz mass mailt, hanem azt, hogy olyan tartalommal töltöd meg az egyes leveleket, amelyek pl. a látogató előzményéből, viselkedéséből tudsz meg.
Minderre természetesen egy hagyományos hírlevél küldő rendszer nem lesz elegendő, hanem olyan marketing automatizálási szoftvert kell keresned, amellyel mérni tudod a látogatói előzményeket, viselkedési szokásukat, és annak alapján tudsz nekik újabb, már viselkedés alapú e-mailt küldeni.
Milyen viselkedés típusok lehetnek, amiket tudsz mérni?
1, Megnyitások: A legegyszerűbb viselkedési forma, amit tudunk mérni az a megnyitás. Ok, természetesen a megnyitásokat a képbetöltések miatt nem tekintjük egzaktnak, de azért mégis tudunk következtetni a tendenciák alapján. Tehát tudod mérni, hogy megnyitotta-e a hírlevelet, vagy sem. Ha nem akkor küld el neki újra. Várj 1-2 napot és küld ki neki újra a levelet, hátha csak nem volt ideje rá, és azért nem nyitotta még meg.
2, Kattintások: Nagyon pontosan tudjuk mérni az egyes címzettek kattintásait. A kattintások segítségével már könnyedén be tudod azonosítani azt, hogy mi érdekli a címzetteket.
3, Website előzmények alapján: Ez a megoldás már egy kicsit bonyolultabb, és ehhez már tényleg szükséged lesz egy marketing automatizálási szoftverre. Ugyanis ebben az esetben a weboldaladon történő viselkedést egy scripttel tudod mérni, majd a marketing automatizálási szoftverben összegyűlt adatokból egy nagyon pontos vásárlói profil épül, ami alapján teljesen testreszabott hírleveleket tudsz küldeni a feliratkozóidnak.
4, Kosár elhagyások: A webáruházak esetében elég gyakori jelenség, hogy a vásárlásokat nem fejezik be a látogatók. Mit tehetsz ilyenkor? Nézz bele a kosárba! Nézd meg, monitorozd, hogy mit hagyott a kosárban a látogató. Ez alapján is épülhet a vásárlói profilja, hiszen abból, hogy mit tesz a kosárba, már lehet következtetni a szokásaira.
Ugye, hogy Te is jobban örülnél olyan hírleveleknek, amik tényleg érdekelnek? Akkor vedd kezedbe az irányítást, és próbáld ki a viselkedés alapú e-mail marketinget!