Aki nem dugta a fejét a homokba az elmúlt években, az tudja, hogy éppen a mobil eszközök forradalmának a kellős közepén vagyunk. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók felemelkedtek az asztal mellől, és többnyire az okostelefonjaik segítségével követik, hogy mi történik az online világban. Ide értve az e-mailek, hírlevelek olvasását is.
Ma azonban a mobil e-mail marketing még mindig gyerek cipőben jár, a sablonok pl. még nem responsivek, a legtöbb e-mail még mindig nincs mobil eszközökre optimalizálva.
Szerencsére azért az elmúlt hónapokban azt vettük észre, hogy egyre többen fordulnak hozzánk mobil e-mail marketing tanácsokért, responsive e-mail sablonokért.
Ezért úgy gondoltuk, hogy megosztunk veletek 7 olyan tanácsot, amelyekkel sikeresebbek lehetnek az e-mail marketing kampányaitok mobil eszközökön is.
Íme, 7 tipp a mobil barát e-mail marketing érdekében:
1, Nevezd meg magad
A mobil készülékeken is az első, amit a címzett megpillant az a feladó neve. Ezért fontos, hogy a feladó neve is értelmesen legyen kitöltve. Gondold végig, hogy te mit szeretnél látni a feladó mezőjében, a cégnevet, a márkanevedet. Erre azért van szükség, hogy minél jobban megkülönböztethetőbb lehessen a feladó és lehetőleg pozitív attitűdöt váltson ki az olvasóból, ha meglátja azt.
2, Jól gondold át a tárgy mezőt
A feladó nevével egy vonalban ezzel fog találkozni az olvasó a telefonján, amikor megkap egy levelet. Az általános hírleveleknél is érvényes szabály szerint járj el, lehetőleg minél tömörebb, frappánsabb és megnyerőbb legyen a tárgymező.
3, Ne feledd a fejléc tartalmát
Sokszor még a legjobbak is megfeledkeznek a fejléc tartalmát kitölteni, pedig ez az a harmadik dolog, amit egy olvasó lát a beérkezett üzenetek között. Ha a feladó neve, a tárgy és ez a kis bevezető sor megfogja, akkor máris nagyobb esély van arra, hogy megnyitja a hírlevelet. Ahelyett, hogy olyan szöveget írnál bele, hogy „amennyiben nem jelenik meg a hírlevelünk, kattintson ide meg ide…”, írj inkább megnyitásra késztető szöveget, mint pl.: Kattints és nyisd meg a levelet, stb.
4, Nagy cselekedetekre buzdíts
Sajnos a mobil hírlevelek hátránya, hogy kis képernyőn jelennek meg, ezért sokszor a szöveg mondanivalója nem olyan szembeötlő elsőre. Hiszen sokan a kisebb betűs szövegeket nem is olvassák el, és nem is fogják keresni a lényeget, ha te nem tolod az orruk elé. Ezért ügyelj arra, hogy a cselekvésre buzdító gombok, linkek jól láthatóak legyenek, minél nagyobbak, könnyen kattinthatóak.
5, Légy responsive
A hagyományos html hírlevél sablonokkal az a probléma, hogy az okos készülékeken rosszul jelennek meg. Széttörnek, kicsi a szöveg, egyik oldalról a másikra kell csúsztatni a szöveget, hogy olvasható legyen, és a legtöbbször az átkattintó gombok sem jól kattinthatók. Ezek a tényezők mind rontják a felhasználói élményt, a responsive sablonokkal azonban ezek a problémák kiküszöbölhetőek. A responsive sablonok előnye, hogy minden felbontásban ugyanazt a felhasználói élményt nyújtják, akár mobilról, akár PC-ről nyitja meg az olvasó a levelet.
6, Képekről se feledkezz meg
Ugyanúgy használj képeket a mobil hírlevelekben, mint a hagyományosakban, hiszen a legtöbb mobil e-mail kliensben alapértelmezettként be van állítva a képek megjelenítése. Ezért nyugodtan használd ki a képek nyújtotta előnyöket.
7, Figyelj a leiratkozókra
A leiratkozókat minden marketinges a legkisebb arányra szeretné csökkenteni, azonban törvényi kötelezettség, hogy valamilyen módon megadd annak a lehetőségét, hogy a hírlevél olvasód leiratkozhasson. A hírleveleknél a leiratkozó link bevett szokásként a láblécben van feltűntetve, legtöbbször apró betűkkel. Ezt mindenképpen jobban kell hangsúlyozni, de lehetőleg ne az átkattintásra ösztönző gombok közelébe tedd, mert sajnos sokan ezt a baklövést is elkövetik.
+1 ráadás
Ha már mobil e-mail kampányokban gondolkozol, akkor ne állj meg a hírleveknél, hanem a landing oldalakra is gondolj, hiszen kattintás után ide érkezik az olvasó. A mobil eszközéről. Mert arról kattintott.