A legtöbb e-mailt szerencsés esetben a jó tartalomnak és a figyelemfelkeltő címnek köszönhetően már a beérkezés után azonnal, de legkésőbb 2 órán belül megnyitják és elolvassák a címzettek.
Ám mi van akkor, ha nem azonnal nyitják meg a hírleveleket, akkor meddig életképesek még a postaládában?
Quinn Jalli, az Epsilon vezető piackutatója szerint a felméréseikből kiderült, hogy a legtöbb hírlevél még 48 órán keresztül él egy postafiókban. Ha addig nem nyitják meg a levelet, valószínű, hogy már nem is fogják, hanem egyszerűen csak törlik a címzettek.
A felmérésből az is kiderült, hogy a címzettek 2/3-a az első napon nyitja meg a hírleveleket, 1/3-uk azonban a beérkezéstől számított első 2 órában. Valamint az is, hogy a kiküldött e-mailek 96%-nál az első kiküldését követően 3 hónapon belül történt meg az első vásárlás.
Tehát 48 órád van arra, hogy meggyőzd a hírleveleddel a címzetteidet, ami azért nem sok, de szerencsére van rá mód, hogy ez a két nap is elegendő legyen arra, hogy növelje a konverziós mutatóidat:
- Szegmentáld a vásárlóidat
A felmérésből kiderült, hogy a legtöbb vásárlás az első kiküldött hírlevéltől számított 3 hónapon belül történik. Vizsgáld meg, hogy kik azok, akik ebben az időintervallumban vásároltak nálad, és készíts számukra egyedi ajánlatot tartalmazó e-mail kampányokat.
- Felejtsd el az éves terveket
Miután már tudod, hogy a feliratkozóidnak mennyi időre van szüksége az első hírlevéltől a vásárlásig, ez alapján tervezd át a marketing stratégiádat és készíts rövidebb, mindig aktuális tartalmú és témájú marketing tervet, akár szezonálisan is. Ebben az esetben az uborkaszezont is elkerülheted.
- Gondold meg jól, hogy mikor küld ki
A legtöbb e-mailt reggel 6 és 9 között küldik ki az e-mail marketingesek. Azonban ha belegondolsz nem biztos, hogy ez a legjobb időpont a hírlevelek olvasására. Hiszen ilyenkor indul a nap, és nem mindenkinek van ideje arra, hogy elolvassa a hírleveleket, hanem csak a számára legfontosabb e-maileket olvassa el. A hírlevelekre pedig csak később marad ideje, ha marad… Ezért kísérletezz a hírlevelek kiküldésének időpontjával, és vizsgáld meg, hogy melyik volt az, amelyik a legmagasabb megnyitási arányt produkálta az első 2 órában.
Neked mióta porosodnak olvasatlan hírlevelek a postaládádban? :)
A Protopmail teljes körű, professzionális e-mail marketing rendszer közép- és nagyvállalatok számára-Keressen velünk pénzt!