A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség Email marketing tagozata kézbesítési, megnyitási, leiratkozási és visszapattanási arányokat vizsgált saját gyűjtésű adatbázisra kiküldött email kampányok esetén. A felmérésben, mint az Email marketing tagozat tagjaként, a Protopmail is részt vett. A benchmark felmérés célja, hogy az ügynökségi és a hirdetői oldal is objektív viszony számokat kapjon az eredmények méréséhez.
Az email marketing hatékonysága több tényezőtől függ, köztük a technikai paraméterektől, a szektor sajátosságaitól, az ajánlat specifikusságától, az adatbázis minőségétől és legfőképpen attól, hogy az érdeklődési körnek megfelelő ajánlatot küldtünk-e a címzettnek. Ezek a szempontok mind alakíthatják az email marketing eredményességi mutatóit, de a középértékek az alábbiak szerint alakulhatnak:
Kézbesítési arány: 96,7 %
Megnyitási arány: 25,4 %
Átkattintási arány: 5, 0%
Leiratkozási arány: 0,4 %
A DIMSZ a jövőben szeretné megismételni a benchmarkot, hogy a piac számára képet adjon a trendekről, a fogyasztói szokások változásáról és az adatbázis marketing irányairól.
Az Email marketing tagozat fő célkitűzései között szerepel az eDM ágazat súlyának növelése, az ágazat népszerűsítése a cégek felé és a fogyasztóbarát eDM kultúra kialakítása. A tagozat foglalkozni fog a hirdetési sztenderdek és targetálási lehetőségek bemutatásával, felméréseket végez az eDM-ek eredményességéről. A tagozat hamarosan egy spam guideline-t ad ki, mely egyaránt segíti a cégek és a fogyasztók tájékoztatását.
Az Email marketing tagozat tagjai: Aegondirekt – EgoMédia, Allegroup, Bin, Bisnode Magyarország, Crane, Damjanovich Nebojsa, Datahouse Central Europe, Invitel, Hírek Média, M.C. Direct, Proaktív Tanácsadás, Protopmail, Origo, Visionline – edima, Wangaru Média.
A Protopmail teljes körű, professzionális e-mail marketing rendszer közép- és nagyvállalatok számára-Keressen velünk pénzt!