Azok akik webáruházat üzemeltetnek, tudják, hogy az elmúlt években igencsak megnehezült a dolguk a vevő szerzés és márkaépítés terén.
Hiszen évekkel ezelőtt, a nagy webshop „bumm” előtt könnyebb volt vevőket találni és szerezni.
Ez mára jócskán megnehezedett. Nem, csak azért mert gombamód szaporodnak a webáruházak, hanem azért is, mert a marketing eszközök terén is jócskán megjelentek újabbnál újabb eszközök, amik sokszor megnehezítik a helyzetet.
Ma már nem elegendő egy kis SEO-zással a keresők első helyeire repíteni a webáruházakat, weboldalakat, hiszen pl. a Google már félévente jelent be újabb és újabb algoritmus frissítéseket.
Az idő előre haladtával gondolni kell arra is, hogy a legtöbb felhasználó, potenciális vásárló nem a számítógépek előtt ül, hanem mobil eszközökön böngészik. Ezért is kell például új technológiák, marketing eszközök felé nyúlni.
Az egyik ilyen technikai szempont, aminek meg kell felelni a verseny előny érdekében, az a reszponzív webáruházak kialakítása. Ennek segítségével már mobil eszközökről is könnyen és egyszerűen tudnak a vásárlók böngészni.
Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a legtöbb vásárló a keresőkből érkezik, tehát a keresőoptimalizálásra nem elég egyszer nagyobb hangsúlyt fektetni, hanem folyamatosan kell dolgozni vele.
A keresőkben nem csak az organikus találatokkal találkoznak a vevő jelöltek, hanem a fizetett hirdetésekkel is. A fizetett hirdetések terén is számos újdonsággal találkozhatunk, mint pl. a remarketing, amelynek segítségével elérhetőek azok a felhasználók, akik korábban már felkeresték webhelyét, és releváns hirdetéseket jeleníthet meg számukra az interneten, vagy amikor a Google oldalain keresnek.
Az Adwords mellett az e-mail marketing is kínál hasonló megoldást. Az e-mail marketinget sokan szeretik temetni, pedig az egyik legeredményesebb marketing eszköz. Miért is?
Mert a vásárláshoz szükséges regisztráció során megadott e-mail címmel már közvetlenül megszólítható az ügyfél. Így a vásárló egyből bekerül az email adatbázisba, ennek segítségével pedig folyamatos marketing kommunikációt lehet vele létesíteni.
A kosár elhagyók problémájára is kiváló megoldást nyújt. Az autoresponderek, vagy triggerek használatával akár sorozatos emlékeztető e-mail kampányokat lehet a segítségével küldeni, teljesen személyre szabott ajánlatokkal. A kosár elhagyók problémájának megoldásáról már korábban is írtunk egy bővebb bejegyzést, melyet itt olvashatsz.
A fent felsorolt marketing eszközökről és új megoldásokról a február 28-án tartandó 1. Webáruház Marketing Napján is tájékozódhatsz neves előadók társaságában.
A rendezvényről részletesebben itt tájékozódhatsz: