Marketing automatizáció. Az utóbbi időben egyre többször lehet hallani ezt a fogalmat, valamint arról, hogy milyen fontos és hasznos eszközök.
Na de mit tehet az ember, ha a költségvetése nem engedi, hogy egy ugyan nagyon hatékony, azonban nagyon drága marketing automatizációs szoftvert vásároljon, vagy fizessen elő rá?!
Ilyenkor érdemes elgondolkozni azon, hogy van-e olyan marketing eszközünk, a mivel kiválthatunk egyes marketing automatizációs funkciókat.
Az egyik eszköz, amivel kiválthatod a méregdrága marketing automatizációt, az a hírlevél küldő szoftverekbe épített automatizmus modulok, mint pl. az autoresponderek és a triggerek.
Sajnos ezeket az automatizmusokat még mindig csak nagyon kevesen használják, pedig hatékony és eredményes eszközök.
Az autorespondrek hatékonysága abban rejlik, hogy úgy működnek, mint egy robotpilóta. Előre beállított idő után automatikusan küld válaszleveleket a feliratkozók számára. Nem csak egy levelet, hanem egy sorozatot, oktató anyag is küldhető vele, melyet csak egyszer kell megírni, így idő és energia spórolható meg. Beállítható, hogy a feliratkozás után hány órával, nappal, héttel, hónappal később küldje ki a válaszlevelet.
A GetResponse összeállított egy hasznos és érdekes infografikát arról, hogy hogyan érdemes autoresponder sorozatokat készíteni.