Ha te is úgy gondoltad, hogy reggel a legtöbb ember az okostelefonja után nyúl és egyből az e-maileit olvassa, akkor meg fogsz lepődni, mert az a feltételezés, miszerint a legtöbb hírlevelet reggel olvassák a felhasználók, megdőlt.
Legalábbis 2013-ban Magyarországon, a Protopmail felmérése alapján, amely 192 millió kiküldött hírlevél alapján készült, és azt vizsgálja, hogy mi történik egy hírlevéllel a kiküldése után, óráról órára.
A felmérésből kiderült, hogy a korábbi szokásokkal ellentétben már nem a reggeli órákban, hanem az esti órákban, pontosabban este 7 órakor nyitják meg a legtöbb levelet. Azért a reggeli órákban továbbra is magas megnyitási arányokat számoltunk, azonban ez még mindig elmarad az este 7 órás értéktől.
Az óránkénti lebontásból az is kiderült, hogy a kattintások összhangban vannak a megnyitásokkal, tehát ebben az esetben is az esti órákban mértük a legnagyobb átkattintási arányokat, azonban a nemzetközi trendekkel ellentétben hétvégén nem olvasunk annyi hírlevelet.
A leiratkozásokról azonban nem mondható el egyértelműen, hogy a megnyitásokhoz, vagy a kattintásokhoz kapcsolódnának, nem tudatos, inkább impulzív tevékenység.
Természetesen napi eloszlásban is vizsgáltuk, hogy mi történik egy hírlevéllel a kiküldése után, hamarosan arról is beszámolunk!